Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer, Imli! Så fantastisk :)

Jeg kjenner meg igjen i den der med hodet halvveis ute, og plutselig ri-stopp. Ikke særlig moro...

Kjempekoselig fødselshistorie. Kos deg med lille og mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, her er jeg igjen. nå er det lenge siden sist!

har ikke blitt mye tid til kg. har savna dere alle, og å skrive i dagboka og lese dere andres dagbøker. nå lurer jeg jo veldig på hvordan det går med dere alle sammen.

her har vi det bra. men lillebabyen sover helst ikke alene... dermed blir det ikke mye tid til å sitte foran pc'en. han vil nemlig helst sove oppå brystet eller fanget... men nå hadde jeg så kg-abstinenser at jeg sitter her med ungen på fanget og skriver med ei hånd. derfor fraværet av stor bokstav og andre avanserte greier.

nå har han heldigvis sovet i sin egen seng to netter på rad. og han sover fint i vogna. men å få ham til å sove alene på dagen er litt verre. blir som oftest til at jeg ligger på sofaen med ham oppå meg... har derfor lest en sånn bokserie jeg har lånt av svigermor, og har kommet til bok 13 på halvannen uke... ja, ja. forhåpentlig blir det lettere etterhvert. til uka er jeg alene med ham, da begynner mannen på jobb. så da bør han kunne sove litt alene så jeg i alle fall får armene fri til å spise...

amminga går i alle fall bra, har masse melk og han spiser bra. pumpa det ene brystet for over 100 ml i forrige uke! så her renner det. ammeinnlegga blir fort våte ja.

humøret går litt opp og ned. er vel hormonene som raser... tror ikke jeg skal gå mer innpå det. men det er en stor følelsesmessig belastning tror jeg, å få barn. forhåpentlig bedrer det seg etterhvert.

får vel stenge boka her og starte ny når jeg får litt bedre tid.

tusen takk for alle hilsner og gratulasjoner, det varmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig å høre fra deg, imli :klemmer:

Kan tro det er slitsomt at han ikke sover så mye alene ennå, men det går seg helt sikkert til, han har jo sovet i egen seng allerede! Og at humøret er varierende er fullstendig normalt etter en fødsel, tenk for en omveltning du har vært gjennom! Trøst deg med at det går over også :blomst: Jeg tror den første tida etter å ha født et barn er temmelig slitsom for mange, særlig for oss førstegangs, men det kommer helt sikkert til å bli bare bedre etterhvert :jepp:

Stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Imli, så godt å høre fra deg igjen.

Vi på KG er jo spente på hvordan det går med dere vet du.

Helt normalt at humøret er skiftende, hadde det sånn med min førstefødte jeg også. Kan trøste deg med at det går fort over.

Kos deg med Thorbjørn (og gubben) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg igjen! :) Godt å høre at dere har det bra! Det med soving i fanget går seg til, Ida var sånn i starten hun og... litt slitsomt der og da, men som sagt så går det over! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg.

De første månedene er vel ganske slitsomme har jeg hørt ja. Men det går seg nok til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så koselig å høre fra deg igjen! :-D

Godt å høre at det går bra med dere :) Er nok slitsomt at lillegutt ikke sover alene, men det går seg nok til etterhvert får vi håpe. Får du søvn på natta da? Det er jeg redd for at jeg ikke får når babyen kommer, jeg trenger egentlig søvnen min :sjenert: Men, det ordner seg nok! ;)

Koooos deg med familien! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje være lurt å ha litt familie på besøk de første dagene når mannen drarr på jobb. Bare så du ikke er alene med problemer (hvis det dukker opp noen), til de venner deg til å være alene.

Jeg husker i begynnelsen så spiste jeg nesten ikke hele dagen, og hadde det ikke vært for besøk av familie så hadde jeg nok ikke spist noe før samboeren kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å se deg her inne igjen!!!!! :klemmer:

Tror nok dagene alene går bra, husker jeg gruet meg veldig til de første dagene da mannen var på jobb igjen etter at Jørgen var født.. Men det gikk kjempebra!! Jeg brukte litt bæresele de gangene jeg måtte gjøre noe og han absolutt ikke ville sove andre steder enn på kroppen min. Vi hadde litt problemer med kolikk og da var bæreselen helt uvurderlig ;)

Flott navn forresten!!! Ble nesten litt rørt jeg, da det er et navn jeg har et helt spesielt forhold til :) Garantert en nydelig liten gutt, med et flott norskt navn :Nikke:

Nyt tiden, det er slitsomt, men vips så er babyen din stor, det skjer mye fortere enn man skulle tro..

Stooor klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei, Imli!

Koselig å få små snutter av hverdagsliv fra deg og høre hvordan det går! Skjønner at det er litt slitsomt når arvingen ikke vil sove alene om dagen, men på plussiden får du pløyd deg gjennom litt lesestoff, da ... :fnise: Nei, får håpe det går seg til etter hvert - bæresele høres lurt ut! Og å spise høres i hvert fall kjempelurt ut!

Ha en fin torsdagskveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg her igjen!

Er ikke så mye her jeg heller. Tiden strekker liksom ikke til. Men jeg prøver å snike meg inn her innimellom.

Hormonene herjer litt her også. Det var så deilig å ha mannen hjemme og det gjorde godt for forholde våres også. Selvom han holdt på noe på huset. Det var så godt bare å vite at han var i nærheten. Nå er jeg passe sliten etter lite nattesøvn og følelsene sitter ganske løst ja. Men det går vel over!

Kos deg med nurket og så håper jeg du får armene litt for deg selv innimellom!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder med bizzy, bæretøy er uunnværlig :) Har du bæretøy? Jeg kan anbefale meitai på det varmeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så koselig å høre fra deg igjen Imli! Håper du og lille babyen koser deg himmelsk mye!!! :klem:

Endret av Reka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...