Angelheart Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Her i huset spiser vi ALDRI Grandiosa. Har faktisk ikke spist "Grandis" på nesten 10 år, jeg. Ingen av barna mine har noensinne spist denne pizzaen og jeg kan ikke se at de lider noe under det. Grunnen til at jeg spør er at det virker som om det nesten er unormalt å ikke spise Grandiosa til middag minst en gang i uken og at "alle" småbarnsforeldre "må" spise dette fordi de ikke har tid til å lage mat på travle hverdager. Hvordan er det med dere? Er "Grandis" virkelig så vanlig som produsenten skal ha det til?
Gjest Anerikke Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Spiser ikke Grandiosa vi heller, og jeg tror ikke det er så unormalt. Mye mat som går kjapt å lage, og som smaker MYE bedre. Syns nå jeg!
Antoinette Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Jeg har frossenpizza i fryseren for de dagene jeg har mindre tid men det er ikke Gradiosa. Har mer sansen for Pizza Originale.
Gjest piaf Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Sist jeg spiste Grandiosa må ha vært på 80-tallet. Og det er bare tull at man "må" spise Grandiosa pga at det tar liten tid å lage. Det er fullt mulig å lage en masse enkle retter, feks pastaretter, på like kort tid eller raskere enn det tar å varme opp stekeovnen og steke en Grandiosa. Det dreier seg heller om prioriteringer og interesser, og om man har overskudd til å improvisere raske middager på stressende dager (noe jeg forsåvidt godt kan skjønne at mange ikke har).
Angelheart Skrevet 22. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2007 Ja, det var det jeg egentlig lurte på. Finnes det faktisk de som spiser grandis på julaften, eller er dette bare en populær vandrehistorie? Vet det kommer en oversikt i media rundt juletider hvert år som sier at så og så mange prosent av oss spiser ribbe, pinnekjøtt osv og der er det alltid MANGE som oppgir Grandiosa, men jeg er jo såpass naiv at jeg ikke tror dette er reellt. Sikkert litt kult (av en eller annen grunn) å skulle være utradisjonell og dermed svare grandis dersom man blir spurt på slike undersøkelser. Når jeg nevnte spesielt Grandiosa, så mente jeg egentlig all frossenpizza under ett. Ser ikke store forskjellen på de, egentlig...
Gjest Deception Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 (endret) Nå er vel Grandiosaen så stigmatisert at det nesten skal la seg godt gjøre å finne noen som åpent vil innrømme at de spiser det. Men selv liker jeg ikke Grandiosa, men derimot andre typer frossenpizza (Dr. Oetker, ICAs vegetarpizza...), men det spises heller sjelden fordi jeg like gjerne tar meg tid til å lage en eller annen salat, pastarett e.l. Som piaf sier, tar slike ting like kort tid å lage som det tar å varme opp ovnen og steke en ferdigpizza, og er både sunnere og smaker som oftest også bedre. Endret 22. august 2007 av Deception
Gjest -eline- Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Etter at vi fikk kjøkken på plass og er ferdig med mesteparten av oppussingen så er ferdigpizza noe vi spiser veldig sjelden, og som oftest så er denne ikke grandis. Men etpar ganger i året elns så spiser vi vel grandis vi og (litt nostalgisk, minner meg veldig om tiden på studentby )
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Ja, det var det jeg egentlig lurte på. Finnes det faktisk de som spiser grandis på julaften, eller er dette bare en populær vandrehistorie? Vet det kommer en oversikt i media rundt juletider hvert år som sier at så og så mange prosent av oss spiser ribbe, pinnekjøtt osv og der er det alltid MANGE som oppgir Grandiosa, men jeg er jo såpass naiv at jeg ikke tror dette er reellt. Sikkert litt kult (av en eller annen grunn) å skulle være utradisjonell og dermed svare grandis dersom man blir spurt på slike undersøkelser. Når jeg nevnte spesielt Grandiosa, så mente jeg egentlig all frossenpizza under ett. Ser ikke store forskjellen på de, egentlig... Husk at det er mange som ikke har kapasitet eller mulighet til å stå på kjøkkenet i timesvis på julaften, og som derfor ender opp med andre løsninger enn ribbe og hjemmelaget surkål. Dessuten er det mange som ikke feirer julaften, av mange ulike grunner, og som derfor spiser annen mat. Da er vel ikke ferdigpizza så mye mer oppsiktsvekkende enn pasta, tikka masala eller ertersuppe...?
Daria Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 Jeg spiser frossenpizza (om enn andre varianter enn akkurat grandis) *står fram* Ikke hver uke, men innimellom når jeg ikke gidder/orker lage annen middag. Det at pizza er så raskt og lettvint, har ikke å gjøre med faktisk tid fra man skrur på ovnen til man spiser, men at den lager seg selv. Så kan man få unna andre ting i mellomtiden, eventuelt (et mer sannsynlig scenario i Daria-heimen...) slenge seg på sofaen mens man venter. Ikke blir det oppvask og rot på kjøkkenet heller -genialt for late og slitne dager...
