Rubina D Skrevet 27. august 2007 #21 Skrevet 27. august 2007 Jeg rister på hodet jeg. Jeg var ett år til sjøs og SKAL tilbake. Jeg har utdannelsen til å jobbe om bord og eneste grunnen til at jeg ikke gjør det nå er ungene. Men når ungene blir større ( vgs elever ) blir det i alle fall å prøve ett år for å se om det fortsatt ligger i blodet. Jeg ser ikke noe galt i at kvinner jobber offshore, heller ikke de som er mødre. Selv om jeg valgte å ikke reise ut da jeg fikk barn er det ikke dermed sagt at ikke andre kan gjøre det. TS: Stå på! Det er ett valg som fungerer for dere og da er det ingen andre som kan fortelle deg hva som funker eller ikke. Dette er noe du og mannen din lever med og dermed er det deres valg. Og bare for å legge til en kommentar på slutten. Jeg hater ordet "normal" nettopp fordi det ikke er en mal på hva normalt er. Det ordet burde vært tatt ut av det norske språk.
Gjest Elastica Skrevet 27. august 2007 #22 Skrevet 27. august 2007 Enig med siste innleggsskriver. Heldigvis tror jeg at de som uttaler seg negativt her, kun er ute etter å provosere - for maken til antikverte holdninger skal man virkelig lete lenge etter. Og til den jenta som er jente tvers gjennom, kan jeg opplyse om at det altså ikke trenger å være noen motsetning mellom å være i et mannsdominert yrke og det å ta vare på seg selv og familien sin. Her er det virkelig ingen grunn til å gjøre annet enn å råde ts til å overse slikt vrøvl.
Gjest *utlogget* Skrevet 27. august 2007 #24 Skrevet 27. august 2007 For å ta en ting først, NEI, jeg skammer meg ikke over jobben min. Jeg trives kjempegodt og jeg vet at jeg er god til det jeg gjør. Det er disse kommentarene jeg blir litt frustrert over. Når noen står ansikt til ansikt med meg og øser ut av seg "fy faen så egoistisk du er som stikker av og lar mannen din være alene hjemme", så blir jeg helt satt ut. Det er så langt unna normal høflighet at jeg blir totalt målløs og vet ikke hva jeg skal si. Jeg går da ikke opp til en mannlig førskolelærer og sier til ham at han må være pedofil siden han jobber med små barn, eller beskylder en mannlig frisør for å være homofil siden han jobber i et kreativt kvinneyrke... Jeg har satt min ære i at jeg ikke skal synke like lavt som disse folkene, derfor har jeg stort sett bare bedt dem å passe sine egne saker.
Gjest susan sto helit ii Skrevet 27. august 2007 #25 Skrevet 27. august 2007 Jeg har et veldig mansdominert yrke, og har en enighet med min mann om at hvis en av oss skulle vært hjemmeværende, så ville det vært han. Det er det som passer oss. Nå har vi "akkurat" fått vårt første barn, og jeg er på jobb, mens han er hjemme. Joda, jeg er litt misunnelig på at han får være der og oppleve alt dette morsomme som skjer. Men samtidig var jeg glad for å komme meg hjemmefra og føle meg som en verdiful person i meg selv igjen. Det kan jo også nevnes at hus og hjem for tiden er mer i normaltilstand nå, enn da jeg gikk hjemme og laget rot. Jeg merker ofte at jeg gjør ting i mitt liv overrasker andre mennesker. Ofte forventer de ikke at noen gjør det, eller de tenker ikke på at det er en mulighet. Forstår ikke hvorfor man i dagens samfunn ikke klarer å tenke lenger enn det folk gjør når de uttrykker gammeldagse holdninger. Jeg missliker sterkt å bli dømt ut ifra alder og kjønn og ikke ut ifra mine evner og kunnskaper.
Mercedes Skrevet 28. august 2007 #27 Skrevet 28. august 2007 Jeg skjønner ikke problemet. Det er jo utrolig mange damer som jobber offshore. På norsk sektor ihvertfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå