Gjest Lydia1990 Skrevet 24. juli 2009 #41 Skrevet 24. juli 2009 Skal begynne på p-piller, mercilon, men merker at jeg er skikkelig nervøs for bivirkninger. Jeg vil begynne på piller av to grunner, selvsagt hovedsaklig for prevansjon, men også fordi jeg har en syklus på rundt 20 dager, noe som gjør at jeg får mensen VELDIG ofte, noe jeg er søkklei av nå. Men så er det jo disse bivirkningene da. Så er det noen som har tatt disse og har efaringer med de? Og om jeg tar de i sju tida i ukedagene, men i elleve tida i helgene, spiller vel ikke det noen rolle? Jeg gikk på Mercilon i omtrent ett år... Likte de ikke overhodet! Ble ekstremt humørsyk, noe jeg har blitt av begge p-pillemerkene jeg har prøvd, Mercilon og Loette. Begge disse skal ha en veldig lav dose av hormoner, om jeg ikke husker HELT feil... Så jeg tåler ikke p-piller så veldig bra. Det eneste positive med Mercilon var at jeg ikke fikk noen mellomblødninger. Ellers var de helt forferdelige for meg. Men det med p-piller er nok veldig individuelt
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #42 Skrevet 17. september 2009 Jeg gikk nesten 2brett cerazette med blødninger hver dag, fordi helsesøstra sa det kom til å bli det. Men da jeg kom til legen sa han at det var rart jeg ikke hadde kommet tidligere, for slik skulle det ikke være. desuten gjorde cerazette meg til et monster som bare ble sur og irritert for alt. Vekten min lå på det samme hele tiden, verken opp eller ned i vekt, selv om jeg trente. Men nå går jeg på Mercilon og er veldig fornøyd, ingen store humørsvigninger, mer aktiv, ingen blødninger i det hele tatt, og ingen smerter. Kun noen kviser som har dukket opp fra intet, og litt fet hud, men det spiller ingen rolle når jeg slipper kondomen.. Dine ord kunne ikke vært mer kjærkomne enn nå. Har blødd konstant i ca 2 måneder nå. Har brukt Cerazette i nesten 2 måneder nå og blødd hele tiden uten opphold (ikke vanlig spotting, må bruke normalbind). Er sliten og lei. Skal ringe legen og få ny resept på Loette eller Mercilon. Vet ikke hvilket merke jeg skal velge av de to. Skal høre hva legen anbefaler. Tror ikke denne blødningen gir seg. Med hormonspiral sluttet det ikke å blø selv etter 1 1/2 år og da orket jeg ikke mer og fjernet den. Den var dessuten vond. Kjente den inne i livmoren. Den satt visst som den skulle ved ultralyd. Men, men sånn er det bare. Det som funker for en funker ikke for en annen osv.
Gjest Anonym ; > Skrevet 24. september 2009 #43 Skrevet 24. september 2009 Hei! Ser det er mange som har erfaringer med p-piller her, og det er noe jeg absolutt ikke har. Skal begynne på Mercilon nå, og sitter med noen spørsmål. 1.Er det slik at jeg skal begynne med den pilla som det står 1 på den første dagen jeg får mensen? 2. Når på døgnet bør man ta pilla? Jeg har inntrykk av at veldig mange tar den om morgenen, men selv så står jeg opp halv 7 i uka, og sjeldent før 12 i helgene.. Og dette blir vel litt stor tidsforskjell? Hei du ; > Skal også begynne me Mercilon nå og kan gi noen svar som kanskje kan hjelpe :D 1. Det beste er hvis du tar første pillen på første dagen du har mensen , for da er du beskyttet etter den dagen. Hvis du tar senere, på 2-5 dagen, så må du bruke kondom de første 7 dagene. Så jeg råder deg å prøve å få tatt den første pilla første dagen, for det gjør alt lettere. 2. Du har ett klokkeslett som du bestemmer selv, og det prøver du å holde så ofte som mulig. Men det gjør ikke noe om du ikke tar pillen mindre enn 12 timer etter, da burde du kontakte legen. Så det gjør ikke noe om du tar den 8 til vanlig, og i 1-2 tida i helgene når du står opp Håper dette hjelper deg ; >
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #44 Skrevet 25. oktober 2009 Hei! Jeg har gått på Mercilon i 2 uker nå, begynte første dagen av mensen.. Men jeg har enda ikke sluttet å blø.. Er dette normalt? Jeg gikk på Mercilon før sommerferien også (før jeg slutta for en periode, ingen spessiell årsak) og da skjedde det ingenting.. Så hvorfor blør jeg så mye nå da?
