Gjest deppa Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Jeg starta på cipralex på lørdag og føler meg konstant fyllesyk av disse pillene! Kvalm, svimmel, ør, vondt i hodet og dårlig i magen. Og kjempetrøtt! Sitter dessuten og fryser nå. Er over 20 grader inne og jeg sitter med tjukk hettegenser og hutrer. Flere som har opplevd disse bivirkningene? Avtar de etterhvert? Når starta bivirkningene og eventuelt når tok de slutt? Jeg har tatt en halv pille til nå, men skal ta en hel fra imorgen. Blir det verre da? Er det vanlig å gå ned i vekt av cipralex? Håper på det. Merker matlysten ikke er på topp og jeg ønsker å gå ned 10 kg. Når merket dere noe på humøret? Jeg er like deprimert og blir lett hissig enda.
Gjest deppa Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Dytter. Kan dere svare meg? Vet dere ikke liker gjester, men jeg er fast bruker her, men er nå gjest. Vil ikke at alle skal vite at jeg er en skrulling på lykkepiller.
Gjest x-cipralex Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 ja det er vanlig. man kan til og med bli syk å få bihulebetennelse. en bivirkning. bare se på felleskatalogen.no. de avtar etter 2-4 mnd. mange går ned i vekt i begynnelsen, men så går de opp hvis de bruker det en stund. det syns jeg er rart som ikke står som bivirkning. i begynnelsen hadde jeg det som deg, men når du skal slutte med dem vil du nok merke store abstinenser. og da fysiske. "støtlignende" opplevelser da man må avvenne seg med disse tablettene i flere måneder hvis man bruker de i flere år. når jeg slutta kastet jeg opp, frøys jeg masse, fikk "støt" (kroppen rykker av seg selv. nesten som ticks), hadde feber, svettet masse, var konstant trøtt, svimmel og sov lite. sånn måtte jeg avvenne meg med disse i flere mnd. Jeg sier ikke at DU ikke trenger dem, men jeg vil heller være foruten enn å oppleve sånne bivirkninger en gang til. Jeg gikk opp 15 kg og. HER HAR DU SVARET FRA MEG I ALLEFALL NOE MER DU LURER PÅ? :love:
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 jeg var bare svimmel. jeg gikk ned i begynnelsen. brukte dem i 3 år og gikk opp 5 kilo.
Gjest deppa Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 Takk for svar. Spiste dere normalt da dere tok pillene? Jeg vil ikke gå opp i vekt. Bremser de forbrenningen eller noe?
Gjest x-cipralex Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 jeg spiste sunt og magert faktisk. det som er, er vel at man blir litt likegyldig i humøret når pillene har stabilisert seg (etter 3 mnd) og da blir noen likegyldig til kroppen og. man blir jo litt treigere når man bruker dem. sen refleks kanskje? det står ikke som bivirkning at man går opp i vekt, men det er utrolig mange som gjør det for det. i tillegg er det et mareritt å trene hvis du får svetting som bivirkning. svetten renner så man nesten ser syk ut. jeg vet ikke hvorfor du tar dem, og har du fått dem er det nok en grunn til det men ikke tro på at det er så veldig milde, fine og bivirkningsfri, for det er ikke sant.
Gjest s.n Skrevet 28. august 2007 #7 Skrevet 28. august 2007 Jeg hadde 'alle' bivirkningen da jeg begynte på Cipralex, men det gikk i hovedsak over etter et par måneder (jeg tok en blodprøve og fikk stabilisert dosen til opptaket i kroppen min - økte faktisk dosen til 2 tabletter hver dag, selv om jeg er ganske liten, så det går ikke på størrelse). Av bivirkninger utover oppstartsperioden så fikk jeg redusert matlyst (tok av et par tre kilo) og samtidig var jeg veldig trøtt. Ellers fungerte de fint for meg. Kan ikke hevde at følelseslivet ble flatt - jeg ble nemlig sinnsykt forelsket i perioden jeg gikk på pillene Forelsket er jeg (i samme person) selv om jeg sluttet på pillene for et par år siden!!!
Rainbow-sss Skrevet 29. august 2007 #8 Skrevet 29. august 2007 Jeg begynte nå nylig på de.. Kjenner ikke noe annet enn munntørhet som bivirkning på de, muligens litt kvalme..munntørrheten er jeg bare glad for dog..så drikker jeg mere vann
Gjest amalia Skrevet 25. januar 2012 #9 Skrevet 25. januar 2012 hei jeg har fått vite at jeg er gravid og går på cipralex. og vet at det har noe og si for fosteret, jeg vil slutte med tablettene er det farlig`?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #10 Skrevet 25. januar 2012 Nei det er ikke farlig å slutte på tablettene, men det SKAL gjøres i samarbeid med lege! Man skal ikke bare slutte tvert, men trappe gradvis ned.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå