Gå til innhold

Hva opptar deg mest?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Turnusdebatten....

Skikkelig forbannet for at vi nå må vente pga alle studentene som ikke er tatt opp via samordna opptak!

Skrevet

Blir veldig provosert over at det finnes folk som er egoistiske og dumme nok til å stemme på FRP.

Virker som alle tenker kun pv seg selv og ingen vil ta kolektivt ansvar lengre.

Skrevet

Korrupsjon og økonomisk utroskap i styre og stell. Jeg blir så forbanna. De fleste sakene når nok aldri avisene.

Skrevet

Miljø- og dyrevern. Det å være bevisst i alle aspekter av livet.

Skrevet

Miljø og forbruk. Samt fattigdom ( ikke i norge)

Og som Tabris, å være bevisst.

Skrevet (endret)

Jobbmuligheter og et brennende ønske om familie og barn :sjenert:

Og så selvfølgelig miljødebatten og hvilket parti som vil være best å stemme på til kommunevalget

Endret av Altena
Skrevet

Ikke akkurat overrasket over at det nesten ikke er noen som bryr seg om noe som helst her.

Er dere helt passive alle sammen?

Skrevet
Blir veldig provosert over at det finnes folk som er egoistiske og dumme nok til å stemme på FRP.

Virker som alle tenker kun pv seg selv og ingen vil ta kolektivt ansvar lengre.

Er opptatt av veldig mye, men mest opptatt er jeg av å respektere andre.

Skrevet
Ikke akkurat overrasket over at det nesten ikke er noen som bryr seg om noe som helst her.

Er dere helt passive alle sammen?

Du som tydeligvis er så engasjert, hva mener du burde oppta folk da?

Selvsagt er det mye som bryr meg på det store og hele, men den listen hadde blitt utrolig lang og kjedelig dersom jeg skulle liste opp absolutt alt og derfor har jeg valgt ut de få tingene som opptar meg akkurat her og nå.

Med mindre man er politiker eller bare har et brennende engasjement for absolutt alt som skjer rundt en er det vel sannsynlig at en bryr seg mest om det som ligger en selv nærmest?

Skrevet
Med mindre man er politiker eller bare har et brennende engasjement for absolutt alt som skjer rundt en er det vel sannsynlig at en bryr seg mest om det som ligger en selv nærmest?

Man trenger ikke være politiker eller å ha et brennende engasjement for absolutt alt rundt en for å ha et brennende engasjement for en eller to saker som er større enn det som ligger en selv nærmest.

Skrevet (endret)

Det som opptar meg mest om dagen, er det lille barnet inni meg. Så får dere heller bli sure fordi jeg ikke tenker på miljøvern og de fattige i u-land. ;)

Endret av imli
Skrevet
Man trenger ikke være politiker eller å ha et brennende engasjement for absolutt alt rundt en for å ha et brennende engasjement for en eller to saker som er større enn det som ligger en selv nærmest.

Nei, det må man ikke, dette var kun brukt som eksempel fra min side.

Uansett: hva legger du i "det som ligger en nærmest"? Er man engasjert i en sak, det være seg miljødebatt, eldreomsorg eller bistand til vanskeligstilte land, så er det vel noe som ligger en nært på lik linje med egne karrieremuligheter og kjærlighetsliv?

At krig og u-hjelp og heftige protestrunder mot den svake eldreomsorgen ikke er noe som opptar folk 24 timer i døgnet er ikke det samme som å si at en gir faen i alt som angår alle andre enn en selv. Dette var ene og alene poenget i mitt ovenforstående innlegg.

Skrevet
Nei, det må man ikke, dette var kun brukt som eksempel fra min side.

Uansett: hva legger du i "det som ligger en nærmest"? Er man engasjert i en sak, det være seg miljødebatt, eldreomsorg eller bistand til vanskeligstilte land, så er det vel noe som ligger en nært på lik linje med egne karrieremuligheter og kjærlighetsliv?

At krig og u-hjelp og heftige protestrunder mot den svake eldreomsorgen ikke er noe som opptar folk 24 timer i døgnet er ikke det samme som å si at en gir faen i alt som angår alle andre enn en selv. Dette var ene og alene poenget i mitt ovenforstående innlegg.

Jeg antok at i "det som ligger en nærmest" så mente du personlige interesser og nærmeste familie. Derfor brukte jeg det samme begerepet med den betydningen.

Hvorfor må det være så enten eller? Enten så er man interessert i miljø og de fattige 24 timer i døgnet eller så gir man faen i alt enn seg selv. Vanskelig å diskutere når det blir satt slik på spissen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...