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #45 Skrevet 2. november 2009 Hei! Jeg har gått på Mercilon i 2 uker nå, begynte første dagen av mensen.. Men jeg har enda ikke sluttet å blø.. Er dette normalt? Jeg gikk på Mercilon før sommerferien også (før jeg slutta for en periode, ingen spessiell årsak) og da skjedde det ingenting.. Så hvorfor blør jeg så mye nå da? ingen? Jeg har nå gått i 3 uker og enda blør jeg.. Begynte på nytt brett i dag også.. Vil det aldri gi seg?
Gjest Gjest_Jenny_* Skrevet 10. november 2009 #46 Skrevet 10. november 2009 ingen? Jeg har nå gått i 3 uker og enda blør jeg.. Begynte på nytt brett i dag også.. Vil det aldri gi seg? Jeg hadde også mensen i ukesvis den aller første gangen. Jeg går på Mercilon, og har ikke merket noe særlig til bivirkninger, bortsett fra at jeg nå har veldig tjukk, gulaktig (og noen ganger litt brunaktig) utflod, jeg har lurt på om det er en slags litt merkelig mellomblødning, men holder meg til Mercilon foreløpig og ser hvordann jeg reagerer på det videre. Har gått opp et par kilo, men det tror jeg er helt naturlig, har hverken spist bra eller trent på i alle fall et par måneder.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #47 Skrevet 18. november 2009 Kan man ha sikker sex de dagene man går på de inaktive pillene, når man har mensen? Eller må man bruke andre prevangsjonsmidler i denne perioden?
Gjest Merci Skrevet 18. november 2009 #48 Skrevet 18. november 2009 Kan man ha sikker sex de dagene man går på de inaktive pillene, når man har mensen? Eller må man bruke andre prevangsjonsmidler i denne perioden? Ja, når du går på p-piller er du beskyttet under hele brettet - også i den pillefrie uka
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #49 Skrevet 19. november 2009 Ja, når du går på p-piller er du beskyttet under hele brettet - også i den pillefrie uka Takk :D
Gjest Gjest_Tina_* Skrevet 13. februar 2010 #50 Skrevet 13. februar 2010 Jeg er absolutt ikke fornøyd med mercilon!!! Jeg fikk mensensmerter, noe jeg aldri har gjort før. jeg mistet all form for sex lyst, og har fått ekstreme humørsvingninger. Jeg har absolutt ingen lunte lenger, og skriker på kjæresten min hele tiden, og ingen av oss forstår hvorfor. Dette er absolutt IKKE merket for meg. Jeg skal bytte merke fortest mulig
Gjest Gjest (Margrethe) Skrevet 3. mars 2010 #51 Skrevet 3. mars 2010 Har vurdert å begynne på mercilon, men bare pga at jeg vil utsette mensen. Er dette smart? Er utrolig usikker, fordi jeg er så lei av kraftig mens og menssmerter. Men samtidig veier jeg mest mot, med tanke på alle de forskjellige bivirkningene jeg kan få. Det var heller ikke noen særlig hjelp på veien da jeg fant denne artikkelen i VG: http://www.dagbladet.no/dinside/2001/09/28/284615.html
Gjest Gjest (Margrethe) Skrevet 3. mars 2010 #52 Skrevet 3. mars 2010 Har vurdert å begynne på mercilon, men bare pga at jeg vil utsette mensen. Er dette smart? Er utrolig usikker, fordi jeg er så lei av kraftig mens og menssmerter. Men samtidig veier jeg mest mot, med tanke på alle de forskjellige bivirkningene jeg kan få. Det var heller ikke noen særlig hjelp på veien da jeg fant denne artikkelen i VG: http://www.dagbladet.no/dinside/2001/09/28/284615.html Edit: Dagbladet mente jeg haha
