Gå til innhold

Hvordan vasker du badet?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_ane_*
Skrevet
Jeg sprayer med baderomsspray i vask, do og dusj, skrubber med svamp i dusjen. Tørker av med papir.

Samme her! kjapt og enkelt. også lukter det reint:) godt at det ikke bare er meg som gjør det lettvint;) men det blir vel like rent med "spray på-skyll av" varianter som det gjør med vaskebøtte,klut og grønnsåpevann? eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innbiller meg at det ikke blir det, jeg da.. Men det er nok bare jeg som innbiller meg ting :)

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Hvordan jeg vasker badet? Jeg giftet meg med min fantastiske kone.

Skrevet

Vasker dusjkabinett og servant med Jif baderom. Bruker mikrofiberkluter til å vaske med, de er best på å ta med støv. Speilet vaskes med Jif universal eller en annen glassvask-spray.

Spruter Domestos i do og oppunder ringen og vasker av igjen.

Gulvet vaskes med mopp og Ajax eller Jif oxy eller noe annet allrent, alt etter hva jeg har i huset. Og hvis veggene trengs å tørkes av bruker jeg all-rent der også.

Skal vi ha gjester tørker jeg over med et håndkle etterpå sånn at alt skinner.

Ellers pleier å vaske skikkelig en gang i uka + at jeg drar over servant med engangskluter når det trengs innimellom dette.

Skrevet

Jeg gjør stortsett det samme som dere. Men vi flytter snart inn i egen leilighet der vi har fliser på bad, så jeg prøver å få tak i Fix universal (noen som vet hvor man kan få det her i landet?), så jeg kan bruke den istedet for jif skurekrem. Ser for meg at flisene blir veldig stygge etter år med jif skurekrem...

Skrevet

Jif skurekrem tror jeg at jeg kun ville brukt inne i selve dusjen, egentlig. Det er jo en del skuremiddel i det.

Men holder det ikke med vanlig såpevann på flisene da? Vi har flislagt bad (gulv og vegger), og jeg bruker egentlig ikke å vaske dem med noe spesielt middel.

Skrevet

Det er først og fremst i dusjen vi tenkte å skure, men jeg ønsker å bruke Fix istedet for jif, da jeg føler jif "riper" mer i fliser. Synest det trengst mer enn såpe og vann en gang i blant. :)

(Har jobbet på hotell, og fikk smaken på Fix der, det var nesten ufyselig så mye dritt som løsnet fra dusj og badekar selv om det ble vasket hver dag)

Gjest Thelma :-)
Skrevet
Jeg kjøper inn vaskemidler, så legger jeg penger på køkkenbenken, og nøkkel på avtalt plass. Og vips når jeg kommer hjem har vaskehjelpa vasket hele huset :-D

Det er jammen akkurat den måten jeg også gjør det på .. og aldri har det blitt så rent før :ler:

Skrevet

Genial tråd! Har kjøpt inn hauger med vaskemidler og er snart klar for kampen-mot-badet .

Gjest Vampyra
Skrevet
Dusjveggen glemte jeg!

Glassdøren vasker jeg med ajax for glass, og ellers vaskes dusjen av meg når jeg dusjer selv. Det er litt av et syn; hårkur i håret, utstyrt med oppvaskbørste og jif skrubber jeg alle flisene. Skikkelig drittjobb.

Dette tror jeg faktisk jeg skal gjøre selv i dag! Har aldri tenkt på at jeg kan bruke oppvaskbørste :klaske:

(og hårkur begynner det å bli en stund siden jeg tok meg tid til)

Gjest Vampyra
Skrevet
Det er først og fremst i dusjen vi tenkte å skure, men jeg ønsker å bruke Fix istedet for jif, da jeg føler jif "riper" mer i fliser. Synest det trengst mer enn såpe og vann en gang i blant. :)

(Har jobbet på hotell, og fikk smaken på Fix der, det var nesten ufyselig så mye dritt som løsnet fra dusj og badekar selv om det ble vasket hver dag)

Får man kjøpt fix på vanlige matbutikker?

Skrevet
Domestos i toalettskålen, chifonet kluter (som kastes ofte) og Jif Baderom til resten av toalettet. Jordan mikrofiberklut + Jif Baderom til vask og dusj/badekar. Jif Spray & Mop + våtmopp til gulvene. Rain-X til speil (egentlig til bilruter :ler:, men det forhindrer dugg) og zalo + en skvett salmiakk til vinduer. Ser ikke noe behov for desinfisering.

Rain-X holder det borte duggen etter en dusj? Hvor kjøper man det?! Hørtes genialt ut :)

Skrevet
Rain-X holder det borte duggen etter en dusj? Hvor kjøper man det?! Hørtes genialt ut :)

Ja, det holder borte duggen etter dusj. :) Du kjøper det f.eks. på bensinstasjoner eller andre butikker hvor de selger bilrekvisita.

Gjest Fjellsippa
Skrevet
Jeg gjør stortsett det samme som dere. Men vi flytter snart inn i egen leilighet der vi har fliser på bad, så jeg prøver å få tak i Fix universal (noen som vet hvor man kan få det her i landet?), så jeg kan bruke den istedet for jif skurekrem. Ser for meg at flisene blir veldig stygge etter år med jif skurekrem...

Takk for tips om Fix universal. Jeg hadde aldri hørt om det, men det ser jo ut til å være et vidundermiddel. Så nå er det bestilt. Jeg har bestilt her. De sender til Norge. Sjekket også en norsk side, men de er mye dyrere.

Skrevet

Jeg bestilte akkurat en boks selv, takk for adressen! :)

Tidligere har jeg kjøpt gjennom jobben da de bestiller inn ganske store kvanta. Ser ikke ut som det er så veldig lett å oppdrive på butikker, da det virker som det er et typisk homeparty-produkt. Tenkte å være på utkikk på store butikker a'la obs, binders etc kanskje de har det inne?

Få høre hva dere synes om produktet når dere har testet det ut, de av dere som prøver :)

Skrevet

Hehe.. Vet ikke om jeg gjør det bra nok, men gjør det slik:

Neglebørste og Jif baderom på vaskene.

Tannbørste og svamp med Jif Baderom i dusjen.

Skurekrem nedi do, engangskluter og Jif Baderom oppå do.

Grønnsåpe på gulvet.

Skrevet

Jeg bruker som oftest svamp og jif. Jeg skurer både do, vask og dusj med armaturer på denne måten. Så har jeg domestos fresh i doskåla og børster skikkelig. Vasker speilet med en jif-spray, og til slutt skurer jeg gulvene med svamp og jif. Svampen byttes regelmessig. I blant tar jeg også veggene, men langt fra hver uke.

Skrevet

Jeg vasker toalettet med den hvite Jiff'en, med dopapir istedenfor klut (personlig syns jeg det er ekkelt å bruke en som det har samla seg dritt etter forrige vask..) og til vasken samme merke!

Speil får seg en omgang med den blå jiffen.

Så vasker jeg gulv med engangsmopp fra jiff!

Her går det i Jiff gitt! hehe..

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Eric
Skrevet

Jeg trengte noen gode tips på fjerning av kalk fra dusjvegger, i og med at jeg var tom for sitronsyre...og voila; de fant jeg her, nå snakker vi strøkent bad..! :5:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...