Gå til innhold

Hvilken bil kjører dere?


Gjest Gjest_Lara_*

Anbefalte innlegg

Har nettopp skilt meg av med beibsene mine, de måtte gi plass siden jeg.. ja.. fikk baby.

Så her er det Volvo V70 på shopping listen, holder på å finne ut om det er poeng å cashe ut 600.000 for en ny, eller om jeg skal gå for en litt heftig brukt en. Den nye er jo peeeen. Men en R er ikke helt feil, det heller.

XC90 er utelukket, på tross av at den er genial. Men det er rett og slett ikke behov for enda en SUV på gården, og dessuten er innlastingshøyden for teit med tanke på at det skal en barnevogn inn der bak.

ellers raser jeg rundt i en sånn; http://www.autolook.ru/tehno/mazda/foto/mazda_929_1.jpg

1987 Mazda 929 V6 3.6 24V og to deilige turboer som jukker på sidene av motoren. Mer motor enn hva jeg egentlig har godt av. Men gu så gøy :lur:

og så pussler jeg med en sånn;

http://www.tian.nu/tn.adPIC/233339_hpim5783.jpg

Dodge Ramcharger 5.2 V8er. Billigere i drift enn en Opel Corsa, fakta faen! :)

Min er nok ikke akkurat så pen at det gjør noe, men gi den litt tid så er den der en dag. Hvis jeg ikke bytter den ut med en hel en, da. Eller en Bronco?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har to VW Passat tdi stasjonsvogner, 2003 mod. En til meg og en til mannen. Syns det er mye bil for pengene, og kjekt når man må ha barneseter. Men jeg ønsker meg en liten Honda Civic, den med størst motor - det er et must. :sjenert: Syns den har en herlig look, og det hadde vært godt å kjøre liten bil innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så pussler jeg med en sånn;

http://www.tian.nu/tn.adPIC/233339_hpim5783.jpg

Dodge Ramcharger 5.2 V8er. Billigere i drift enn en Opel Corsa, fakta faen! :)

Min er nok ikke akkurat så pen at det gjør noe, men gi den litt tid så er den der en dag. Hvis jeg ikke bytter den ut med en hel en, da. Eller en Bronco?

HJELP, den var HOT! Hva er det for noe? Ramcharger? Aldri hørt om det, men disse må jeg ta i nærmere øyesyn.. Sikler selv på Suburban, Bronco og de typene der, men denne var jammen meg søt! Fortell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP, den var HOT! Hva er det for noe? Ramcharger? Aldri hørt om det, men disse må jeg ta i nærmere øyesyn.. Sikler selv på Suburban, Bronco og de typene der, men denne var jammen meg søt! Fortell!

Ramcharger er Dodge sitt svar på Blazer K5/Bronco-segmentet. Modellen kom i 1974 og var stort sett den samme bilen med tekniske modifikasjoner frem til 1992. Du fikk den med den gode, gamle 318-motoren (som jeg har), 360 / 360 Police (som er RÅ) og 440. Solide gode uslitelige biler, men desverre sjelden her til lands.

Den finnes også under navnet Plymouth Trailduster.

Det kule med de første årene er at de er helcab, i motsetning til K5 og Bronco. Hele taket frem til A-stolpen er avtagbart!

Den kjører klart bedre enn K5, og er vesentlig mer solid. Og har mye bedre motorer enn hva Ford noensinne har dratt frem.

318-motoren er ekstra kul, siden det er samme motoren som sitter i Jeep Grand Cherokee (og en haug andre Moparbiler, for den saks skyld). Ergo er det en smal sak å flytte over innsprøytningtopper og annet godis til en Ramcharger, og plutselig få mer guff til mindre drivstoff.

I tillegg så er min bil bygget om til gassdrift - og dermed er grisebillig å bruke! Som sagt, den er MYE rimeligere å eie enn en Opel Corsa.

Jeg simpelthen elsker disse bilene, de er fantastisk å eie - både til lek og fornuft. Kommer alltid til å ha en slik en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en 2006 mod stylet Audi A6 Sedan og en liten gammel Ford ecsort som jeg stort sett kjører, liten og lett og parkere rundt omkring i forhold til den store Audien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Peugeot 307, 2006-modell, som er familiebilen vår. Har også en Peugeot Partner, som er samboerens pendlerbil. Sikler veldig etter en Volvo V70, men akkurat nå har vi ikke råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Caddy,men kunne tenkt meg en ny bil.Men bruker lite diesel og har god plass til hundeburet. Vært greit når det har vært x antall tur retur Trondheim-Drammen de siste 2 årene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Toyota Avensis turbodiesel 04-modell, stasjonsvogn selvfølgelig. Her er det familiebil for alle penga :)

Kunne nok godt ha kjøpt en Volvo V70 hvis vi hadde råd, men jeg er i grunn veldig fornøyd med Avensisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Her har vi er Mercedes Maybach :filer:

Imponerende, det er kun en bil i hele verden som heter det - og det er en konseptbil fra '97.

Hadde du hatt en Maybach så hadde du garantert visst at den ikke heter Mercedes Benz eller bærer noe MB emblem i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det Toyota Yaris Verso fra 2000.

Ikke særlig aerodynamisk eller sexy, men veldig praktisk. Parkering er superenkelt, bruker lite bensin og den rommer veldig mye.

Når vi en dag skal ha en ny bil, kunne jeg godt tenkt meg en hybridbil. Ser for meg at de er bedre å ha som eneste bil enn det el-bilene er for tiden. Men vi skal ikke bytte bil på noen år til, så innen da har kanskje el-bilene akseptabel kjørelengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...