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2010 #53 Skrevet 23. mars 2010 Mercilon funker IKKE for meg. Jeg har tatt den i omtrent fire år nå, etter at Trionetta (som jeg ikke hadde noen problemer med) gikk ut av produksjon. Det var fastlegen min som foreslo det, og jeg satte ikke spørsmålstegn ved det. Det er først nå i det siste at jeg har sjekket litt rundt på nett, og funnet MYE negativ omtale av denne pillen. Perioden jeg har tatt Mercilon sammenfaller da også skremmende nok med noen av de mest utfordrende årene i mitt liv. Skremmende ikke minst fordi jeg har foretatt meg mye rart. Jeg orker ikke engang tenke over hvorvidt det har en sammenheng med Mercilon, men faktum er i alle fall at jeg har hatt vanvittige humørsvingninger med mye tungt humør, aggressive utbrudd og masse gråting. Helt sykt. Jeg har aldri i mitt liv hatt så sterk hodepine som i tiden på Mercilon, og ellers fysisk har jeg blitt slappere og slappere disse fire årene; det var ved overgangen til Mercilon at jeg trappet ned trening som jeg inntil da hadde hatt veldig stor glede av - men jeg endte med å slutte helt. Jeg har hatt en rekke andre negative bivirkninger som jeg ikke skal ta meg bryet med å nevne. Følg heller linken nedenfor... Jeg er så lei av humørsvingningene at jeg nå har bestemt meg for å slutte på pillen. Jeg kutter den faktisk ut I DAG Jeg er veldig spent på hvordan det vil slå ut for meg, da jeg har hatt pillestyrt syklus siden 1996. LOL! Jeg gleder meg til å finne ut hvem jeg egentlig er... http://www.verdicts.co.uk/womens_interest/sexual-health/contraceptive-pills/review-68412.html Min definitive dom: Screw Mercilon Aldri mer! :gjeiper:
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #54 Skrevet 3. mai 2010 Hei. Jeg begynte første gang med prevensjon for ca 4 måneder siden. Startet med evra, siden det virket så lettvindt. Ble så kvalm, spydde, skalv og kaldsvetta den første natta at jeg tok det av. Ved neste mensen begynte jeg på yasmin, men tålte ikke det heller. Prøvdei to dager, men låg hele dagen, var slapp, svimmel og spydde. I går begynte jeg på mercilon, og i natt har jeg vært kvalm. Orket ikke gå på jobb i dag. Løs i magen er jeg også. Så mitt spørsmål er; Kommer dette til å gi seg, hvis jeg fortsetter å ta pillene? Vender kroppen min seg til det? Hvor raskt da såfall?
Gjest du Skrevet 1. juli 2010 #55 Skrevet 1. juli 2010 Jeg begynte på Mercilon 28 for omtrent en mnd siden. Etter bare to dager fikk jeg helt forferdelige smerter nederst i magen. Det var ikke kvalme eller noe sånt, jeg kunne også kjenne det sterkere visst jeg klemte på magen. Tenkte jeg skulle gå til helsesøster igjen å bytte merke, men smertene gikk vekk. Føler av og til at smertene skal komme tilbake, vet ikke om jeg innbiller meg eller ikke. Får se en mnd til om jeg enda kjenner dette.
cyanid Skrevet 17. august 2010 #56 Skrevet 17. august 2010 Denne tråden taler jo for seg selv, fy faen, hva er det jeg dytter i meg?? :-O Djevelpiller!
Gjest Marie Skrevet 31. august 2010 #57 Skrevet 31. august 2010 Jeg bruker mercilon og er kjempefornøyd, var selv nervøs for å bli kvalm spesielt. Men har ikke vært noe kvalm og har nå gått på pillene i 1 uke nå. Har noe små humørsvigninger men ellers er jeg strålende fornøyd!
Gjest Silje H Skrevet 14. september 2010 #58 Skrevet 14. september 2010 Jeg gikk på p-pillene Mercilon.... Slutta på dem pga. blodpropp.. Dyp vene trombose!!
cyanid Skrevet 16. september 2010 #59 Skrevet 16. september 2010 der kom første mens uten p-piller ja.. AU! føles ut som jeg har kjørt et tre opp mellom beina, og beina kjenner jeg ikke engang jaja er vel verdt det i det lange løp..
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2010 #60 Skrevet 3. november 2010 Jeg har fått meg p-piller nå, og lurer på en ting! Jeg skal ta første pille på første mensdag. Får jeg mensen denne uka da? Eller forsvinner den og kommer tilbake den pillefrie uka?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå