Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Høres ut som om ting begynner å komme i rutiner for imli-familien :) Godt å høre at alt er bra!

Har dere hatt noe familie- og venne-besøk ennå forresten? De er vel nysgjerrige på den lille arvingen :babygutt:

Ha en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen, alle sammen, takk for hilsner og klemmer!

Nå sover lillegutten ute i vogna si etter trilletur. Vi gikk ca 45 min, og nå har han sovet en time ute alene faktisk. Det regner litt, men vogna står under partyteltet ;) Må ut å sjekke med jevne mellomrom da, det er jo litt skummelt å ha ham der alene! Det er første gang han ligger ute alene, tidligere har jeg sittet ute selv og passet på ham, men det frista lite i dag som det ikke er pent vær.

Det går litt opp og ned her som vanlig :) Humøret er bra i dag da, var verre i går. Min kjære har sitt å stri med på den fronten stakkars. Han er veldig tålmodig og flink med lillebabyen da, mye mer tålmodig enn jeg. Jeg blir litt fort frustert og sinna når det er skriking på gang... Enda han skriker nok forholdsvis lite. Han har som regel en skrikeperiode på ettermiddagen/kvelden, da han kan skrike en times tid litt av og på, men resten av døgnet skriker han ikke lenge av gangen.

Han har sovet i egen seng flere ganger nå. Legger ham i egen seng rett etter amming, og da sovner han som regel. Men når jeg tar ham opp for amming om natta, sovner jeg mens jeg ammer, og dermed blir han i senga vår... :sjenert: Mannen har ufattelig godt sovehjerte, han våkner ikke når babyen skriker. Så han får sove hele natta gjennom uten noe særlig avbrudd. Mens jeg må amme et par ganger i løpet av natta, så jeg har nok mer søvnunderskudd.

I dag har vi vært hos mamma på besøk, og der var tanta mi også, så da fikk hun også hilse på babyen. I går var svigers her, samt venninna mi. Og kort og gaver er kommet fra mange familiemedlemmer, til og med fra slekt i både England og Tyskland!

Til uka blir jeg alene. Lurer litt på hvordan det blir. Mamma vil gjerne hjelpe meg da, hun jobber skift, så hun får vært her på dagen i blandt. Og på torsdag er det 1. mai, så da har jo mannen fri. Så det skal nok gå. Men det blir litt skummelt da... Har bæresele, så jeg får putte ham oppi der om han nekter å ligge alene. Må i alle fall få spist og gått på do i løpet av dagen... Forhåpentlig vil han ligge litt i vogga eller i vogna. Det hender han glimter til og sover litt i vogga. Og han sovner veldig fint i vogna, i alle fall om vi triller litt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her høres det jo ut som alt går veldig bra. Godt å høre at du koser deg.

Ha en fin helg sammen med mann og barn da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om det går veldig bra med dere, imli :hjerte:

Det går helt sikkert veldig bra å være alene med den lille når mannen din begynner på jobb igjen. Jeg hadde min første uke alene nå og det gikk egentlig som en drøm. Sliten er jeg, men her går det dessverre ut over storebror som vet å tenne mamma'n på alle plugger for tiden.

Kos deg mer med den lille. Superkoselig å høre fra deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har det veldig fint :klemmer: Blir nok en overgang å være alene hjemme, men det kommer nok til å gå kjempefint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at lillegutten sover i senga si, og så koselig at så mange har fått hilst på han! :-D

Det går nok kjempebra å ha han alene, men jeg skjønner jo at det er litt skummelt da... Jeg har iallfall ingen erfaring med bittesmå spedbarn... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Imli :)

Det er så fint at du skriver og forteller om hvordan dagene dine er. Du høres ut som en kjempeflink mamma for lille Thorbjørn :)

Det går nok kjempefint til uka, skal du se! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre fra deg! Skjønner at det er litt av en overgang, men det går seg nok til og dere klarer dere helt sikkert alene også! Dere må vel bare bli skikkelig kjent med hverandre så går nok ting litt mer på skinner! Er sikker på at du er kjempeflink mamma for lille Thorbjørn :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg! Skjønner at det er litt av en overgang, men det går seg nok til og dere klarer dere helt sikkert alene også! Dere må vel bare bli skikkelig kjent med hverandre så går nok ting litt mer på skinner! Er sikker på at du er kjempeflink mamma for lille Thorbjørn :klemmer:

Signerer :jepp:

Og det er ikke rart at mannen er mer tålmodig, han som sover hele natten ;)

En stor klem til mamma-imli, som er så flink! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem:

Det høres ut som det går kjempefint med den lille imli-familien :) Og jeg tror nok det kommer til å gå kjempebra selv når du er alene :klem: Morsinstinktet kommer du langt med :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...