Gjest Thelma :-) Skrevet 28. august 2007 #21 Skrevet 28. august 2007 Hvordan vet de at en er terrorist etter hvor mange eller stor seng man trenger? Eller hvilken seksuell legning man har? Jeg vet ikke hva slags system de bruker for å gjøre beregninger og undersøkelser .. Men de har sikkert funnet ut hva som er nødvendig å vite for å få mest mulig presise data om de reisende. Men hvis du har et problem med det så er det jo bare å la være å reise .. Jeg for min del tror at dette viser at de mener alvor i kampen mot terror og at slike undersøkelser er med på å gjøre USA til et tryggere reisemål - for oss som ikke dømmer et helt land og et helt folkeslag på den måten som enkelte andre her gjør.
Gjest StockDama Skrevet 28. august 2007 #22 Skrevet 28. august 2007 Jeg har da ingenting imot amerikanere, kjenner opptil flere som jeg kan kalle gode venner. Men, jeg trenger ikke dra til et land der de skal vite alt om meg og mine, så jeg drar da til andre steder enn usa...og kina.
Altena Skrevet 28. august 2007 #23 Skrevet 28. august 2007 USA er absolutt verdt et besøk. Ikke minst fordi det er et utrolig innholdsrikt land, og amerikanere flest er veldig hyggelige. Jeg er kritisk til hva USA foretar seg rent politisk sett, spesielt i utenrikspolitikken og kriminalpolitikken, men det lar jeg ikke være noe argument for ikke å reise rundt for å lære om folk og kultur i dette landet. Man kan ikke ta på seg å stå inne for den politkken forskjellige regjeringer fører bare fordi man velger å være turist i et land. Flott skrevet, jeg er absolutt enig med deg Selv har jeg overhodet ingenting til overs for amerikansk politikk og jeg er langt fra en såkalt "USA-elsker". Likevel har jeg både bodd i Statene og vært på besøk der flere ganger og jeg har alltid storkost meg der borte. Det er et utrolig flott land som byr på masse spennende opplevelser og muligheter og dessuten fantastiske ting man kan både se og gjøre. Alt det flotte jeg har opplevd der borte er minner for livet som virkelig er verdt å ta med seg og jeg ville aldri vært foruten disse opplevelsene, de har virkelig beriket livet mitt på utrolig mange måter både opplevelses- og erfaringsmessig. Min søster bor der borte og er lykkelig gift og har barn med en amerikaner. Mye takket være dette har jeg hatt muligheten til å bli kjent med utrolig masse fine mennesker der borte og jeg er veldig takknemlig for at jeg har fått nettopp den muligheten. En tur bort der vil jeg anbefale på det varmeste any day
mysan Skrevet 28. august 2007 #24 Skrevet 28. august 2007 Jeg har vært i USA et par ganger, bodd, jobbet og gått på skole der, og vært på ferie, og det kommer jeg nok til å fortsette med. Om de vil vite hvor mange ganger jeg er på do i døgnet, hvor mange meter papir jeg bruker hver gang, om jeg sover alene eller ikke, om jeg har neglelakk på tærne eller ikke, spiller nada rolle for meg. Jeg har null og niks å skjule for noen, så vil de grave, så vær så god. Jeg synes Bush er en kronidiot, men folk generelt er helt ok og vel så det.
gaja Skrevet 29. august 2007 #25 Skrevet 29. august 2007 Man trenger ikke mye kunnskaper for å vite at det er USA som er erklært som islamistnenes hovedfiende Man trenger heller ikke mye kunnskaper for å vite at islamistene ikke er de eneste terroristene i verden. Man trenger heller ikke å ha lest mye historie for å vite at terrorisme ikke er noe som plutselig oppsto i 2001. Det som er forskjellig fra før og nå er først og fremst hvordan folk og nasjoner reagerer på terroren. Terroristens mål er ikke så mye å skade eller drepe som å gjøre folk redde. I USA har de vunnet. Jeg tviler ikke på at USA er et spennende land med mange trivelige mennesker. Men jeg er ikke sikker på at jeg er villig til å la dem registrere alt mulig om mitt privatliv bare for å være turist der en liten stund. Ihvertfall ikke når det finnes så mange andre spennende land og trivelige mennesker i verden.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2007 #26 Skrevet 29. august 2007 Man trenger heller ikke mye kunnskaper for å vite at islamistene ikke er de eneste terroristene i verden. Man trenger heller ikke å ha lest mye historie for å vite at terrorisme ikke er noe som plutselig oppsto i 2001. Det som er forskjellig fra før og nå er først og fremst hvordan folk og nasjoner reagerer på terroren. Terroristens mål er ikke så mye å skade eller drepe som å gjøre folk redde. I USA har de vunnet. Vil heller si at terroristene har vunnet her, i mesteparten av Europa er folk redde for å si sin mening, i redsel for å "støte noen". Vi er "safe" pga vår feighet, men det er i lengden en dyrekjøpt fred.. Se på Danmark vs Norge i karikaturstriden; i Danmark sto de for sine verdier, bl.annet ytringsfriheten, i norge unnskyldte regjeringen seg, og plukket ut en syndebukk. Det er akkurat som om dette landet ikke har noen selvtillit !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå