Gå til innhold

Helt vanlig shopping


Banshee

Anbefalte innlegg

Dette er mitt aller første innlegg på forumet! Etter å ha lest en del shoppingdagbøker fant jeg ut at jeg ville lage min egen, for det ser så gøy ut. :)

Litt om meg selv som shopper:

Jeg lever på et trangt budsjett, så jeg kjøper sjelden dyre klær og dyr sminke, men prøver å finne kvalitet til en billig penge. I kosmetikk og hudpleie er jeg bevisst på hvilke ingredienser som brukes, og leser alltid innholdsdeklarasjonen. Kommer sikkert til å legge ut en del ingredienslister! Jeg vil ikke si at jeg er motebevisst, men følger litt med og liker å se bra ut. Vil beskrive stilen min som klassisk, men ofte litt shabby (spesielt når jeg er hjemme og skal daffe!).

Jeg har ikke kjøpt noe i det siste som er verdt å nevne, men jeg kan jo slenge i det-jeg-snart-skal-kjøpe-listen:

-En varm, klassisk, knelang ullkåpe (svart eller grå)

-En stooor koffert

-Øyebrynsgele (jeg har uregjerlige øyenbryn og dette er en absolutt nødvendighet. Jeg så noen nevnte den fra H&M i en dagbok, og satser på den.)

-Øyebrynsskygge

-Sminkefjerner (helst en som ikke svir, noe den grønne fra Garnier gjør!)

-Hvit eller lys øyenskygge.

Ønskeliste:

-Sort eller beige trenchcoat

-Regnkåpe (har regnjakke, men synes ikke den er så elegant... :sjenert: )

-Maxfactor Define-A-Lash mascara (har noen prøvd denne? Klumper den ikke, slik den lover? har fobi mot mascara som klumper.)

-En eller annen brun mascara.

Jaja, da var første posten over! Kommer muligens en i morgen, hvis jeg tar turen på H&M eller noe sånt.

:nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen hit, Banshee :)

Du er også ute etter kåpe og trenchcoat? Skal bli spennande å sjå kva du finn!

Stor koffert har eg også lyst på, er så lei av å dra på den gamle :gråte: Har lyst på ein råsa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
-Maxfactor Define-A-Lash mascara (har noen prøvd denne? Klumper den ikke, slik den lover? har fobi mot mascara som klumper.)

Velkommen til Shoppingdagbøkene, Banshee! Blir spennende og følge med på shoppingen din :) Jeg har prøvd Maybeline Define-A-Lash (det er kanskje den du mener?) og er ganske fornøyd med den. Var litt uvant med gummibørsten til og begynne med, men nå går det så det suser :fniser: Ingen klumper og rapportere om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Shoppingdagbøkene, Banshee! Blir spennende og følge med på shoppingen din :) Jeg har prøvd Maybeline Define-A-Lash (det er kanskje den du mener?) og er ganske fornøyd med den. Var litt uvant med gummibørsten til og begynne med, men nå går det så det suser :fniser: Ingen klumper og rapportere om :)

Ja, det var den jeg mente! Jeg kjøpte den i dag og prøvde den nå nettopp, men alle vippene klistret seg sammen jo. :tristbla: Håper jeg får taket på det etter hvert... Hadde mascara med gummibørste før (Nivea Beauté Lash Revolution), men den var ikke så tyntflytende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, alle sammen! Artig med respons på dagboken, dette må jeg fortsette med. :)

I dag har jeg kjøpt:

-H&M Eyebrow Fix (kr. 39,50)

-Maybelline Define-A-Lash mascara (kr. 85)

-Nivea Visage Extra Gentle Eye Make-Up Remover (kr. 28,90)

Øyebrynsgeléen er helt grei, men er litt forvirret siden jeg ikke har brukt et sånt produkt før. Men etter påføring ble det jo fint, så...

Jeg vet ikke om sminkefjerneren er noe god, men den var den billigste, og dessuten så trenger jeg den bare til å fjerne ikke-vannfast sminke og mineralsminke. (Apropos mineralsminke: Hvor blir det av pakken fra Everyday Minerals? Har ventet i snart to uker jo! :kjefte: )

På H&M så jeg en fantastisk fin trenchcoat (som jeg ikke finner på nettsidene). De hadde den i sort, beige og rutete. Prøve den sorte i str. 34 og den beige i 36, men synes begge var like fine og passet perfekt, så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! Fordeler med sort: Passer til alt, er veldig elegant, ser bra ut på meg. Fordeler med beige: Ser mer ut som en klassisk, gammeldags trenchcoat, er mildere enn sort, har ikke så mange klær som ikke kan kombineres med beige. Huff, dette er vanskelig. La av den i beige til i morgen, så får vi se. 500 kroner er jo ikke bare-bare, heller...

