Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Uff da Imli! Dette er ikke lett for deg, det har jeg full forståelse for! Ikke nok med at du blir utrolig sliten og frustrert! Følelsene som da kommer helt naturlig blir jo også noe man blir frustrert over og føler at man egentlig ikke har lov til å ha.. Men det ER lov å ha slike følelser, det ER lov å føle at man allerhelst har lyst til å hive ungen langt pokker i vold! Slike følelser er nok ikke så uvanlige som du kanskje tror, det er bare så få som snakker om de! Snakk med de på helsestasjonen om du orker, de kan sette ting litt i perspektiv, kanskje har de også noen tips!

Sender deg en pm jeg!

Håper dagen i dag er bedre!

Stoooor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:troest::klem: Synes du er flink jeg, Imli. Det er, som du selv skriver, tross alt ikke lett å ha en liten baby... :klem:

Håper det går bedre nå, og at du og mannen får slappet av litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Har du noe særlig følelse av hvorfor T skriker når du legger ham ned? Kan det være at han har noe form for magevondt? Ring helsesøster i morgen tidlig og få deg en ny time! Hun kan hjelpe deg med å se om hun finner ut om det kan være noe som forårsaker skrikingen. Det kan være at han har magevondt, kolikk, KISS/KIDD, eller noe annet.

Det sies at førstegangsforeldre går MYE MYE lenger med "problemene" før du oppsøker hjelp. Annengangsforeldre oppsøker hjelp med en gang.

Vi skal til manuellterapaut i starten av juni for å se om snuppa kan ha KISS. Hun henger i puppen hele dagen, og sovner heller ikke av seg selv. Om dagen sover hun nesten ikke, bare korte lurer, og da er søvnen kjempelett, så hun våkner når jeg flytter henne.

Hvis dere har plass på soverommet, kanskje dere kan sette en enkeltseng inntil deres seng, og ha T oppi der mens du ammer ham. Så kan du legge deg over i din seng når han har sovnet? (Det finnes egne babysenger som kan gjøres slik med, men jeg vet at dere har det litt trangt økonomisk, så det er sikkert ikke aktuelt å kjøpe noe ny dyr seng nå).

Godt å høre at dere har mange ivrige barnepassere. Vi hadde besøk av svigers forrige helg, og de passet snuppa i et par timer mens vi var ute og spiste alene. Hun hadde skreket mesteparten av tiden da, men det får man bare tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har en fin dag, og benytt deg av mannen din! La han ta over når han kommer hjem slik at du får litt tid for deg selv! Gjerne ute av huset! Mammar trenger å puste frisk luft og være utenfor rekkevidde for barneskrik de også!!!

Stoooor klem

Bizzy skriver mye klokt her :Nikke:. Noen ganger har de fleste mødre mest lyst til å rømme fra hele ansvaret, ungen og mannen? Det har i hvertfall jeg... :sjenert:

Og som hun skriver, husk å ta hensyn til deg selv og dine behov. Det er viktig å beholde seg selv oppi det hele...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke komme med noen råd, siden jeg er ganske grønn på spedbarn selv. Jeg kan komme med råd når lille T er 1år og oppover, jeg :ler:

Men jeg vil egentlig bare si at jeg synes du er tøff som tør å sette ord på det dere sliter med ift sovingen, og at det står respekt av at du faktisk tør å vise at det ikke bare er kos og stas med en liten baby i huset. Det er jo trossalt ganske tøft, når plutselig et lite liv er helt avhengig av deg. Babyen snur jo opp ned på hele tilværelsen!

Hvis det er noe som helst jeg kan gjøre for deg, så send en PM - tenker masse på deg!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Har du noe særlig følelse av hvorfor T skriker når du legger ham ned? Kan det være at han har noe form for magevondt? Ring helsesøster i morgen tidlig og få deg en ny time! Hun kan hjelpe deg med å se om hun finner ut om det kan være noe som forårsaker skrikingen. Det kan være at han har magevondt, kolikk, KISS/KIDD, eller noe annet.

Signerer denne! Vi fikk diagnosen kolikk på poden vår, men når han var fem måneder gammel så oppdaget vi at han faktisk hadde KISS. De fleste KISS-barn er forløst vha vakuum eller tang under fødselen. Ble ikke din det? Jeg ville sjekket med manuellterapeut for å være helt sikker! Jeg unner ingen fem måneder med et barn som gråter hver gang det blir lagt ned. Jeg har vært der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

jeg har ikke så mye fornuftig og si, bortsett fra at jeg gjerne vil signere det Lassie skriver. Synes du er utrolig tøff! Og jeg er sikker på at det blir lettere etterhvert. og du er garantert ikke den første mammaen som føler det som dette! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne! Vi fikk diagnosen kolikk på poden vår, men når han var fem måneder gammel så oppdaget vi at han faktisk hadde KISS. De fleste KISS-barn er forløst vha vakuum eller tang under fødselen. Ble ikke din det? Jeg ville sjekket med manuellterapeut for å være helt sikker! Jeg unner ingen fem måneder med et barn som gråter hver gang det blir lagt ned. Jeg har vært der selv.

Mini min ble ikke "hjulpet" ut, men han kom relativt fort og var en stor gutt. Tror nok det er en av grunnene han hadde KISS.

Verdt å sjekke, imli. Lykke til :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg heier på deg Imli!! Selv om du kan føle at alt er håpløst til tider, så er jeg sikker på at du er en suveren mamma!!!! ikke alltid like lett å være mamma, men det blir bedre skal du se!!!!! GO imly!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør snakke med helsesøster om dette. De møter slike problemer støtt og stadig. De kan sikkert hjelpe deg.

Ellers så kan kanskje amme madrass være noe for dere. Da kan du amme i senga og når han sover i madrassen, flytte madrassen og gutten til hans egen seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini min ble ikke "hjulpet" ut, men han kom relativt fort og var en stor gutt. Tror nok det er en av grunnene han hadde KISS.

Verdt å sjekke, imli. Lykke til :blomst:

Jeg hadde en normalvektig gutt som kom uten hjelp av vakuum eller tang, men jeg brukte halvannen time på å presse ham ut, så det kan være årsaken til at vår gutt hadde KISS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Innom med en stoooor :klem:

Håper du slapper av og benytter deg av den hjelpen du kan få!!

Tenker masse på deg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...