Gå til innhold

navn på billett


Bridget

Anbefalte innlegg

Bestilte billetter på ebookers til meg og to venniner. Fikk tilbake et dokument hvor alle tre med innsjekkingsnummer er listet opp. Er dette OK? Fra eks Norvegian får man jo et dokument pr pers.

Så har jeg skrevet et navn feil; tatt med en h som ikke skulle være der i et fornavn. Mitt dobbeltnavn har blitt slått sammen til ett (fonavnmellomnavn i ett langt ord uten mellomrom).

Vil dette gi problemer ved innsjekking? Bør jeg kontakte ebookers og spørre om de kan rette opp feilene?

leste for ikke så lenge siden om en som måtte kjøpe ny billett fordi navnet var feil stavet så jeg ble litt engstelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ville ringt og rettet det opp. Det er så viktig at navnene er stavet riktig, fordi det må stemme overens med navnet i passet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt for- og mellomnavn blir i hvert fall alltid slått sammen, så det er nok vanlig praksis. Men jeg ville sjekket den overflödige h'en Du kan sikkert få det rettet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker denne saken jeg... Det skjer forhåpentligvis ikke med deg, men er sikkert lurt å ringe, ja. Hvis det er de som har skrevet feil så skal de rette det opp uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt hvor du skal tror jeg. Om det er langt (USA, Asia etc), tror jeg det er ganske så viktig - må stemme overens med passet.

Men jeg har vært flere steder i Europa der navnet på biletten er feilstavet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hvor du skal ja. Innen Europa har de ikke brydd seg, men om man skal lenger (og til land hvor de er engstelige for terrorister), bør man helt klart ha det korrekt skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet far min har reist både til USA, og ørten andre land med feilstavet navn. Han har et navn med en haug ÆØÅ i, og det har jeg faktisk ennå ikke sett rett stavet utenfor Norge.

Men dette er et par år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornavn og mellomnavn blir alltid slått sammen til ett.

Hvor viktig det er varierer veldig fra selskap til selskap. Var i Thailand i vår med en større gruppe, og hun ene på gruppa hadde fått et helt nytt fornavn på billetten sin tilbake! Det var ikke en liten forskjell heller, bare et helt nytt navn...

Det tok litt lenger tid enn vanlig med innsjekkinga, men hun kom seg da gjennom uten større problemer...

Kommer altså veldig an på selskap og land. Er jo bare å sjekke det opp...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...