Endret av Banshee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var nettopp en tur på H&M, og klarte å svi av nesten 1000 kroner! Det er mye til å være meg... Men jeg fikk mye fint for pengene, da:

-Beige trenchcoat (den jeg nevnte i forrige innlegg) i str. 36 (kr. 498)

-Mørkegrønn vest i str. 36 (kr. 149)

-Sort singlet i str. S (kr. 49)

-Hvit singlet i str. S (kr. 49)

-Hvit genser i str. S (ville ha samme i sort, men de hadde ikke i min størrelse) (kr. 98)

Nå funker plutselig ikke H&M sine nettsider for meg, men jeg kan sikkert linke til dem senere... Er i hvertfall utrolig fornøyd med trenchcoaten, for de som skal kjøpe seg en! Er så fint at man kan kneppe den igjen slik at den ikke er så åpen i halsen når det er kaldt. :)

Ellers så kjøpte jeg Palmolive dusjmelk som er "ultra moisturising" og med olivenmelk. Finner faktisk oliven blant ingrediensene, men tror kanskje den er litt for parfymert for meg... Det er tross alt mer parfyme enn "olivenmelk" i den. ;)

Endret av Banshee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og drømmer meg bort på Biancos nettsider nå... De har så mye fint! Disse i sort og hvitt er utrolig fine! Jeg blir helt lost i hvite pumps med sorte, lakkerte kanter... :rødme: Jeg liker også disse i sort, synes ikke akkurat at de er så "fine", men det bare er et eller annet ved dem... Hadde passet på jobb, fordi de ikke har en altfor tynn, høy hæl. Jeg har merket at jeg er svak for sko med spenne foran (liker de grønne, hater generelt gull- og sølvsko... :sjenert: ), synes det ser så herlig nerdete ut, og jeg liker nerdete! :)

Av støvletter synes jeg ofte de med høye hæler er de tøffeste, men jeg tror jeg hadde dødd av å gå med noen som er så høye hele tiden! En ting jeg ikke liker med støvletter, er at de fleste har glidelås på siden, noe som ikke er fint, og dessuten blir den ofte bøyd rett over ankelen og ødelagt fordi det området er så mye i bevegelse... Skulle ønske flere støvletter var uten glidelås! Vurderer ankelstøvletter til vinteren, mye pga. dette. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

Mange flotte sko du har funnet! Likte spesielt det første paret du linket til! Har skikkelig skodilla selv, men prøver å begrense meg litt på skofronten for tiden siden jeg egentlig ikke trenger sko (Bortsett fra at det hadde gjort seg med et par brune ballerinas med rund tupp og til vinteren litt gode varme sko, muligens Goretex). Tror jeg må ta meg en nærmere kikk på Biancos nettsider :fnise:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Frk. Grønn! Så fint at du synes skoene var fine, da er i hvert fall ikke skosmaken min helt på jordet!

I dag fikk jeg endelig Everyday Minerals-pakken som jeg har klaget min nød over på Velvære-forumet. :roll: Den inneholdt alt den skulle:

Finishing dust (den lyseste)

Premium Kabuki

Empty mixing jar

Gratisprøver: 3xSandy fair (matte) foundation, Sunday brunch blush og Mint concealer.

Siden jeg traff blink med foundationprøvene jeg bestilte forrige gang, bestilte jeg tre av den samme fargen denne gangen, og en tom boks, slik at jeg nå har nesten like mye foundation som det er i en vanlig boks! Føler meg som en snik når jeg lurer til meg gratis foundation på denne måten, men jeg kjøpte jo andre ting også...

Har ikke prøvd det andre ennå, det får bli i morgen, men hittil ser det lovende ut! Kabukien er kjempemyk. Den røyter sikkert, siden det er naturhår, men jeg tviler på at den slår kosten fra ID, den er helt ekstrem (til å røyte). Jeg tror muligens at blushen er litt for rød og kraftig til meg. Gleder meg uansett til å prøve grønn concealer, for det har jeg aldri brukt før! Håper den fungerer bra og at jeg ikke blir seende ut som at jeg er :spy: . ;)

Endret av Banshee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kabukien fra EM er verre enn den fra ID til å røyte! Fytterakkern, jeg har aldri sett lignende røyting! Til og med katten til kjæresten min legger fra seg mindre hår enn denne kosten, og det sier litt.

Jeg synes likevel den er bedre enn den fra ID, for den fordeler mineralene mye jevnere og dekker bedre, pluss at den er mye mykere enn den stikkende ID-kosten. Men det hadde vært fint om hårene ikke bare falt ut av den, liksom...

Er forøvring fornøyd med den grønne concealeren og blushen (selv om sistnevnte var veldig kraftig i fargen...). Så i dag var jeg sminkedukke. :)

Endret av Banshee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Kasiopea!

Nå har jeg "shoppet" er flybillett fra Oslo til utlandet (sier ikke hvor pga. vil ikke at noen skal gjenkjenne meg) for bare et par hundre kroner! Håper ikke Norwegian lurer meg, siden dette er så billig... :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå har jeg ikke skrevet her på en stund, og med tanke på alt det jeg har kjøpt den siste uken er det jammen på tide!

Klær:

- Brun genser i bomull med rund hals fra H&M (98 kr)

- Mørkegrå genser i bomull med rund hals fra H&M (98 kr)

- Lysegrå cardigan fra H&M (149 kr)

- Sort høyhalset genser fra H&M (149 kr)

- Lue i ull fra Wistex (79 kr)

- Buff fra Intersport (299 kr)

- Samsonite-koffert (ca. 1500 kr)

Sminke:

- Brun kajal fra GOSH (59 kr)

Det var vel alt... Dette er mest praktiske ting. Jeg har bestemt meg for å satse på basis-plagg fremover, for jeg er lei av at alle buksene og genserene mine har mønster eller farger som ikke passer sammen. Dessuten synes jeg enkle klær i mørke/"anonyme" farger er mer behagelig å se på.

Jeg har hørt mye bra og kajalene fra GOSH, og jeg synes faktisk ikke den var så verst. Brunfargen er kanskje litt for varm og rød for meg, men ellers passe den fint. Jeg sliter sånn med at kajaler gir for lite farge til øyelokket, uansett hvor spiss den er og hvor hardt jeg "trykker" den mot lokket (og jeg har prøvd mange forskjellige merker), men med denne var det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...