Gå til innhold

Hvorfor er det slik


Gjest Corto Maltese

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Corto Maltese

jeg kjenner ingen som har den på høyre.. Og alle jeg ser har den på venstre. Men kanskje det er tilfeldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få gangene jeg bruker klokke har jeg den på venstre hånd. Jeg er venstrehendt, så det kan være det har noe med at det blir mer naturlig å ha den på venstre side da, men om det er noe sammenheng der vet jeg ikke. Er sikkert venstrehendte mennesker som bruker klokke på høyre side også :sjenert: For meg ville det i hvertfall ikke vært naturlig å sette den på høyre armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
De få gangene jeg bruker klokke har jeg den på venstre hånd. Jeg er venstrehendt, så det kan være det har noe med at det blir mer naturlig å ha den på venstre side da, men om det er noe sammenheng der vet jeg ikke. Er sikkert venstrehendte mennesker som bruker klokke på høyre side også :sjenert: For meg ville det i hvertfall ikke vært naturlig å sette den på høyre armen.

Det er vel fordi de fleste er høyrehendt. Selv er jeg tvehendt, og bruker klokken like mye på begge hendene. Kjenner mange venstrehendte som har den på venstre hånd, og mange høyrehendte som har den på høyre hånd, så tror det går på personlige preferanser.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
De få gangene jeg bruker klokke har jeg den på venstre hånd. Jeg er venstrehendt, så det kan være det har noe med at det blir mer naturlig å ha den på venstre side da, men om det er noe sammenheng der vet jeg ikke. Er sikkert venstrehendte mennesker som bruker klokke på høyre side også :sjenert: For meg ville det i hvertfall ikke vært naturlig å sette den på høyre armen.

Jeg trodde det var motsatt...

For meg er det mer naturlig å ha klokka på venstre arm. Jeg er høyrehendt, og klokka ville vært i veien på håndleddet når jeg skal skrive og hånda hviler på arket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
hvorfor er deg egentlig slik at man har klokken på venstre hand ?

Det er vel for at du skal kunne se hva klokka er samtidig som høyrehånda er opptatt med noe annet, f.eks å skrive, snekre, sage, holde noe fast osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Kanskje fordi det er lettere å ta på seg klokka med høyre hånd når man er høyrehendt?

De jeg kjenner som er venstrehendte, har klokka på høyre hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har klokka i lomma, jeg, sammen med resten av mobilen. Og skal jeg dømme etter de rundt meg er det det de fleste gjør nå for tiden.

Tross alt: 'Alle' har mobilen med seg 24 timer i døgnet, og mobiler har klokke...hvor mange klokker trenger du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi det er lettere å ta på seg klokka med høyre hånd når man er høyrehendt?

De jeg kjenner som er venstrehendte, har klokka på høyre hånd.

Blir veldig tungvindt og ubehagelig når man skal skrive, hvis man er høyrehendt og har klokka på samme hånd som man skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig tungvindt og ubehagelig når man skal skrive, hvis man er høyrehendt og har klokka på samme hånd som man skriver.

Min tankegang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde det var motsatt...

For meg er det mer naturlig å ha klokka på venstre arm. Jeg er høyrehendt, og klokka ville vært i veien på håndleddet når jeg skal skrive og hånda hviler på arket.

Kanskje det bare er de jeg kjenner som er litt sære :klø:

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...