Gå til innhold

Noen som kjenner noe i magen?


Trampe

Anbefalte innlegg

Skravletråden kommer til å bli lang som bare det hvis vi skulle diskutert alt der ;)

Noen som kjenner noe? Det er for tidlig til bevegelser, jeg vet jo det, men kjenner dere at det er noe som er annerledes?

Jeg kjenner en hard kant rett over hårlinja liksom. Regner med det er toppen av livmoren. Gyn mente også at jeg burde kjenne livmora nå, den er såpass stor hos meg. Og så kjennes det ut som om jeg ligger på noe når jeg ligger på magen.

Jeg synes det er blitt litt mer virkelig nå som jeg kjenner at det har skjedd ting i magen min... og så gleder jeg meg skikkelig til å kjenne liv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo rundt uke 12 at livmoren kommer opp over skambenet, så det er ikke så rart at du kjenner noe trampe.

Jeg kjenner at magen nederst ved hårfestet er stram på en måte. Men siden dette er tredje svangerskapet, vil jo livmoren være noe større i utgangspunket og kanskje komme krypende opp noe tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen forskjell. Ikke er jeg kvalm eller har andre symptomer heller. Kun litt øm i brystvortene. Synes det er rart å tenke på at jeg faktisk er gravid uten å kjenne noen ting til det.

Jo forresten; jeg er kjempetrøtt! Det er jo et symptom. ;)

Men det er mulig det er for tidlig for meg å kunne kjenne noe særlig enda. Venter i spenning! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 6 uker kjente jeg ingenting i magen, Bippe, så jeg tror ikke det er så merkelig det.

Jeg har lest at toppen av livmora kommer opp i disse tider, men det er fremdeles helt surrealistisk, og jeg er ikke helt sikker på at det er det jeg kjenner... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en hard kant rett over hårlinja liksom.

Det kjenner jeg og ;)

Har kjent det en stund nå. 1-2 uker ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ingenting her. Regner vel med at magen kommer fort denne gangen iom at jeg var høygravid på denne tiden i fjor :)

Magen er litt mer kvapsete fra frokost og ut kvelden (den pleier å være stram). Vekten er stabil, men magen større...

Men altså, kjenner ingenting ved skambene eller inni. Tidlig ennå, kommer kjapt nok. Skal prøve å holde det hemmelig på jobben så lenge som mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting her, men det er vel fordi det er litt tidlig enda. Det eneste er at det strammer litt i lyskeområdet da. Ikke mye andre symptomer heller. Litt trøtt bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er blitt litt ubehagelig å ligge på magen. Går greit men er som du sier, Trampe at det kjennes ut som man ligger på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Men nå kjenner jeg noe!

Noe hardt ovenfor bekkenet.

Har kjent litt på det et par-tre dager, og lurt på om det er livmoren eller om det alltid har vært sånn (har jo ikke akkurat pleid å kjenne sånn inngående på underliv og mage før nå), tror jeg kan konkludere med at det ikke alltid har vært sånn ;)

Spennende å kjenne noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke livmoren (for mye fett?), men jeg kjenner liv, det har jeg gjort noen uker allerede. Tok litt tid å skille bevegelse fra andre "bevegelser", men nå er det ikke tvil :)

Veldig koselig. Men det kan ikke kjennes utenpå enda altså, bare inni. Men dytter jeg på kvelden, får jeg svar :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

...og nå er det et himla spetakkel inni der fra morgen til kveld. Voldsom aktivitet rett og slett, spesielt når jeg prøver å jobbe. Utrolig koselig og ganske forstyrrende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner fortsatt ingenting. Men jeg innbiller meg at magen har blitt litt hardere. Men ingen "kant" noen sted, og det kjennes heller ikke ut som at jeg ligger på noe når jeg ligger på magen.

Men magen har jo vokst litt, så jeg regner med at alt er som det skal være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke livmoren noe særlig, men den er over halvveis opp til navlen nå - tror jeg. Da er det lettere å kjenne den på siden. Og jeg har kjent litt liv der inne. Kjenner at h*n flytter seg fra høyre til venstre side i livmora - og omvendt. Men ikke hver dag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har livmoren helt opp til navlen nå. Kjenner den veldig tydelig, men jeg har ikke noe særlig magefett da, har fettet mitt på hofter, rumpe og lår istedet, så godt det ikke ligger noen baby der! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner!!!!

Er helt overbevist om at det er noe der nå altså...

Kjennes ut som såpebobler :fnise:

Kjenner livmoren også, og når jeg bærer ting inntil magen er det liksom noe som er i veien...

Det litt forskjellig konsistens på magen min da, hard og myk, om hverandre :klø: Snodig.....

Gleder meg no helt sinnsykt! Er stor som en ballong allerede jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...