Gå til innhold

Vitaminer/kosttilskudd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Føler meg trett og uopplagt om dagen enda jeg lever som normalt og alt er bare bra. (For lite sol i sommer tenker jeg)

Tenkte jeg kanskje skulle ta noen vitaminer og med friskt mot oppsøkte jeg et apotek. Jeg rygget ut igjen for jeg aner jo virkelig ikke hva jeg trenger... (Det var fullt så jeg fikk ikke hjelp med en gang heller)

Hva tar dere folkens for å holde tritt med full jobb, små barn, hus, heim og fritidsaktiviteter??

Nå skal det sies at jeg føler at jeg lever sunt og er frisk, det eneste jeg tar regelmessig er Omega 3 da jeg dessverre ikke klarer å få i meg så mye fisk som jeg burde. Og hvordan i alle dager skal jeg finne ut hva som er rett for MEG?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar et "helt vanlig" multivitamintilskudd fra Solaray e.l. (regnbuefarger i logoen). Kjøpt på helsekost. Har brukt dette ca et år (litt sløvere med å huske det midtsommers), og synes det hjelper på allmenntilstanden, jevnt over :) I tillegg tar jeg omega 3, og med veldig ujevne mellomrom kjøper jeg en flaske Floradix for å få i meg litt ekstra jern (NB, det er litt jern i vitamintablettene også, men man kan kjøpe uten. Det er ikke lurt å få i seg for mye jern over tid). Lurer på å skifte til noe som inneholder mer folsyre fordi man gjerne anbefales det når man er i fruktbar alder og risikerer graviditet.

Forøvrig har vi bedret kostholdet vesentlig i løpet av det siste året også, i tillegg til at jeg trives bedre jobbmessig enn på lenge, så jeg tipper noe av det ekstra overskuddet kommer derfra også...

Skrevet

Jeg tar fiskeolje hver dag, i tillegg til at jeg får jern intravenøst.

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Skrevet

Jeg tar multivitamin, Omega-3 og D-vitamin.

Skrevet

jeg tar amino-jern (har kraftig jern-mangel), og omega-3 med krill antioksidant. av og til tar jeg b-12 òg.

kroppen min er helt ubrukelig når det gjelder å ta til seg nok vitaminer gjennom all den sunne maten jeg gir den... :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...