Gå til innhold

hjeeelp...trenger motivasjon


Ionaa

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er nå 23 år og snart ferdig med 2/3 av ingeniørutdanning. Problemet er ikke fagene, eller lærene, men jeg mistrives i klassen. Jeg elsker å prate om min utdanning til de som lurer på hva jeg gjør og vil veldig gjerne klare å fullføre studiene. For jeg liker det egentlig ganske godt.

Den virkelige mistrivselen begynte etter en skoletur på våren ifjor....og til jul strøk jeg for første gang i mitt liv...og det i 3 av 5 fag. Jeg er egentlig ganske skoleflink, men klarer ikke å motivere meg til noe som helst med skolen å gjøre. Jeg skulker unna mye og har ofte skikkelig hodepine, samtidig får jeg ille dårlig samvittighet når jeg skulker. Men det er så få i klassen jeg trivs med at det er et ork å gå på skolen...

Noen som kan motivere meg?? Hadde blit superlykkelig om dere kunne hjelpe....

Jeg vil, jeg vil, men får det ikke til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jo-jeg har vurdert det. Men min "bedre halvdel" er ikke ferdig med sin utdanning og han har 2år igjen. Den beste ideen jeg har så langt er å ta utveksling i utlandt et halvt år. Men det er ikke mange plasser på min utdanning og det går sikkert på karakterer. Hadde veldig gode karakterer i 1.klasse...men som sagt nå henger jeg etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo ikke helt hva som skal til for å motivere deg, men jeg kan godt forstå følelsen din.

Jeg vil råde deg til å fokusere på deg selv, ikke la klassen "ødelegge" utdannelsen din. Hvis du trives med fagene har du sansynligvis valgt rett vei.

Hvis du ønsker utveksling til en annet land, ville jeg prøvd å holde fokus på det. Jobb med fagene med tanke på denne muligheten. Prøv å koble ut de andre i ditt sosiale liv. Dersom du må jobbe sammen med dem i grupper/prosjekter, så gjør det beste ut av det. Tenk på deg selv. Dette klarer du hvis du bare finner målet der framme. Og målet er vel å gjøre deg ferdig med utdanningen din?

Som ingeniør selv kan jeg bare si at det er mange spennede muligheter etter endt utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVa med å ta et år "fri" for å jobbe, for så å fortsette igjen etter et år...

(da får du jo en ny klasse i den siste delen av utdanninga)

*lykke til - samme hva du bestemmer deg for*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...