Gjest Susan sto helit ii Skrevet 27. august 2007 #21 Skrevet 27. august 2007 Vi valgte å følge norsk tradisjon, og ha forlovelsesringer begge to, som vi også brukte videre som gifteringer. Synes det var mer betydnigsfult å gjøre dette på den måten som har vært tradisjon i norge lenge, enn å følge amerikanske/engelske skikker om at jenta skal ha en upraktisk diamantring. Mannen min var i utgangspunktet skeptisk til å bruke ring, men gikk med på å prøve. Nå har han brukt ringen sin i to år, og bruker den ennå. (Ett år som forlovet, og ett år som gift.)
Labella Skrevet 28. august 2007 #22 Skrevet 28. august 2007 Vi hadde ikke forlovelsesringer. Jeg syntes gifteringene var en fin markering av at "noe var annerledes" etter bryllupet.
Gjest Gjest_sol_* Skrevet 28. august 2007 #23 Skrevet 28. august 2007 vi har begge ot ringer og deter veldig koselig!! ska lbruke den som gifte ring også, men pusse den litt og kanskje sette inn sten. dere som har forlovelses ringer og som skal bruke disse som giftering; hvordan gjør dere det i kirken?? man utveksler vel ikke ringer man allerede har hatt i 1 år (eller lenger eller kortere)
Gjest Cathena Skrevet 28. august 2007 #24 Skrevet 28. august 2007 Jeg godtok at han ikke ville ha ring, jeg fikk endret litt tanke måte etter jeg fikk høre litt andre sine meninger. Vi vet ikke når vi gifter oss, men vi tar ett skritt av gangen! Åh, gleder meg til helgen, da skal vi ha en romantisk helg med middag og bare kose oss, det er da vi skal offentlig gjøre forlovelsen ògså! :love:
bjerta Skrevet 28. august 2007 #25 Skrevet 28. august 2007 Både eg og min forlovede har ring. Det var ingen diskusjon, han meinte som meg at begge skulle ha ring. Faktisk var det HAN som maste om å få ring på! :rødme:
Gjest nextlife Skrevet 28. august 2007 #26 Skrevet 28. august 2007 Vi har vært forlovet i vel 17 år Har nettopp levert inn forlovelsesringene til en liten "makeover", så da regner jeg med at vi ikke tar de på igjen før 29/9 når vi gifter oss
Arkana Skrevet 28. august 2007 #27 Skrevet 28. august 2007 dere som har forlovelses ringer og som skal bruke disse som giftering; hvordan gjør dere det i kirken?? man utveksler vel ikke ringer man allerede har hatt i 1 år (eller lenger eller kortere) Nå giftet ikke vi oss i kirken, men hos byfogden og vi ble spurt på forhånd om vi ville utveksle ringer og svarte bare nei fordi vi hadde allerede. Var ikke verre enn det.
Susan Sto Helit Skrevet 29. august 2007 #28 Skrevet 29. august 2007 vi har begge ot ringer og deter veldig koselig!! ska lbruke den som gifte ring også, men pusse den litt og kanskje sette inn sten. dere som har forlovelses ringer og som skal bruke disse som giftering; hvordan gjør dere det i kirken?? man utveksler vel ikke ringer man allerede har hatt i 1 år (eller lenger eller kortere) Vi gjorde faktisk akkurat det. Utvekslet ringer i kirken, selv om vi allerede hadde hatt dem på i ett år. Nå markerte vi endringen utad ved å bruke ringen på venstre hånd da vi var forlovet, og ta den på på høyre hånd i kirken. (Tok av ringene en stund før, og fikk dem gravert og pusset opp. Og så tok vi dem ikke på igjen før i kirken.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå