Prinsesse på erten Skrevet 27. august 2007 #21 Skrevet 27. august 2007 Jeg drakk en nydelig tørr, tysk Riesling i helga. Jeg hater søte viner over alt på jord, og får brekkningsfornemmelser av de typiske ungdomsvinene. Jeg er også generelt skeptisk til tyske hvitviner, og kanskje spesielt Rieslinger generelt, men jeg fant en dame på polet i Trondheim som var en like stor hvitvinselsker som meg, så jeg synes rådet hennes var genialt. Leitz Rüdesheimer Bischofsberg Riesling Spätlese Trocken 2006 til 134 kr. Beskrivelsen passer relativt bra, kanskje med unntakt av mango, som jeg egentlig ikke kjente noe til. Middels dyp grønngul. Ung og tiltalende aroma preget av mineraler, fersken og lime, hint av mango. Lang steinmineralsk avslutning. Vinen er merket som 1 på sødme, og 11 på friskhet. rundt 7-8 på fylde. Den er tørr, uten å snurpe for mye, og jeg syntes det var bra med særpreg på vinen. Den smakte ikke som alt annet, hvis du skjønner. Å, denne kan jeg skrive under på. Den er helt fantastisk! Som de fleste andre Leitz vinene:-)
Gjest Elastica Skrevet 27. august 2007 #22 Skrevet 27. august 2007 En vin som jeg har anbefalt i hytt og pine er Petit Bourgeois. Den egner seg best som matvin, da syrene blir litt voldsomme når den drikkes alene. Jeg tør ikke tenke på hvor uanstendig mange flasker av akkurat denne jeg har tyllet i meg. Allerede prøvd, og anbefales fra meg også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå