Gå til innhold

Uteblitt menstruasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sluttet med p-pillene i begynnelsen av juli. Hadde ubeskyttet sex rundt den 20. juli. Hoppet av i svingen opplegg. Nå er det sluten av august og menstrasjonen har uteblitt. Har ikke tat graviditetstest, men kjenner heller ingen tegn på graviditet. Ikke morgenkvalm, ømme bryster eller vektøkning. Trener en del, nesten hver dag. Løper lange distanser.

Kan hende den også er uteblitt pga stopp på p-pille bruk. Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Ikke alle får morgenkvalme eller vektøkning med det første...

Jeg ville tatt en test for sikkerhetsskyld.

Skrevet

Ta en test, er bare sånn du blir sikker.

Skrevet

Det er ikke unormalt at menstruasjonen er uregelmessig etter at man slutter på hormonell prevensjon, men ta en test for å være sikker.

Skrevet

Test deg, for å være på den sikre siden. (Iverfall om det var litt halvveis hopping og halveis "shit, vi håper det går bra" opplegg)

Men brukte ca 2 år før jeg fikk mens igjen selv, så det kan ta sin tid..

Skrevet
Test deg, for å være på den sikre siden. (Iverfall om det var litt halvveis hopping og halveis "shit, vi håper det går bra" opplegg)

Men brukte ca 2 år før jeg fikk mens igjen selv, så det kan ta sin tid..

2 år etter at du sluttet med p-pillen. Det tok sin tid. Hvis mensen uteblir er man ufruktbar i den perioden?

Skrevet
2 år etter at du sluttet med p-pillen. Det tok sin tid. Hvis mensen uteblir er man ufruktbar i den perioden?

Ja og nei.

Eggløsning kommer normalt før mens, så jeg kunne ha blitt gravid ca 14 dager før første mens kom igjen.

Så altså ingen sikker prevensjon pga at jeg hadde aldri visst når eggløsningen kom, men det hadde tatt meg minst 2 år å få et barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...