Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som vet hvordan lønna for nattarbeid er, sammenlignet med dagarbeid?

Mener noen har sagt at å jobbe 50% natt tilsvarer 75% dag i lønn... Stemmer dette?

Noen som vet sånn ca. hva en sykepleier som jobber 75% natt tjener brutto pr år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Noen som vet hvordan lønna for nattarbeid er, sammenlignet med dagarbeid?

Mener noen har sagt at å jobbe 50% natt tilsvarer 75% dag i lønn... Stemmer dette?

Noen som vet sånn ca. hva en sykepleier som jobber 75% natt tjener brutto pr år?

Nå kommer det jo litt ann på ansenitet (eller hvordan det nå staves :fnise:).

Mulig jeg husker helt feil, men tror kveld/nattilleget er på snaue 50 kroner timen.

Vaktene på natta er jo ofte et par timer lengre enn dagvaktene, ofte fra 22.30 til 07.30. Tror ikke man får nattillegg for alle timene. Tror ikke det stemmer helt at 50 % natt tilsvarer 75 % dag pga nattillegget, men antagelig hvis du regner med de ekstra arbeidstimene. Vet ihvertfall at en 50 % kveldsturnus tilsvarer 59 % natt.

Vil tro man nærmer seg 300000 på 75 % natt, men mulig jeg tar litt godt i.

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg svarer, for føler jeg har glemt alt det der... :fnise:

Skrevet

Tenkte begynnerlønn jeg... Den er vel ca. 280 000 kr + tillegg.. Men da gjelder jo det 100% dag (?).

Vet at vaktene på natt er lengre, men det jeg er interessert i er lønnsforskjellen utifra prosentstilling.

Noen med konkrete eksempler...?

Men takk for svar LilleKylling ;)

Skrevet

Finner du ikke noe tariff på nett noe sted da?

Skrevet

Kun begynnerlønn + tillegg, samt lønn etter x antall års ansiennitet...

Står ikke om lønn for nattarbeid i forhold til dag, så vidt jeg vet...

Vet ikke en gang hva nattillegget er på... Men mener å ha hørt at nattarbeid ligger et lønnstrinn høyere, uten at jeg vet hvor mye som skiller hvert lønnstrinn.

Hadde vært litt interessant å finne ut av hva nattevaktene tjener i forhold til "vanlig" turnus, siden jeg vurderer å jobbe natt etter hvert :)

Skrevet

Du kan jo ringe lønningskontoret i kommunen?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

I min kommune er 100 % stilling på natt lønnet med kr 329 000 uten tilleggene. I en halv stilling på natt hadde jeg ca 17-18 tusen brutto , tilleggene inkludert. Nattstillingen er direkte plassert i et høyere lønnstrinn enn sykepleier med full ansiennitet. Noe skal man vel ha for å være oppe om natten.

Skrevet
I min kommune er 100 % stilling på natt lønnet med kr 329 000 uten tilleggene.

Uten ansiennitet?? Det er bra lønn, om dette stemmer.

Skrevet

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg mener man tjener mye bedre på ei nattevakt enn man gjør på ei tidligvakt.

Jeg jobber på natt, og har godt over 1000 kroner for ei vakt - og jeg har bare assistentlønn ;)

Skrevet
Tenkte begynnerlønn jeg... Den er vel ca. 280 000 kr + tillegg.. Men da gjelder jo det 100% dag (?).

Vet at vaktene på natt er lengre, men det jeg er interessert i er lønnsforskjellen utifra prosentstilling.

Noen med konkrete eksempler...?

For en med årslønn på kr 286 000, er nattillegget kr 43,00 pr. time (kveld-/natt-tillegg får man mellom kl 17 og 06).

Om man i tillegg jobber lørdag/søndag, er tillegget for disse timene kr 27,00 pr. time.

For en som jobber turnus, er det 35,5 timers uke (event. gjs.beregning på hele turnusperioden).

(Dette gjelder i vertfall i min kommue).

Vet ikke om du ble noe klokere av mitt svar, Ella*... :sjenert:

Skrevet

Har blitt litt klokere... Men det var visst ikke så enkelt å finne ut av dette ;)

Uansett takk for svar.

Skrevet

Jeg har jobbet 75% natt, da hadde jeg ca like mye utbetalt som de i 100% tredelt turnus med lik ansenietet. Samme når jeg gikk 50% natt, det tilsvarte omtrent 75% tredelt.

Aner ikke hva natt og helge tillegget er...

Man må stort sett jobbe tredjehver helg uansett på sykehus, så i 50% stilling går man ikke 6. hver, men samme som i 100% stilling. Dermed blir det mer helgetillegg på en 50% stilling enn halv 100% stilling... (hm, ikke særlig godt forklart...?) Du tjener i hvert fall litt mer enn halvparten av en som går 100% natt, pga helgene. (Med mindre du er på riksen, der får man ekstra tillegg for å ha 100% stilling)

De fleste sykehus har også høyere lønnstrinn for rene nattstillinger, men det gjelder ikke overalt. Vet f.eks. at rikshospitalet og aker har det, men haukeland har ikke.

Skrevet

Takk for svar nimbus!

Skjønte hva du mente med helgearbeid og "utjevning" av lønn :)

Vet du av noen som jobber 100% natt? Litt avsporing, men har faktisk aldri hørt om noen som gjør det... Det må være en del netter på 6 ukers turnus???

Skrevet

Ja, vet noen, de har stort sett 3 eller 4 vakter i uken (annenhver uke). Antall timer skal jo være det samme som i vanlig turnus, så du kan regne det ut selv. Litt forskjell på hvor lange nattevaktene er også, 9,5 eller 10 timer.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_GJESTEN_*
Skrevet

På min arbeidsplass har vi en del som jobber 100% natt. Det utgjør 14 netter i mnd. (pga. all hvilen som man er pålagt) Nattillegget er på 45% her.. Kveldstillegget på 40% og man får 25 kr. timen i helgen.. :)

Skrevet
På min arbeidsplass har vi en del som jobber 100% natt. Det utgjør 14 netter i mnd. (pga. all hvilen som man er pålagt) Nattillegget er på 45% her.. Kveldstillegget på 40% og man får 25 kr. timen i helgen.. :)

Du vet ikke omtrent hvor mye det utgjør i kroner og øre??

Skrevet
Du vet ikke omtrent hvor mye det utgjør i kroner og øre??

Da må man vite:

a) grunnlønn/timelønn.

b) hvor mange timer pr. mnd/turnus med nattillegg/helgetillegg.

Når man vet det, kan man sette seg med kalkulator og regne... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...