Gjest Gjest_ylva_* Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Jeg har nettopp vasket badet og tenkte at det kanskje finnes bedre måter å gjøre det på enn det jeg gjør. Kanskje jeg ikke desinfiserer nok også f.eks. Så hvordan vasker du badet? Hva slags klut, hvilket vaskemiddel, hva bruker du hvor etc.
Arkana Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Domestos i toalettskålen, chifonet kluter (som kastes ofte) og Jif Baderom til resten av toalettet. Jordan mikrofiberklut + Jif Baderom til vask og dusj/badekar. Jif Spray & Mop + våtmopp til gulvene. Rain-X til speil (egentlig til bilruter , men det forhindrer dugg) og zalo + en skvett salmiakk til vinduer. Ser ikke noe behov for desinfisering.
:-) anna Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 Jeg har nettopp vasket badet og tenkte at det kanskje finnes bedre måter å gjøre det på enn det jeg gjør. Kanskje jeg ikke desinfiserer nok også f.eks. Så hvordan vasker du badet? Hva slags klut, hvilket vaskemiddel, hva bruker du hvor etc. Jeg kjøper inn vaskemidler, så legger jeg penger på køkkenbenken, og nøkkel på avtalt plass. Og vips når jeg kommer hjem har vaskehjelpa vasket hele huset :-D Men når jeg gjør det selv... Vasker jeg toalett med klorin, Lar det stå i ei stund før jeg skrubber med dobørsten. Tar klorin på litt dopapir og tørker over "toalettkanten". Har egen klut som jeg bruker til å vaske resten av toalettet. Så vasker jeg badekar og servant og speil. Og vasker golvet til slutt.
øyenstikker Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Vask av bad ja... På speil, rundt vasken og foten på doen bruker jeg blå jiff og pair. I dusjen, i vasken,ned i doen og doring/dosetet bruker jeg domestos fresh. da skrubber jeg med skuresvamp i vasken, en dobørste i doen, en klut jeg kan kaste etterpå på dosetet og en skrubbebørste i dusjen. Etterpå tømmer jeg klorin i vask, do, sluk. Og skyller med vann etter det har fått virke en stund. Så vasker jeg doringen, håndtak og dørhåndtak med klorin på en klut. Gulvet vasker jeg med jiff engangs våtmopp. Ellers tørker jeg støv fra andre flater på badet med en mikrofiberklut med varmt vann og bittelitt ajax vaskemiddel i. jepp, da var badet fint og rent
Gjest Elastica Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Jeg er veldig fornøyd med badet etter at vaskehjelpen har vært der, uten at jeg vet nøyaktig hva hun gjør for å få det fint. Når jeg vasker selv, bruker jeg jif i do og på vasker, sprutejif på speil og ajax forøvrig på andre flater og gulv. Egen klut til toalett, egen til vask og det andre og egen gulvklut. Alle kluter vaskes på 60 grader etter hver gang de er brukt. I tillegg tar jeg en runde hver dag med sprutejif over vask og speil og toalett - før jeg hiver kluten til vask. Da ser det alltid fint ut. Ser ingen grunn til å gjøre det nøyere. Forøvrig har jeg nedlagt betydelig arbeid i å få mann og sønner til å tørke opp etter seg på kanten hvis det er nødvendig. Håper fremtidige svigerdøtre setter pris på det. Evnt. svigersønner.
Gjest Blåstrupe Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Først setter jeg domestos i do og lar det virke mens jeg lager vaskevann av ajax og litt klorin. Jeg har gamle oppdelte frottehåndklær til klut (kjempegode) Med dette vasker jeg først servanten og på veggene bak do (har flere smågutter), før jeg skrubber nedi doen med do-kosten og tørker av hele doen med klut oppvridd i vaskevannet. Noen ganger dusjer jeg doen med varmtvann etterpå. Speilet og vinduet pusses med Jif til glass. Hvis badekaret eller dusjveggene er vanskelige å få rene, må Jif Baderom fram. Til slutt vasker jeg gulvet med vaskevannet og egen klut. Vaskevannet blir helt i sluken. Blir så reint så, men man må lufte etterpå. Klutene og dokosten blir helt rene av klorin og lukter aldri. Samme med gulvsluken.
