Gå til innhold

Feilinformert av arbeidskontoret


Tiqa

Anbefalte innlegg

Case:

Jeg måtte slutte i Forsvaret grunnet sykdom.

Tjenestegjorde i 7 mnd., dvs er over minstekravet på 3 mnd - og mottok hele perioden dagpenger.

Jeg dro på arbeidskontoret og spurte hva jeg skulle gjøre, og hvem jeg måtte snakke med, siden det er en ny situasjon for meg.

Et åpent spørsmål, og jeg forventet å bli informert om hva jeg måtte gjøre videre.

Han ga meg to ark, hvor det stod minstekravene for utbetaling av dagpenger.

Ingen av disse kravene var oppfylt av meg.

Det stod ingenting om militæret, og jeg gikk derfor utifra at dette ikke gjaldt meg, og at det ikke var noe å hente her.

Senere fikk jeg høre av bekjente at det fantes en spesiell ordning for Forsvaret.

Jeg ringte aetat med en gang, og dette stemte.

Dette må da så avgjort være grunn for å klage?

Jeg hadde selvsagt ordnet opp i dette umiddelbart, om jeg visste jeg hadde krav på pengene. Det var jo derfor jeg gikk til arbeidskontoret.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klag! Når jeg reg. meg som arbeidsledig så fikk jeg mye forskjellig informasjon fra ulike personer. Det gikk jo greitt da, jeg mottok jo dagpengene til slutt. Men det er kjedelig å gå å vente i evigheter på dagpenene fordi de har sagt forskjellige ting. Nå er det jo sånn at du mottar dagpenger fra den dagen du har vært og reg deg. Dvs, de 5 første dagene får du det ikke. Men om du nå har rett på dagpenger, og har gått glipp av dette pga feilinformasjon så betyr det at du har tapt penger pga dette.

Jeg ville skrivet et klage brev til de, forklart situasjonen, og sagt at du har vært der for å fått feil informasjon. Om du husker navnet på vedkommende du snakket med, så ville jeg tatt det med. Og når du var der. Ha også dokumentasjon på når du måtte slutte i forsvaret og hvorfor. Lege erklæring osv. Er bedre med for mye dokumentasjon enn for lite.

Jeg vet jo ikke om du vil få noe etterbetalt, men det er jo lov å forsøke. Jeg hadde blitt forbanna! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Case:

Jeg måtte slutte i Forsvaret grunnet sykdom.

Tjenestegjorde i 7 mnd., dvs er over minstekravet på 3 mnd - og mottok hele perioden dagpenger.

Jeg dro på arbeidskontoret og spurte hva jeg skulle gjøre, og hvem jeg måtte snakke med, siden det er en ny situasjon for meg.

Et åpent spørsmål, og jeg forventet å bli informert om hva jeg måtte gjøre videre.

Han ga meg to ark, hvor det stod minstekravene for utbetaling av dagpenger.

Ingen av disse kravene var oppfylt av meg.

Det stod ingenting om militæret, og jeg gikk derfor utifra at dette ikke gjaldt meg, og at det ikke var noe å hente her.

Senere fikk jeg høre av bekjente at det fantes en spesiell ordning for Forsvaret.

Jeg ringte aetat med en gang, og dette stemte.

Dette må da så avgjort være grunn for å klage?

Jeg hadde selvsagt ordnet opp i dette umiddelbart, om jeg visste jeg hadde krav på pengene. Det var jo derfor jeg gikk til arbeidskontoret.

Hva mener dere?

Hvis du har fått for lite penger er det bare til å klage - du vil få pengene etterbetalt. Det vil du nok sannsynligvis gjøre uansett når de går over dine papirer osv - men det er jo ikke sikkert, og kan i tilfelle ta mye lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Huff, har dårlig erfaring med Aetat jeg og, de kan jo ikke jobben sin i det helle tatt! Jeg ga opp og måtte finne info selv andre steder. Tok så med meg det til Aetat, og fikk omsider det jeg hadde krav på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...