Gjest Slitensmåbarnsmamma Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Saken er: Jeg er 22 år, og har ei nydelig datter på 14 måneder. En god stund nå har jeg følt meg så sliten og giddesløs. Jeg tenker støtt og stadig på det å være en god mor, og stresser veldig for å oppnå det. Jeg får høre støtt at jeg gjør alt for jenta mi, men jeg har KONSTANT dårlig samvittighet for masse ting som har med henne å gjøre. Dette gjør meg sliten i hodet, rett og slett.. Skjønner jo at jeg ikke trenger å stresse slik, men jeg bare MÅ!
Bokormen Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Det er ikke artig å være utmattet, ikke ha noe overskudd og generelt føle seg tufs Du burde ta deg en tur til legen din, det kan jo faktisk hende at du har noe så enkelt som jernmangel, B12-mangel e.l. Uansett bør du undersøkes nærmere, så du orker å holde følge med datteren din
Gjest Slitensmåbarnsmamma Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Slik er saken: Jeg er 22 år, og mamma til verdens beste jente på 14 måneder. I en lengre periode har jeg følt meg så ekstremt sliten og giddesløs. Først og fremst tenkte jeg at det er pga. jobben. Jobber fra 6-14 hver eneste ukedag. Av og til har jeg til og med måttet ta meg noen fridager pga. ekstrem slapphet. Men nytter det? Nei, jeg er fortsatt like sliten. Har også prøvd og langt om kostholdet litt, men til ingen nytte. Jeg har også problemer med stress. Stresser sånn for å prøve å være verdens beste mor til jenta mi, og går med KONSTANT dårlig samvittighet for å være en dårlig mor. Andre personer sier jeg er verdens beste, men det hjelper ikke! Har konstant en stor klump i magen og vondt i hodet pga. at jeg stresser slik. Min samboer har også begynt å merke det, og mener jeg burde gå til psykolog. Men koster ikke det masse penger da? Jeg har nå tatt meg et par dager fri fra jobb pga. utmattelse. Har prøvd og sovet så mye som mulig, men er fortsatt sliten og trøtt. Hva i all verden skal jeg gjøre???? Jeg kan jo rett og slett ikke være borte lengre fra jobb nå.. Skal jeg oppsøke lege, synes dere? Hva skal jeg evt. si til ham? Huff, synes dette er flaut..
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Tror det du trenger først og fremst er åå snakke med en psykolog om presset du legger på deg selv i tillegg til livssituasjonen din. I denne tråden har jeg en del råd om psykiske plager av litt mer alternativ art som du kanskje kan ha glede av å lese: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=280306
Gjest vimse Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 (endret) Tråden på magasinet og på kropp er flettet fordi de var identiske. Da det ene startinnlegget inneholder litt mer informasjon enn det andre ligger det to ganger. vimse-mod Endret 23. august 2007 av vimse
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Jeg synes Nigo-san har mange og fornuftige råd. Det er viktig å prioritere bort alt som er unødvendig og å få nok søvn. I tillegg synes jeg du skal prate med legen. Jeg tror du trenger 2 uker sykemelding for å hente deg inn igjen. Det kan forebygge utbrenthet og langvarig sykemelding.
Helga Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 Saken er: Jeg er 22 år, og har ei nydelig datter på 14 måneder. En god stund nå har jeg følt meg så sliten og giddesløs. Jeg tenker støtt og stadig på det å være en god mor, og stresser veldig for å oppnå det. Jeg får høre støtt at jeg gjør alt for jenta mi, men jeg har KONSTANT dårlig samvittighet for masse ting som har med henne å gjøre. Dette gjør meg sliten i hodet, rett og slett.. Skjønner jo at jeg ikke trenger å stresse slik, men jeg bare MÅ! Ikke tenk så mye på å være en god mor, det er du helt sikkert! ingen er perfekte, så slapp av! du trenger helt sikkert litt tid helt for deg selv, uten dårlig samvittighet. Skaff barnevakt og vær litt sammen med venninner, det har både du og barnet godt av
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå