Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
:sjenert: Er gravid, 39 * 3, på vei. Har de siste par dagene hatt grønnlig utflod sammen med vanlig farge. Kan dette være en del av slimproppen?? Utfloden har en noe tykkere konsistens enn vanlig.
Videoannonse
Annonse
Skrevet
:sjenert: Får ikke helt dette til å stemme. Har hatt en del underlivsundersøkelser uten slike resultater. Har hatt samme partner i 12 år og han har ikke slike symptomer. Kun siste måneden dette har forekommet, 4 ggr. Den grønnlige utfloden kommer 1 gg, så forandrer den konsistens til melkeaktig utflod. Siden den ikke er konstant tenkte jeg kanskje det hadde med fødselsforberedelser i kroppen å gjøre.
Skrevet

Min lege sa at det er helt normalt å ha alle typer utflod gjennom svangerskapet, forskjellige farger, konsistenst og mengde.

Jeg har selv litt grønn utflod. Tror dessverre det er soppen som er tilbake i ny form :( (Tok underlivsundersøkelse tidligere i år, så jeg går ikke rundt med den parasitten som nevnt over)

Vet andre har nevnt at grønt kan bety infeksjon.

Gjest Epona i.i
Skrevet
:sjenert: Får ikke helt dette til å stemme. Har hatt en del underlivsundersøkelser uten slike resultater. Har hatt samme partner i 12 år og han har ikke slike symptomer. Kun siste måneden dette har forekommet, 4 ggr. Den grønnlige utfloden kommer 1 gg, så forandrer den konsistens til melkeaktig utflod. Siden den ikke er konstant tenkte jeg kanskje det hadde med fødselsforberedelser i kroppen å gjøre.

Tror nok det har med en infeksjon å gjøre, det er det som vanligvis står bak slik grønnlig utflod. Grønnlig utfold er "aldri" normalt.

Men det er ingen motsigelse mellom det du skriver her med fast partner osv og det å få en infeksjon. Nå mens du er gravid endrer normalfloraen i underlivet seg, fordi slimhinnene endrer seg. Da kan du få oppvekst av bakterier eller sopp som vanligvis befinner seg der, men som nå får sjansen til å blomstre og lage infeksjon. Det trenger ikke altså ikke være nye mikroorganismer når du får en infeksjon. Ta en tlf til legen, og ta gjerne en prøve. Kanskje er det nok med vagitorier med melkesyrebakterier, kanskje må du ha annen behandling, kanskje går det over. Ring heller og spør!

Og lykke til med fødselen!

Skrevet

Jeg ringte til fødeavdelingen i går og la fram mitt ærend i går. Traff en koselig jordmor som kunne fortelle at så lenge det ikke var medfølgende vond lukt var dette helt normalt på slutten av graviditeter fordi slim og annet rart samler seg under natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...