Kayli Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 Jeg spiser frossenpizza (om enn andre varianter enn akkurat grandis) *står fram* Ikke hver uke, men innimellom når jeg ikke gidder/orker lage annen middag. Det at pizza er så raskt og lettvint, har ikke å gjøre med faktisk tid fra man skrur på ovnen til man spiser, men at den lager seg selv. Så kan man få unna andre ting i mellomtiden, eventuelt (et mer sannsynlig scenario i Daria-heimen...) slenge seg på sofaen mens man venter. Ikke blir det oppvask og rot på kjøkkenet heller -genialt for late og slitne dager... Sånn er det hos oss også.
øyenstikker Skrevet 22. august 2007 #11 Skrevet 22. august 2007 her i huset spiste vi grandis når det var veldig travelt etter jobb, og vi kunne gjøre andre ting imens den steker. Nå tåler ikke jeg å spise mel, så nå er det mer planlegging i matveien...og grandisen er et tilbakelagt kapittel
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #13 Skrevet 22. august 2007 Sist jeg spiste gradiosa var på et nachspiel i studenttida. Det er ikke den jeg velger de få gangene vi spiser frossenpizza!
Gjest Wolfmoon Skrevet 22. august 2007 #14 Skrevet 22. august 2007 Jeg spiser ferdigpizza i perioder, ikke så ofte grandiosa men en del andre typer. Syns ofte det kan være godt med riktig krydder på, smaker jo ingenting av ferdigpizza i utgangspunktet, så da kan du bruke det krydderet du liker
LilleBille Skrevet 22. august 2007 #15 Skrevet 22. august 2007 Vi har alltid noen ferdigpizzaer i fryseren, som kriseløsning, så barna kan lage seg noe mat selv - om jeg ikke kommer hjem. Det er ytterst sjelden det er Grandiosa - for ingen av oss liker den noe særlig. Vil heller ha Dr.Oetker orignale el. Casa Di Mama - i verste fall Big One. Evt. den helt enkle fra Ica el. - kun ost og tomatsaus - og så legger vi på topping selv.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 22. august 2007 #16 Skrevet 22. august 2007 Jeg har vært vegetarianer i 9 år, og har følgelig ikke spist Grandiosa på 9 år heller. Har derimot spist min andel vegetarisk frossenpizza...
Malama Skrevet 22. august 2007 #17 Skrevet 22. august 2007 Frossenpizza (somregle ikke grandis her heller nei) er ikke mat som spises ofte. Det har blitt et par ganger etter fotballkamp en sen mandagskveld, når man kommer kald hjem fra stadion klokka 11, og ikke har vært hjemme siden man dro på jobb om morgenen, da er det fristende å putte en pizza i ovnen, og ikke måtte gjøre så mye for å få mat. Det er fort gjort, og jeg trenger ikke gjøre noe annet enn å putte den inn, og det blir ikke oppvask og rot, hvilket verdsettes på den tiden av døgnet. Så kan jeg gå på toalettet (som jeg sikkert har behov for, siden jeg har vært på stadion i mange timer) og evt gjøre andre ting forå "avslutte dagen og forberede den neste", sjekke mail, eller krabbe under pleddet og varme frossne tær, frem til maten er klar. Det ble noen sånne i vår, Brann hadde uforholdsmessig mange TV-sendte kamper, og da kommer man sent hjem... Men, for all del, å lage ostesmørbrød er enda enklere, og varmer det også (et lite poeng med varm mat når man gjerne er kald) med relativt liten innsats (litt mer enn en frossenpizza er det likevel) Og det er ikke hver uke, nei hver måned vi spiser frossenpizza. Faktsik er det ikke hvert ÅR vi spiser frossenpizza, men 80-90% av de frossenpizza jeg har spist i mitt liv har jeg sikkert spist det siste året. (og likevel kan jeg nok telle dem på fingrene...) Men, vi er ikke småbarnsfamilie vi da, så her lages det gjerne middag klokken 7 (eller 9) på kvelden uten at det er noe unormalt eller stort problem med det.
Gjest Mirina Skrevet 22. august 2007 #18 Skrevet 22. august 2007 Jeg spiser frossenpizza (om enn andre varianter enn akkurat grandis) *står fram* Ikke hver uke, men innimellom når jeg ikke gidder/orker lage annen middag. Det at pizza er så raskt og lettvint, har ikke å gjøre med faktisk tid fra man skrur på ovnen til man spiser, men at den lager seg selv. Så kan man få unna andre ting i mellomtiden, eventuelt (et mer sannsynlig scenario i Daria-heimen...) slenge seg på sofaen mens man venter. Ikke blir det oppvask og rot på kjøkkenet heller -genialt for late og slitne dager... Slik er det her også.
pusla Skrevet 22. august 2007 #19 Skrevet 22. august 2007 Det ble litt frossenpizza på "Daria-måten" når jeg bodde alene, men da aldri Grandis. Nå som jeg er samboer blir det aldri frossenpizza. Vi finner heller på andre kjappe varianter. Men at man tyr til frossenpizza en gang i blant kan jeg godt forstå.
kamela Skrevet 22. august 2007 #20 Skrevet 22. august 2007 Spiser ferdigpizza av og til til kveldsmat, men Grandiosa er ikke mitt valg - synes ikke den er god. Jeg vil ikke servere den som rask middag, men har nok gjort det før.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå