Gå til innhold

Han tvinger seg på

Fremhevede innlegg

Gjest =tentacle=
Skrevet
Ja, man kan blir dømt om man ikke utfører sine ekteskapelige plikter. Det har vært saker i rettetn hvor kvinner knep bena sammen og mannen finn nok.

Dette er bare tull. Man kunne tidligere få skilsmisse ved dom hvis ekteskapet var sexløst fordi den ene ikke ville/kunne, men det er helt avlegs nå. Derimot er det fritt å skille seg, uansett grunn i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har vært i et slikt forhold. En periode der jeg ikke ville ha sex førte til at han presset meg til jeg ga etter. Jo mer han han presset seg på når jeg egentlig ikke ville, jo mindre lyst på sex fikk jeg. Og han ble bare mer utspekulert i sine "metoder" (med anklager om utroskap, holdt meg våken halve natta til jeg var så trøtt at jeg ikke klarte mer). Til slutt fikk jeg endelig slutt på dette forholdet. Jeg har ikke hatt sex siden. Jeg kan ha lyst på sex, men har sperrer for å komme nært innpå noen, og det å etablere seksuell kontakt med et annet menneske virker uoverkommelig.

Huff, ja det er ikke lett! Det er vanskelig å si nei, men også vanskelig når sex blir et svært problem. Jeg håper du finner noen du stoler på og som du kan åpne deg til!

Til den som mener det er jeg som gjør min mann frustrert. Neida, jeg er ikke som du beskriver, men det betyr ikke at jeg ikke ser at det er to som skaper problemet i sexlivet. Jeg har også beskrevet at jeg gjerne ville jobbet med forholdet. Veien til å få sexlivet opp å gå er ikke å ta seg til rette. Jeg føler meg brukt, og har fått avsmak på hele greia!

Skrevet

Det er selvsagt helt forkastelig av ham å tvinge/mase til seg sex når du ikke har lyst.

Når det er sagt så kan jeg godt skjønne ham hvis han ønsker å avslutte forholdet gitt at din manglende sexlyst er noe som vedvarer. Jeg ville selv gått ut av et forhold uten sex. Men jeg ville selvfølgelig først ha prøvd ulike ting for å få det til å fungere.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg har selv vært der, men da var det omvendt..Jeg orker ikke å være i et forhold der sex er nesten ingenvare..

Om det er en av partneren som ikke har lyst på sex, så m¨å den som vegrer seg for sex, ville forsøke å jobbe med det, for å få sexlysten tilbake. Men nå er jo ikke rette veien å gå.. å tvinges. for da blir det bare verre. Men noe galt er det jo når sexlysten plutselig forsvinner..

Gjest itneverenteredmymind
Skrevet

har du tenkt hvordan mannen din føler ? eller er det bare dine behov som skal tas hensyn til ?

Skrevet

Aldri la deg tvinge til noe du ikke vil!

Men prøv å finn ut hva som ikke gir deg lyst :)

Du går glipp av mye fint selv også, men det vet du vel godt selv. Det at han tvinger seg på hjelper deg i alle fall ingenting!!

Og hva er det med å prestere å si at han ikke tenker på hvordan du føler det???! Det kvalifiserer jo til "idiotkommentar topp 10" i 2007.

Skrevet
har du tenkt hvordan mannen din føler ? eller er det bare dine behov som skal tas hensyn til ?

Er det bare mannens behov som skal taes hensyn til? Bør alle ha sex, bare fordi den ene ønsker det? Tror enkelte at sexlysten kommer tilbake, bare mannen maser, krever og syter nok?

Kanskje de rett og slett må snakke mer sammen, og kanskje mannen må lytte litt mer til hennes følelser.

Ville du likt å høre at partneren ikke tenkte på dine følelser? Er det virkelig den rette veien å gå? Og skal da den som sliter være nødt til å tenke på partneren sine følelser, når partneren tydeligvis ikke bryr seg så mye om hennes følelser? Er den ene viktigere enn den andre?

Før hun kan tenke på partneren sine følelser, må hun vel finne ut hvorfor hun ikke har lyst på sex. Og kan det være at kravene til partneren "dreper" sexlysten hennes?

Skrevet

I tvinge seg til sex ved hjelp av vold eller trusler er voldtekt. Men hvis du ikke er tydelig på at du ikke ønsker dette, er det vanligvis ikke snakk om noe overgrep. Hvor tydelig er du på dette?

Jeg skulle for øvrig ønske meg at alle de kvinnene i denne tråden var like tydelige på at man ikke kan forlange at noen andre skal ha sex mot sin vilje når kvinner skriver om menn uten lyst. Hva med å være kjønnsnøytral og konsekvent her?

Problemet er selvfølgelig at dere har lovt hverandre at dere skal ha sex kun med hverandre, og ingen andre. Og når du da bestemmer deg for at du ikke vil ha sex, så tar du også denne beslutningen for mannen din, uten at han har noe han skulle ha sagt.

Men slik du beskriver situasjonen, lukter det samlivsbrudd på lang lei. Hvis dere ikke tar dere selv i nakken og begynner å kommunisere.

Skrevet
Jeg skulle for øvrig ønske meg at alle de kvinnene i denne tråden var like tydelige på at man ikke kan forlange at noen andre skal ha sex mot sin vilje når kvinner skriver om menn uten lyst. Hva med å være kjønnsnøytral og konsekvent her?

Jeg skrev jo at jeg ikke kunne klart å ha sex med en som ikke har lyst. Og jeg er ikke lesbisk. Ergo gjelder det menn.

Skrevet
Jeg skrev jo at jeg ikke kunne klart å ha sex med en som ikke har lyst. Og jeg er ikke lesbisk. Ergo gjelder det menn.

OK, litt generell i uttalelsen var jeg nok. Jeg betrakter deg som en av de mest nyanserte her inne. Takk for påminnelsen.

Men hovedinntrykket står seg likevel. Menn som ikke har lyst, kan bare dumpes. Kvinner som ikke har lyst, må selvfølgelig få lov til det.

Skrevet
OK, litt generell i uttalelsen var jeg nok. Jeg betrakter deg som en av de mest nyanserte her inne. Takk for påminnelsen.

Takk. :)

Skrevet
Kvinnfolk. Er det så vanskelig å legge seg på rygg?

Du må være syk!

Skrevet

Er helt enig med mange andre her inne. Har du i det hele tatt prøvd å se dette fra mannen din sin side? Nå til dags roper mange kvinner voldtekt, men det er få det gjelder for.

Hvis det er slik at han virkelig tviner seg på deg, ja så kvitt deg med han pronto. Men om det er slik at du ikke sender ut riktige signaler eller er uklar, så la han ha sex med andre kvinner da.

Gjest =tentacle=
Skrevet
I tvinge seg til sex ved hjelp av vold eller trusler er voldtekt. Men hvis du ikke er tydelig på at du ikke ønsker dette, er det vanligvis ikke snakk om noe overgrep. Hvor tydelig er du på dette?

Tror ikke trådstarter skriver dette for å få definert handlingene som juridiske overgrep.

Har noen noe som helst sted skrevet at kvinner skal gnukke seg på menn som ikke vil, beføle dem, stikke fingrene inn i deres anus eller hva de nå enn måtte ha lyst til?

Man kan gå fra en partner hvis sexlivet er dødt og en eller begge ikke er villig til å jobbe med det. Men man kan ikke bare forsyne seg.

Problemet er selvfølgelig at dere har lovt hverandre at dere skal ha sex kun med hverandre, og ingen andre. Og når du da bestemmer deg for at du ikke vil ha sex, så tar du også denne beslutningen for mannen din, uten at han har noe han skulle ha sagt.

Det er kun en del av problemet. Når vi snakker om løfter, har begge også lovet å elske og ære. Å gjøre en kjæreste som ikke greier å være kåt og åpen for sex til en onanidukke å tømme seg i eller gnukke seg på (for å kjønnsnøytralisere), mot den andres vilje, uten tillatelse til sex og uten tanke for dennes følelser, er å diskvalifisere seg som ektefelle.

Men slik du beskriver situasjonen, lukter det samlivsbrudd på lang lei. Hvis dere ikke tar dere selv i nakken og begynner å kommunisere.

Enig.

TS, jeg tror din mann har null peiling på konsekvensene av ufrivillig sex. Han er ikke alene om å være insensitiv på dette, det er flere som tror at å ha uønsket sex i et forhold er det samme som å gjøre en hvilken som helst annen aktivitet, dvs at man taper noen kalorier, svetter litt, og bruker noen minutter av livet på noe man ikke er helt engasjert i. Dette kan han mene at det ikke er mye forlangt at du "ofrer" for hans del. Han hadde neppe ment det om han hadde virkelig innsikt i hvordan det føles for deg, så lenge han er normalt utrustet i hodet.

Jeg vil på det sterkeste anbefale profesjonell hjelp, som kan hjelpe dere å ta fatt i ting. Jeg ville også sovet et annet sted enn i fellessengen, om det så var på madrass i stuen. Det er helt sikkert både seksuelt frustrerende å ligge ved siden av deg, og også følelsesmessig vondt å ikke være velkommen til nærhet og sex. Litt luft mellom kan kanskje være bra.

Skrevet
Tror ikke trådstarter skriver dette for å få definert handlingene som juridiske overgrep.

Har noen noe som helst sted skrevet at kvinner skal gnukke seg på menn som ikke vil, beføle dem, stikke fingrene inn i deres anus eller hva de nå enn måtte ha lyst til?

Jeg tok det med fordi noen hadde nevnt voldtekt i denne sammenhengen. Derfor mente jeg det var grunn til å spørre om hun var tydelig.

Man kan gå fra en partner hvis sexlivet er dødt og en eller begge ikke er villig til å jobbe med det. Men man kan ikke bare forsyne seg.

Det er jeg enig i, men jeg stiller fortsatt spørsmålet til TS om hvor tydelig hun er på at hun ikke vil. Jamfør flere tråder her inne om misforståelser mellom kjønnene og når nei betyr ja. Jeg synes TS er uklar på dette, selv om hun sier tvinger seg på. Bruker han makt eller trusler som verktøy i sin tvang? Hva gjør han, og hva gjør TS?

Det er kun en del av problemet. Når vi snakker om løfter, har begge også lovet å elske og ære. Å gjøre en kjæreste som ikke greier å være kåt og åpen for sex til en onanidukke å tømme seg i eller gnukke seg på (for å kjønnsnøytralisere), mot den andres vilje, uten tillatelse til sex og uten tanke for dennes følelser, er å diskvalifisere seg som ektefelle.

Slik jeg ser dette, er problemet at disse to er i utakt når det gjelder hyppigheten av sex. Hun sier at han tvinger henne, mens jeg er usikker på om han faktisk gjør det, da jeg synes TS er uklar på om hun sier nei eller om hun stilletiende samtykker? For alt jeg vet, kan det jo være at han ikke oppfatter at hun ikke har lyst, mens hun oppfatter at han tvinger henne. Det kan man jo ikke vite sikkert så lenge han ikke får fortalt oss sitt syn.

Men jeg er enig i at hvis denne mannen diskvalifiserer seg selv som ektefelle hvis han påtvinger henne sex og han vet at hun ikke synes at dette er OK.

Skrevet

Det trengs to frivillige for å leke sunt og morsomt sammen.

Gjest GunnlaugOrmstunge
Skrevet
Jeg har selv vært der, men da var det omvendt..Jeg orker ikke å være i et forhold der sex er nesten ingenvare..

