Gå til innhold

Malaga


Gjest Gjest AG

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest AG

Hei!

Vi, dvs min mann og våre 2 barn (8 og 3 år) tenker på å reise vekk neste påske. Påsken er i midten av mars så vi har ikke de store valgmulighetene...

Har surfet litt rundt på nettet noen dager nå, og kommer frem til at Asia og Afrika blir litt for dyrt for oss - kommer ikke under 30 000kr.

Så havnet jeg inne på Malaga, der man kunne få en 14 dagers tur for 13-14000 kr. Det jeg lurer på da er om det er noen som har vært der på denne tiden av året? Vi er ikke sånn som ligger hele dagen å soler oss, men det er jo greit å ikke fryse da...

Hvordan er det for barn?

Er det lurere å bestille fly og hotell hver for seg?

Håper noen kan hjelpe meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det bruker å være behageligt vær i Malaga på den tiden, men områdene rundt Malaga forutsetter nesten bil. Det er mange steder nesten umuligt å ferdes uten, hvis dere ikke bare har tenkt å ferdes mellom hotellet og stranden.

Det rimeligste er sikkert å bokke hotell på nettett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia
Drar du til Malaga da, må du regne med litt ustabilt vær. Det kan være nydelig og relativt varmt, men sjansen er stor for at det kan regne en del. Det er for kaldt til å bade i vannet, og det helt store strandlivet blir det nok heller ikke.

Malaga er for stor til å kunne kalles barnevennlig, men det finnes nok av mindre steder på Costa Del Sol som passer bedre for barnefamilier. Denne kyststrekningen er utrolig flott, og det er mer enn nok av ting å finne på. Dagstur til Gibraltar eller Marokko, kan også være et alternativ.

Bare så det er sagt, det er nok dyrere å dra til Thailand, men det er desto billigere der å leve, så alt i alt går det nok ut på ett fett om dere drar 2 uker til Malaga eller 2 uker til Thailand ;)

En enkel middag uten drikke koster kr 15,- i Thailand, mens tilsvarende i Malaga hadde kostet kr 70,-

Selv om jeg er aldri så glad i Spania, hadde jeg heller valgt å dra til Thailand i mars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spania (Malaga) kan absolutt være bra i mars.. men det kan være regn og kaldere også! Det er litt mer risky enn å reise ditt på vår,sommer, høst! Uansett er Malaga en flott by, synes jeg! Og du har utrolig mange opplevelser, turistattraksjoner osv i umiddelbar nærhet. Jeg ville også, som tidl påpekt her, leid bil for å oppleve noe av det ekte spania. Det er ikke nødvendigvis badetemperatur der heller på den tiden, så vet ikke om det gjør seg for en typisk badeferie.. da er det kanskje safere å satse på en kanariøy...

Det er iallfall veldig greit å få leid leiligheter der nede, mange norske som eier, det gjør det lettere.. (er vår erfaring iallfall..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Malaga i overgangen april-mai, og da var det så kaldt at det ikke var noe fint å bade... Men jeg tror vi var litt uheldige med været.

Og dere trenger definitivt bil!!

Og billig er det heller ikke der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Malaga (Torremolinos) i mars for noen år siden.

Det var varmt og godt der, men til tider litt kalt vind kanskje.. Bade gjorde jeg ikke, for vannet var alt for kaldt. Men så skal det også sies at jeg er en frossenpinn da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...