Gå til innhold

Burde KG vært blindevennlig?


Snasen

Anbefalte innlegg

Burde det være sånn her at de blinde får opp lyder f.eks når man fører musa over bokstavene og smileyene?

Hva syns dere om at de blinde ikke kan bruke forum. De har jo blindetastatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja det må selvfølgelig skrus av. haha. jeg gidder ikke å høre på det hvis jeg går på kg.

men f.eks: slå på blindemodus, hak av her:

Endret av Snasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

men f.eks: slå på blindemodus, hak av her:

eller omvendt. De blinde kan vel ikke akkurat se hvor man skal hake av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Burde det være sånn her at de blinde får opp lyder f.eks når man fører musa over bokstavene og smileyene?

Hva syns dere om at de blinde ikke kan bruke forum. De har jo blindetastatur.

Hadde vel vært bedre å gjøre forumet tilgjenngelig gjennom leselist som mange blinde har? Dataanimert stemme er jo noe av det værste som går an å høre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon
De kan jo printe ut utskrifter, tror jeg? Men det blir mye papir.

Mange blinde har leselist, så slipper de å printe ut. Men tror neppe dette forumet er tilpasset slike verktøy som trenger et spesielt oppsett for å fungere optimalt. Blinde jeg har snakket med klager på at alt for få nettsider er tilpasset bruk av leselist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows, i alle fall Vista, har høytlesningsfunksjon. Det er sikkert litt ballete, men det funker vel på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde det være sånn her at de blinde får opp lyder f.eks når man fører musa over bokstavene og smileyene?

Hva syns dere om at de blinde ikke kan bruke forum. De har jo blindetastatur.

Kjipt spørsmål. Jeg syns ikke 98 % av brukerne skal belemres med slikt. Det får de blindes interesseorganisasjon ta opp med KG-ledelsen.

Hvorfor ikke be om et forum for de med bare en arm og liksom... :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Mange blinde har leselist, så slipper de å printe ut. Men tror neppe dette forumet er tilpasset slike verktøy som trenger et spesielt oppsett for å fungere optimalt. Blinde jeg har snakket med klager på at alt for få nettsider er tilpasset bruk av leselist.

diskusjon.no har minst en blind bruker som er og har vært aktiv lenge, så jeg tror nok de har måter å løse forumproblematikken på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...