Gå til innhold

Hva opptar deg mest?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Miljø- og dyrevern. Det å være bevisst i alle aspekter av livet.

Samme her.

Videoannonse
Annonse
Gjest StoreSky
Skrevet

Min nye jobb tar opp mye av tanke-tiden min.

Miljøvern, Fattigdom ute i verden (leger uten grenser), økonomiske sluttpakker til inkompetente folk, dobbelt moral og dobbelt stamdar.

Skrevet
Hvorfor må det være så enten eller? Enten så er man interessert i miljø og de fattige 24 timer i døgnet eller så gir man faen i alt enn seg selv. Vanskelig å diskutere når det blir satt slik på spissen.

Det må selvfølgelig ikke være enten eller, verden er tross alt ikke så svart/hvitt, og det har jeg heller aldri sagt. Men det må da kunne gå an å bruke eksempler. Selvfølgelig er mine eksempler to ytterpunkter, men det går vel an å forholde seg til dem på en enkel og grei måte likevel?

Den eneste grunnen til at jeg svarte Gjest var fordi det slik jeg oppfattet det høres ut som om folk her inne er likegyldige til det meste og kun bryr seg om seg selv og sine nærmeste. Så derfor spurte jeg vedkommede hva h*n egentlig mener er verdt å bry seg om, noe h*n forøvrig ikke har nevnt i denne tråden i det hele tatt. Det var kun dette jeg reagerte på, ikke noe annet. Men selvsagt er det mulig jeg har misforstått denne personens hensikt med akkurat den kommentaren.

Klart at jeg bryr meg om veldig mye mer enn det jeg har nevnt her, både når det gjelder nærmeste familie og venner og andre ting som foregår rundt om i verden. Som sagt tok jeg bare med det som surrer rundt i hodet mitt her og nå, ikke hva jeg tenkte på i går eller hva jeg kommer til å engasjere meg i neste uke. Jeg synes rett og slett ikke det er riktig at jeg og andre her inne nærmest skal bli kvalifisert som folk som rett og slett gir beng i "dypere" tema enn hvorvidt man skal male veggene i plommerød eller beige, for det var sånn jeg oppfattet Gjests innlegg. Dersom jeg har misforstått vedkommedes hensikt grundig beklager jeg dette.

Skrevet
Du som tydeligvis er så engasjert, hva mener du burde oppta folk da?

Jeg synes at folk burde engasjere seg mer generellt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...