Om det er en av partneren som ikke har lyst på sex, så m¨å den som vegrer seg for sex, ville forsøke å jobbe med det, for å få sexlysten tilbake. Men nå er jo ikke rette veien å gå.. å tvinges. for da blir det bare verre. Men noe galt er det jo når sexlysten plutselig forsvinner..

Som vanlig har Mysticgirl skjønt poenget. For min egen del, ja jeg har veldig lyst på sex og tror at det ligger mer bak det enn " jeg er så trøtt så jeg har ikke lyst idag". Selvfølgelig har vi forskjellig behov, men det jeg tenker på er utvikling over tid. For meg er dette veldig sammensatt problemstilling og jeg vet ikke engang om jeg klarer å ha et fullstendig resonnement. Likevel tror jeg det er snakk om prioritering og evne til se hva som er viktig i et samliv. For min del er kjernen i mitt familieliv at vi som foreldre elsker hverandre og invester tid og energi for å ha sterke følelser sammen. Sex er viktig element og indikator der.

På samme tid som sex er viktig(typisk for oss menn) så er intimitet og oppmerksomhet viktig. Her har jeg hatt mye og lære: skru av tv'en, drikke vin, snakke om ting. Være opptatt av den mentale intimiteten.

Jeg vet ikke helt, med det virker litt for enkelt når en konkluderer med "godt å vite at det ikke er meg det er noe galt med når jeg sier nei til sex". Du tenke selv hva som du synes er viktig i ditt samliv. Det synes jeg du skulle diskutere om og om igjen med partneren din for resten av livet.

Det var det jeg rakk i farta...

Skrevet

Jeg syns ikke at man kan kreve sex av den andre, men jeg syns at en partner bør kunne stille opp i fht den andre hvis den har lyst, selv om man ikke selv er noe videre tent. Det er antakelig verre å bli avvist av sin kjæreste/samboer/ektefelle enn det er å ligge med han eller henne uten å ha lyst i utgangspkt.

Jeg ville se det som et uttrykk for omsorg. Men en plikt kan det ikke bli.

Gjest Don Giovanni
Skrevet
Forholdet mellom min mann og meg har sett bedre dager. Vi har vel gått i den klassiske fella med å ikke investere tid og energi i å holde kjæresteforholdet varmt. Nå har vi barn sammen og har vært gift i fem år.

I tillegg til alle tingene som irriterer med han, og det som kanskje er dråpen for min del, er at han bryter seg på, eller bruker samvittigheten min til å ha sex med meg selv om jeg ikke vil. Dette er en ond sirkel som gjør at jeg får mindre og mindre lyst til å ha sex med han i det hele tatt. Nå nesten aldri. Den eneste sexen vi har er denne ufrivillige sexen... Jeg spurte han hva som var bra med å ha sex med en som bare er der, og han svarte at han ikke tenkte på hvordan det føles for meg.

Har han rett til å kreve sex av meg? Er jeg kjip?Jeg synes dette er vondt.Skulle ønske vi heller kunne jobbe med forholdet vårt å prøve å finne tilbake til "go følelsen" der sex er en glede for begge...

Han har ikke rett til å ha sex med deg mot din vilje men han har rett til å forvente at du gjør noe med din uvilje/ulyst. (forutsatt at du vil fortsette å ha et forhold til ham)

Gjest =tentacle=
Skrevet
Jeg syns ikke at man kan kreve sex av den andre, men jeg syns at en partner bør kunne stille opp i fht den andre hvis den har lyst, selv om man ikke selv er noe videre tent. Det er antakelig verre å bli avvist av sin kjæreste/samboer/ektefelle enn det er å ligge med han eller henne uten å ha lyst i utgangspkt.

Jeg ville se det som et uttrykk for omsorg. Men en plikt kan det ikke bli.

Det er ikke hyggelig å føle seg som et onaniredskap, og skulle late som man har det greit i situasjonen. Min erfaring er at det skaper avstand, er negativt for selvbildet og trivselen og at det gir økt ulyst mot sex. Og det selv om det skjedde kun et fåtall ganger i en kort periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...