Gå til innhold

Spise grapefrukt for å gå ned i vekt.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å gå ned noen kg, har lest at hvis du spiser grapefrukt før hvert måltid så forbrenner du fett fortere. Det jeg lurer på er hvor sunne måltid man må spise for at det skal bli effekt? Hvor mye kan man regne med å gå ned hvis man følger dette i en uke eller to? Noen som har prøvd og har noen tips å komme med sånn at jeg forstår hvordan jeg skal gå frem?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres sprøtt ut. Grapefrukt har fått slankerenommeet sitt fordi det krever mer energi å forbrenne en grapefrukt enn du tilfører ved å spise en. Men det er uansett snakk om bittesmå mengder i den store sammenhengen. Vil du ned i vekt varig vet du hva du må gjøre. No easy way to heaven my dear.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting: Jeg mener å ha lest nylig at det er påvist at kvinner som spiser mye grapefrukt har økt risiko for å utvikle brystkreft.

Jeg har gått ned nesten 4 kilo og nesten 10 cm rundt midjen siden nyttår. Oppskrift:

1) trene ofte, alt fra lange "snille" gåturer, til harde kondisjonsøkter.

2) spise ofte, små måltider, grovt knekkebrød, magert kjøtt, mer frukt og grønnsaker, mindre sukker og raffinert mat, dropper all brus. Drikker mye vann, spiser nøtter når jeg vil kose meg.

Jeg vet det ikke var dette du spurte om, men dette funket for meg. Du kan ikke være utålmodig, og du kan ikke tenke at du skal gå på en kur. Det som funker er å gjøre endringer du kan leve med på lang sikt, spise slik at du ikke går sulten.

Noe av det viktigste i starten for meg var at jeg spiste små måltider, stoppet og spise da jeg var mett (det gjør jeg fortsatt). Spiser kanskje bare halvparten så store middagsporsjoner nå, dermed er magesekken min tilpasset dette og ikke utspent og fæl. Dette funker når jeg vet at jeg kan spise en yoghurt med kli om et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å gå ned noen kg, har lest at hvis du spiser grapefrukt før hvert måltid så forbrenner du fett fortere. Det jeg lurer på er hvor sunne måltid man må spise for at det skal bli effekt? Hvor mye kan man regne med å gå ned hvis man følger dette i en uke eller to? Noen som har prøvd og har noen tips å komme med sånn at jeg forstår hvordan jeg skal gå frem?

Takker for alle svar.

Slanking er latskapsversjonen av å legge om livsstilen..

Ett godt tips er å drite i å spare på maten, og heller spare på hvilen, begynn å tren !

Makan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett godt tips er å drite i å spare på maten, og heller spare på hvilen, begynn å tren !

Skriver under. Ved å trene litt mer vil man føle seg bedre (fysisk og psykisk), man blir generelt mindre syk og man kan fortsette å spise som før (om det var innenfor rimelighetens grenser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uansett hva slags "slankekur" du prøver, som IKKE betyr at du faktisk legger om kostholdet til ett sunt og godt kosthold du kan leve med resten av livet, inkl mosjon, så vil du alltid gå opp igjen evt kg du går ned!

slanking av div typer, kan gi vekttap, men så lenge du fortsetter å spise og leve slik du har gjort FØR slankingen, så vil du uansett legge på deg kg du går ned, rett og slett fordi du fortsetter med det samme som gjorde at du fikk de overflødige kg i utgangspunktet.

Kg du vil ha av, har ikke kommet dit av uflaks, det har kommet dit pga livsstilen du har, og om du ikke endrer noe annet en ett par uker med "slanking", så vil du heller ikke få noen varig slankere kropp.

legg om til sunnere, mindre og flere måltider og ikke minst: MOSJON!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
En annen ting: Jeg mener å ha lest nylig at det er påvist at kvinner som spiser mye grapefrukt har økt risiko for å utvikle brystkreft.

Jeg har hørt stikk motsatt. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
No easy way to heaven my dear.

Skriver under på denne.

Det eneste som gjelder er å være disiplinert. Spise mindre og riktig og trene mer. De fleste tror de spiser lite og riktig nok, og klager over at de ikke går ned i vekt. Det finnes det dessverre bare ett svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet meg ned ca 15 kg i løpet av de siste 7 månedene. Og har ca 12 kg igjen til jeg er fornøyd.

Og jeg kan love deg at det er hard arbeid (trener MASSE) og mange harde nakketak for å unngå å bli med å ta "bare en liten is" eller "en liten kafetur".

Men jeg kan også love deg at det er fullstendig verd det. Jeg har en kropp som fungerer, jeg har etter hvert begynt å ELSEK å trene, jeg har et UTROLIG mye bedre humør, jeg har mye mer mat-glede (tro det eller ei.. jeg legger mye mer engasjemet i matlagingen nå og resultatene er mye mer spennende og smakfulle) osv osv.

Det er en ny livsstil, en ny livsnytelse og en herlig liv å leve.. (og det sier jeg som fremdeles er i "vektreduksjonsfasen" av livsomleggingprogrammet ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet meg ned ca 15 kg i løpet av de siste 7 månedene. Og har ca 12 kg igjen til jeg er fornøyd.

Og jeg kan love deg at det er hard arbeid (trener MASSE) og mange harde nakketak for å unngå å bli med å ta "bare en liten is" eller "en liten kafetur".

Men jeg kan også love deg at det er fullstendig verd det. Jeg har en kropp som fungerer, jeg har etter hvert begynt å ELSEK å trene, jeg har et UTROLIG mye bedre humør, jeg har mye mer mat-glede (tro det eller ei.. jeg legger mye mer engasjemet i matlagingen nå og resultatene er mye mer spennende og smakfulle) osv osv.

Det er en ny livsstil, en ny livsnytelse og en herlig liv å leve.. (og det sier jeg som fremdeles er i "vektreduksjonsfasen" av livsomleggingprogrammet ;) )

Veldig flott dette altså! Gratulerer med ny livsstil:) Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke kan gå på kafé? Man kan jo drikke kaffe uten noe i, eller en kopp te? Dessuten har de ofte salater man kan spise... Synes det hørtes litt trist ut at du ikke kunne dra på kafé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hørtes litt trist ut at du ikke kunne dra på kafé.

Selvfølgelig KAN jeg gå på cafe. Men i og med at jeg ikke liker kaffe uten melk og sukker i, så synes jeg det er mye enklere å la være å gå på kaffe-plasser oftere enn de gangene jeg har tenkt å unne meg en slik kaffe jeg har lyst på.. ;)

(for meg ville det vært et større offer å sitte på en kafe uten å unne meg den kaffen jeg virkelig hadde lyst på, enn å bare møtes og gå tur i stenden for å møtes på kafe ;) )

Salater spiser jeg mye av, både hjemme og ute, men det har jo svært lite med kafe å gjøre.. (på restauranter derimot.. ;)

Det dreier seg ikke om å KUNNE gjøre noe som helst, men det dreier seg om å endre livsstilen og gjøre andre valg enn man ville gjort før. F.eks å møtes andre steder enn på kafèr og dermed gå sjeldener på kafe er bare ett av mine ekspempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også hørt at man kan øke forbrenningen ved å spise grapefrukt(jeg liker de faktisk.Særlig de røde),rød paprika og chili+vann selvsagt.Og jeg må legge til at jeg ikke slanker meg.Men har lagt om livsstilen med trening og faste sunne måltider.Kiloene som forsvant er bare en bonus,noe jeg ikke hadde i tankene i det hele tatt da jeg la om.

Såkalte slankekurer nytter ikke.Man må legge om livsstilen tvert.For godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg spiser en grapefrukt hver morgen (fordi jeg liker det, vel og merke) og siden jeg har gått ned fem kilo i sommer kan vi herved konstatere at grapefrukt er et ypperlig slankemiddel! Mitt vekttap har i hvert fall ikke noe med at jeg har levd på vannmelon og salater å gjøre, det er garantert grapefrukten alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall
Ja, jeg spiser en grapefrukt hver morgen (fordi jeg liker det, vel og merke) og siden jeg har gått ned fem kilo i sommer kan vi herved konstatere at grapefrukt er et ypperlig slankemiddel! Mitt vekttap har i hvert fall ikke noe med at jeg har levd på vannmelon og salater å gjøre, det er garantert grapefrukten alene.

Hadde du hatt rett, hadde legemiddelbransjen pushet piller med grapefruktekstrakt, istedenfor mageinnsnevringsoperasjoner på fete mennesker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde du hatt rett, hadde legemiddelbransjen pushet piller med grapefruktekstrakt, istedenfor mageinnsnevringsoperasjoner på fete mennesker..

øh... tror det var ironisk ment fra glynis... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grapefrukt

Noen er allerede kjent med grapefruktdietten. Flere kjendiser, som Kylie Minogue, sverger til en syvdagers grapefrukt-diett for å gå raskt ned i vekt. Hun spiser grapefrukt morgen, middag og kveld.

Nyere forskning har nå klart å støtte opp om grapefruktens rykte som en god bekjemper mot fett. I en studie foretatt ved Scripps Clinic i California, har forskere undersøkt effekten av grapefrukt på vekttap. De fant at inntak av en halv grapefrukt før hvert måltid, kan bidra til vektreduksjon. Forskere studerte både grapefruktkapsler, grapefruktjuice og ekte grapefrukt. All tre så ut til å hjelpe, men de som spiste ekte grapefrukt fikk best resultater.

Mekanismene bak dette er ikke helt klare, men ifølge forskerne taler resultatene for seg selv. Og som en tilleggsbonus inneholder grapefrukt kreftbekjempende stoffer som antioksidanten lykopen. Rød grapefrukt har også vist seg å redusere nivået av triglyserider (fettstoffer). Og tilleggsbonus nummer tre: en halv grapefrukt inneholder kun 39 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall
Grapefrukt

Noen er allerede kjent med grapefruktdietten. Flere kjendiser, som Kylie Minogue, sverger til en syvdagers grapefrukt-diett for å gå raskt ned i vekt. Hun spiser grapefrukt morgen, middag og kveld.

Nyere forskning har nå klart å støtte opp om grapefruktens rykte som en god bekjemper mot fett. I en studie foretatt ved Scripps Clinic i California, har forskere undersøkt effekten av grapefrukt på vekttap. De fant at inntak av en halv grapefrukt før hvert måltid, kan bidra til vektreduksjon. Forskere studerte både grapefruktkapsler, grapefruktjuice og ekte grapefrukt. All tre så ut til å hjelpe, men de som spiste ekte grapefrukt fikk best resultater.

Mekanismene bak dette er ikke helt klare, men ifølge forskerne taler resultatene for seg selv. Og som en tilleggsbonus inneholder grapefrukt kreftbekjempende stoffer som antioksidanten lykopen. Rød grapefrukt har også vist seg å redusere nivået av triglyserider (fettstoffer). Og tilleggsbonus nummer tre: en halv grapefrukt inneholder kun 39 kalorier.

All den der "dokumentasjonen" der, og ikke en eneste link ? Du går ukebladene i næringen..

Her er en dokumentasjon til: Spis snø ! Snø virker mettende, inneholder mye vann, og absolutt ingen kalorier. Kjendiser som Jane Flonda sverger til en 30 dagers kur med snø til morgen, middag og kveld.

Er du heldig får du i deg mark, og da går du enda fortere ned i vekt. En bonus med markene, er at de holder seg slank også etter at du slutter med dietten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...