Amused Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 (endret) Her var det mye omstendig vasking Jeg bruker Jif skurekrem på vask og dusjkabinett, mikrofiberklut med vann på støvete flater, og en dæsj klorin i/på doen. Bruker samme kluten (ikke mikrofiber) til vask, dusj og do. Golvet får en omgang med våtmoppen. Se så, var da litt omstendig her også Endret 23. august 2007 av Amused
Gjest Asti Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
Gjest Elastica Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 - Dusjveggen i glass smøres inn med nylonvask (sitronsyren fjerner kalk og annet belegg mener jeg å huske). Dusjveggen glemte jeg! Glassdøren vasker jeg med ajax for glass, og ellers vaskes dusjen av meg når jeg dusjer selv. Det er litt av et syn; hårkur i håret, utstyrt med oppvaskbørste og jif skrubber jeg alle flisene. Skikkelig drittjobb.
Gjest bada Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 Dusjveggen glemte jeg! Glassdøren vasker jeg med ajax for glass, og ellers vaskes dusjen av meg når jeg dusjer selv. Det er litt av et syn; hårkur i håret, utstyrt med oppvaskbørste og jif skrubber jeg alle flisene. Skikkelig drittjobb. Da hadde jeg aldri giddet å dusje!
Gjest Elastica Skrevet 23. august 2007 #11 Skrevet 23. august 2007 Da hadde jeg aldri giddet å dusje! Ikke hver gang! Egentlig altfor sjelden, sammenlignet med det nokså striglede huset mitt.
Kykkelikokos Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 Vasker alltid servant/speil først med god gammeldags grønnsåpe. Toalettet blir alltid vasket til slutt. Avslutter med å tørke av alt med et håndkle, slik at alt skinner
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #13 Skrevet 23. august 2007 Noen ganger får man inntrykk av at alt var bedre før, da ble alt gjort grundig og kvinner var husmødre og KUNNE vaske. Jeg er helt imponert, jeg. Badet blir det ikke slurvet med! Jeg trodde jeg var grundig men ser at de fleste tar rengjørig av badet veldig seriøst!
SunC@t Skrevet 23. august 2007 #14 Skrevet 23. august 2007 (endret) Jeg sprayer med baderomsspray i vask, do og dusj, skrubber med svamp i dusjen. Tørker av med papir. Endret 23. august 2007 av SunC@t
Kykkelikokos Skrevet 23. august 2007 #15 Skrevet 23. august 2007 Noen ganger får man inntrykk av at alt var bedre før, da ble alt gjort grundig og kvinner var husmødre og KUNNE vaske. Jeg er helt imponert, jeg. Badet blir det ikke slurvet med! Jeg trodde jeg var grundig men ser at de fleste tar rengjørig av badet veldig seriøst! Det samler seg jo lett en del dritt og bakterier der. Jeg synes også det er greit å ha et bad som ser rent ut
Gjest ylva-trådstarter Skrevet 24. august 2007 #16 Skrevet 24. august 2007 Flinke dere er da Jeg gjør ca det samme som dere så da gjør jeg det sikkert godt nok...puh...takk for alle svar!
Gjest Gjest_Thomas_* Skrevet 24. august 2007 #17 Skrevet 24. august 2007 Hei hei! Jeg skal vaske badet nå etterpå og googlet meg frem til "Hvordan vaske toalett". Fant derfor denne tråden og vil egentlig bare si tusen takk for tips og triks. Satser på at jeg blir flink badvaskemann etterpå :D
Kykkelikokos Skrevet 24. august 2007 #18 Skrevet 24. august 2007 Hei hei! Jeg skal vaske badet nå etterpå og googlet meg frem til "Hvordan vaske toalett". Fant derfor denne tråden og vil egentlig bare si tusen takk for tips og triks. Satser på at jeg blir flink badvaskemann etterpå :D Som takk for hjelpen, kan du gjerne få komme og vaske badet mitt også
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2007 #19 Skrevet 24. august 2007 Jeg vasker badet med kaldt vann og dertil egnede enjo produkter...
Kayli Skrevet 24. august 2007 #20 Skrevet 24. august 2007 Forøvrig har jeg nedlagt betydelig arbeid i å få mann og sønner til å tørke opp etter seg på kanten hvis det er nødvendig. Håper fremtidige svigerdøtre setter pris på det. Evnt. svigersønner. Det gjør de garantert! Skulle ønske min svigermor hadde vært like flink som deg - nå er det jeg som må ta jobben. Mye arbeid å oppdra en voksen mann... Liten avsporing, dette, men...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå