Gå til innhold

Jeg skal aldri til USA!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støtter denne leserkommentaren fra samme side:

"Hvorfor noen lengre gidder å dra til USA skjønner jeg ikke. Et land som så systematisk motarbeider menneskenes frihet passer best sammen med land som Kina og Nord Korea."

Og han fyren i Datatilsynet ergrer seg over at nordmenn så lett gir fra seg sine personopplysninger. Skjønner jeg godt.

Skrevet

Jeg er enig i at dette ikke er bra ting.

Men jeg vil minne om at USA likevel absolutt er verd et (eller mange) besøk.

Jeg er en skikkelig usa-skeptiker politisk og ideologisk, men selv ikke jeg kan nekte for at det er et land med mye å by på for en reisende.

Sånn bare for å "balansere" debatten litt :)

Skrevet

USA er absolutt verdt et besøk. Ikke minst fordi det er et utrolig innholdsrikt land, og amerikanere flest er veldig hyggelige.

Jeg er kritisk til hva USA foretar seg rent politisk sett, spesielt i utenrikspolitikken og kriminalpolitikken, men det lar jeg ikke være noe argument for ikke å reise rundt for å lære om folk og kultur i dette landet.

Man kan ikke ta på seg å stå inne for den politkken forskjellige regjeringer fører bare fordi man velger å være turist i et land.

Gjest Corto Maltese
Skrevet

paranoide amerikanere på sitt beste er dette

Skrevet

Typisk amerikanere...har i mange år sagt at jeg ikke har til hensikt å dra til USA...men skulle gjerne vært i Canada, men det blir vel gjerne det samme, hvis en må mellomlande i USA i alle fall?

Skrevet

Ja, typisk de. Har aldri villet reise der egentlig likevel...

Gjest Corto Maltese
Skrevet
Typisk amerikanere...har i mange år sagt at jeg ikke har til hensikt å dra til USA...men skulle gjerne vært i Canada, men det blir vel gjerne det samme, hvis en må mellomlande i USA i alle fall?

man kan dra rett til Canada uten å mellomlande i USA.

Gjest StockDama
Skrevet

Er så utrulig mange andre steder man kan dra enn usa, så for min del skal de bare fiske all den infoen de bare vil, mitt får de ikke.

Skrevet

Jeg skal ALDRI dra til Afrika for der er folk aldeles for egoistiske! Lederne putter alle pengene i egen lomme, og ellers er de så dumme at de ikke klarer å fø seg selv. :sjenert:

Gjest StockDama
Skrevet

Dumme...? Nåvell...det sier litt om hva du vet.

Gjest Corto Maltese
Skrevet
Jeg skal ALDRI dra til Afrika for der er folk aldeles for egoistiske! Lederne putter alle pengene i egen lomme, og ellers er de så dumme at de ikke klarer å fø seg selv. :sjenert:

det Afrikanske kontinent utgir 60 land. Tror du alle disse landene er like

Skrevet

^

tror det var ironisk ment fra gjest - hvertfall slik jeg oppfattet det..

Jeg syns det er ganske barnslig å dømme et land, kultur og menneskene som bor der på et bilde man har dannet seg gjennom hva man hører og leser. Jeg blir så oppgitt av å lese "typisk amerikanere" .. har vi ikke en hissig diskusjon et annet sted på forumet hvor folk blir sinte fordi vi generaliserer og sier at alle nordmenn er egoistiske/sure..etc.. mens når det gjelder amerikanere så er alle helt like? hysteriske alle sammen?

Er forresten enig med Jalp. Det er utrolig mye flott å se i USA! Jeg er av de som reiser over ganske ofte (og har bodd der - ikke frivillig, men 'måtte' flytte), og jeg har nesten bare positive erfaringer og opplevelser. Skoleåret mitt i USA er kanskje det mest givende jeg har hatt - inspirerende og engasjerte lærere som virkelig kunne lære bort. Mitt inntrykk av amerikanere er at de er blide, imøtekommende og høflige, de er alltid interessert og nysjerrige på oss nordmenn og det virker som det syns det er stas å få besøk av skandinavere. Synd dere er så fordomsfulle for dere går virkelig glipp av noe..

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)

Hadde ikke lest godt nok! Edit.

Endret av Chrizzy
Skrevet

Min erfaring er at nordmenn er vennlige men ikke høflige.

Med amerikanere flest er det motsatt. Den overfladiske høfligheten der borte er til å spy av. De sier "How are you this morning?" Svaret derimot har ingen interesse. En overfladisk motgbydelig "kultur", etter min erfaring.

Skrevet

Debatten gikk vel i utgangspunket ikke på om man mislikte Bush og den amerikanske politikken generelt så dårlig at man ikke kunne reise. Grunnen TS oppgir for å ikke reise til USA er regelen om innsamling og oppbevaring av sensitive personopplysninger ved innreise.

Jeg kunne godt tenkt meg å besøke USA, men jeg er veldig skepisk til å bli overvåket elektronisk på den måten. Jeg synes det er veldig rart at ikke flere bryr seg...

Og for ordens skyld, det har ingenting med hvordan den jevne amerikaner er, eller at jeg tviler på at det hadde blitt en flott ferie.

Gjest Thelma :-)
Skrevet

Hadde et europeis land vært utsatt for de samme truslene og terroranslagene som USA er og har vært, så hadde dere neppe sittet bak skjermen og dømt et land på den måten dere gjør her.

Det er faktisk en grunn til at de ser seg nødvendig å samle inn denne informasjonen.

Gjest gaja ii
Skrevet
Hadde et europeis land vært utsatt for de samme truslene og terroranslagene som USA er og har vært, så hadde dere neppe sittet bak skjermen og dømt et land på den måten dere gjør her.

Det er faktisk en grunn til at de ser seg nødvendig å samle inn denne informasjonen.

Du mener slike trusler og terrorhandlinger som Storbritannia har vært utsatt for de siste, tja, 100 åra?

Gjest StockDama
Skrevet

Hvordan vet de at en er terrorist etter hvor mange eller stor seng man trenger? Eller hvilken seksuell legning man har?

Gjest Thelma :-)
Skrevet
Du mener slike trusler og terrorhandlinger som Storbritannia har vært utsatt for de siste, tja, 100 åra?

Man trenger ikke mye kunnskaper for å vite at det er USA som er erklært som islamistnenes hovedfiende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...