Gå til innhold

Trafikalt grunnkurs


Alana

Anbefalte innlegg

Jeg har meldt meg på et trafikalt grunnkurs og lurer av ren nysgjerrighet på hva man lærer på et sånt kurs, sammenlignet med et vanlig teorikurs??! Handler kurset kun om trafikkregler, eller tar det for seg flere bil- og kjørerelaterte temaer?

Begynte på lappen for tre år siden - sluttet - og begynner igjen nå. Skal jammen bli godt å fullføre etterhvert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Jeg syns det var en hel rekke med selvfølgeligheter, veldig kjedelig. Men det hadde nok en del med kursholderen å gjøre - jeg var faktisk såpass lite imponert at jeg byttet kjøreskole. (Hvordan går det an å konsekvent kalle en kompress for en kompressor når man lærer bort førstehjelp? Og ikke vite hva sjokk er?)

Og det holder å være tilstede på hele kurset, ingen test man må gjennom eller noe sånt, og det gjør jo litt med motivasjonen til de som er der.

En del trafikkregler, men også en del om kjørekultur, sikkerhet og sånn.

Her står det for øvrig litt om hva kurset skal inneholde: http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=Page...bSideInnholdMal

Det blir litt sånn teorikurs-light på en måte.

Endret av Elfrida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trafikalt grunnkurs er obligatorisk for at du skal få lov til å øvelsenkjøre i det hele tatt. Teorikurs er ikke nødvendig. På TG lærer du førstehjelp og litt regler, men mest diskuterer man litt og ser på ulike situasjoner i veibildet for å vite hva man skal gjøre. Lenge siden jeg tok det, men syntes det var ganske meningsløst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...