Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sendte inn min forige skjerm til reprasjon,d a den begynte å blacke ut. Det jeg fikk tilbake var en widescreen. Problemet mitt er nå, at alle bildene mine blir dratt. Hvor kan jeg forandre på dette? Er jo ikke meningen at skjermens form skal ha innvirkning på hvordan bildene vises på den, eller hva?

HJELP! :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Nedfall
Skrevet
Jeg sendte inn min forige skjerm til reprasjon,d a den begynte å blacke ut. Det jeg fikk tilbake var en widescreen. Problemet mitt er nå, at alle bildene mine blir dratt. Hvor kan jeg forandre på dette? Er jo ikke meningen at skjermens form skal ha innvirkning på hvordan bildene vises på den, eller hva?

Du har sikkert ikke skiftet til oppløsning som passer til den nye skjermen.. ?

Kontrollpanel - Skjerm - Fanen "Innstillinger" - dra glideren "Skjermoppløsning" opp til det som passer med skjermen..

Hvilken oppløsning den skal ha.. ? Sjekk brukermanualen, har du den ikke, laster du den ned fra nettet (produsentens websider - se etter manuals under "support").

Skrevet
Du har sikkert ikke skiftet til oppløsning som passer til den nye skjermen.. ?

Kontrollpanel - Skjerm - Fanen "Innstillinger" - dra glideren "Skjermoppløsning" opp til det som passer med skjermen..

Hvilken oppløsning den skal ha.. ? Sjekk brukermanualen, har du den ikke, laster du den ned fra nettet (produsentens websider - se etter manuals under "support").

Joda, jeg har riktig oppløsning.. Hadde ikke det i begynnelsen - så da jeg byttet regnet jeg med at det ville ordne seg. Det har det tdligvis ikke gjort, desverre. Noen andre forslag til hva som kan gjøres? 1280x1024, widescreen som bare det.. Men det skal jo ikke ha noen innvirkning på bildene.. :( De er jo i et format, og der skal de bli.. :gråte:

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Høyreklikk på skjermen. Trykk på egenskaper, så på innstillinger,.

Der kan du endre skjermoppløsningen.Trykk på avansert og så på skjerm. Der kan du velge hertz som passer til din skjerm.

Bare prøv deg frem, så finner du snart ut hva som passer best for din skjerm :)

Skrevet

Der kan du endre skjermoppløsningen.Trykk på avansert og så på skjerm. Der kan du velge hertz som passer til din skjerm.

Jeg har prøvd alle mulige innstillinger. Alt fungerer ok, bortsett fra disse bildene som drar seg. Virker som om ejg blir nødt til åvenne meg til å se kort og tjukk ut på bilder.. =/

Skrevet

1280x1024 er ikke er widescreen-oppløsning. Det er oppløsningen til en 19 tommers 4:3-skjerm. Prøv å gå opp ett og ett trinn på oppløsningen til du finner den rette. Det skal også nevnes at det finnes skjermkort som ikke støtter widescreen.

Gjest Nedfall
Skrevet
1280x1024, widescreen som bare det.. Men det skal jo ikke ha noen innvirkning på bildene.. :( De er jo i et format, og der skal de bli.. :gråte:

Du vet det er den oppløsningen skjermen skal ha.. ?

Skrevet
Du vet det er den oppløsningen skjermen skal ha.. ?

De some r større går ikke, og de som er mindre blir veldig ubehgaelige.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Jeg har prøvd alle mulige innstillinger. Alt fungerer ok, bortsett fra disse bildene som drar seg. Virker som om ejg blir nødt til åvenne meg til å se kort og tjukk ut på bilder.. =/

Du må stille inn riktig hertz til din skjerm. Har du gjort det??

Skrevet
Du må stille inn riktig hertz til din skjerm. Har du gjort det??

Hvor gjør jeg det henn? =)

Gjest Mysticgirl
Skrevet (endret)

Jeg beskrev det her for deg..men du må legge ned internett før du høyreklikker på et punkt på bakgrunnen av skjermen din

Endret av Mysticgirl
Gjest Mysticgirl
Skrevet

husk å hake av modi som skjermen ikke kan bruke, før du velger hertz

Skrevet

Der hvor du sier at jeg skal stille på hertz, har jeg ingen mulighet til å stille pånoe som helst.. Står bare skjermtype: standarskjerm. Under står det, innstillinger for skjerm, skjermoppdateringsfrekvens. Der er det sånn gardin som kommer ned - men ikke annet å velge mellom enn det som allerede står der, nemlig bruk standar maskinvareinnstilling.

Gjest Nedfall
Skrevet
De some r større går ikke, og de som er mindre blir veldig ubehgaelige.

Du har altså kikket i manualen, og funnet ut at den skjermen skal ha 1280x1024 ?

Digitale skjermer (LCD/Plasma etc) har bare en oppløsning, de vil vise ett bilde på andre oppløsninger, men øynene dine er tjent med at skjermen får den oppløsningen den skal ha, dvs den oppløsningen lcd panelet har (native resolution).

..gidder du å poste hva slags skjerm du har, merke/modellnavn ?

Skrevet (endret)

BenQ FP92W a Har ikke manual - siden jeg bare fikkd enne etter den forige liksom skulle blitt reparert.

Liten oppdatering. På BenQ sine sider, står det skjermen skal ha 1440x900 - det er ikke noe jeg har muligheten til å velge på min data.

Endret av Kasiopeia
Gjest Nedfall
Skrevet
BenQ FP92W a Har ikke manual - siden jeg bare fikkd enne etter den forige liksom skulle blitt reparert.

Sannsynligvis skal den ha 1440 x 900

..det vil nok se smått ut, men du kan øke "PPT verdien" (DPI på engelsk) for å gjøre tekst større.

Skrevet

Den skal ha det - men jeg har ikke det valget.

Gjest Nedfall
Skrevet (endret)
Den skal ha det - men jeg har ikke det valget.

Tipper du har feil skjermtype, det er vel driveren til den gamle skjermen som ligger inne.

Har du vista, trenger du denne.

Har du xp, skal maskina ha driveren innebygget, kjør ett søk etter ny maskinvare, kontrollpanel - legg til maskinvare.

Endret av Nedfall
Skrevet
Der hvor du sier at jeg skal stille på hertz, har jeg ingen mulighet til å stille pånoe som helst.. Står bare skjermtype: standarskjerm.

Og det er det med "standardskjerm" som er problemet. Det skulle stått navnet på skjermen din, og dette skulle maskinen oppdaget automatisk.

Du kan prøve å slette skjermen i Enhetsbehandling (nei, det er ikke farlig, og du risikerer ikke å sitte igjen med svart skjerm), og starte maskinen på nytt.

Sjekk også at skjermkortet er riktig installert. Hvis driverne til dette ikke er installert, er det ganske vanlig at den såkalte "Plug and Play"-funksjonen ikke fungerer, og da blir ikke den nye skjermen din "oppdaget" av systemet.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Der hvor du sier at jeg skal stille på hertz, har jeg ingen mulighet til å stille pånoe som helst.. Står bare skjermtype: standarskjerm. Under står det, innstillinger for skjerm, skjermoppdateringsfrekvens. Der er det sånn gardin som kommer ned - men ikke annet å velge mellom enn det som allerede står der, nemlig bruk standar maskinvareinnstilling.

Hmm det var rart. Da er det noe som ikke stemmer..For det skal jo stå skjermtypen din der..og så skal du jo kunne velge hertz.. :vetikke: :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...