Gå til innhold

"Spam"-telefonoppringninger fra Afrika

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med jevne mellomrom blir jeg oppringt fra et nummer i Nigeria. De ringer gjerne mange ganger etterhverandre om jeg ikke tar telefonen. Hvis jeg svarer legger de enten på med en gang - eller babler noe uforstående før de forter seg å legge på.

Jeg lurer på hva dette er for noe og om noen har opplevd det samme? Er det noe "lureri"? Det har foregått i endel mnd....noenganger går det måneder mellom oppringningene...andreganger ringer de mange ganger i løpet av få dager...

Jeg antar at det er ett eller annet "snusk" også vil de at jeg skal ringe opp igjen....det har jeg aldri gjort?

Anyone????

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Det skjedde mye med meg før, men jeg ringte aldri opp igjen. Kunne liksom ikke komme på noen grunn på hvorfor jeg skal ringe noen fra afrika tilbake som jeg har null peiling på er.

Kanskje like greit jeg ikke gjorde det, for jeg tror det er noe telefonsvindleri de driver med.

Skrevet

Det er det jeg tror også,menj eg blir jo så nysgjerrig på hva de driver med og hva som ville skjedd om jeg ringte tilbake...

Skrevet
Det er det jeg tror også,menj eg blir jo så nysgjerrig på hva de driver med og hva som ville skjedd om jeg ringte tilbake...

Jeg hadde samme følelsen med tanke på å slikke på jerntrappa vår da jeg var mindre..

Alle sa jo at det ikke var så lurt, og jeg skjønte at det var en dum ting å gjøre selv også..

Men jeg ble nysgjerrig på hva som ville skje, så jeg gjorde det.

Og det var akkurat så dumt (ikke minst vondt) som jeg ble fortalt på forhånd.. ;)

Hehe..

Skrevet (endret)

Altså jeg kommer ikke til å ringe dem. Men jeg lurte på om noen hadde opplevd det samme og kanskje gjort det? Og eventuelt..hva skjedde da?

Endret av *Emma*
Skrevet

Det samme har skjedd med meg, men jeg har ikke tatt.

Det kommer alltid en uforståelig mld på telefonsvareren, noen ganger en kort beskjed, en annen gang laaaaaaaaaaaang beskjed.

En gang hørte jeg en barnestemme og en dame i bakgrunnen, å lyder som kunne minne om at di satt å spiste.

Det er alltid en mannestemme som snakker i telefonen, høres det ut som vertfall, er det en mannestemme hos deg også?

Jeg lurer også på hva som skjer visst man ringer opp igjen.

Skrevet

Nei jeg syns det høres ut som ei dame...som er litt grov i målet :)

Skrevet

Ok, men forståelig er det vertfall ikke :forvirret:

Skrevet

Så lenge du ikke kjenner noen i Nigeria, så ikke ta telefonen.

Nigeria er et "mekka" for utspekulert og personlig svindel.

Nigeria er et "rikt" oljeland, men desverre meget korrupt.

Utannelsesnivået er meget godt, men arbeidsmarkedet for høyere utdannede jobber er skral. Derfor velger en del høyt utdannede personer svindel som okkupasjon, og kan derfor virke veldig legitimt.

Dette er meget ubredt i nettdating, kredittkortsvindel og lotterier.

• 2 uker senere...
Gjest antigartner
Skrevet

Hvordan fant dere ut at det var fra Nigeria? Tips mottas!

Jeg er blitt oppringt en rekke ganger fra et laangt utenlandsk nummer de siste 2 månedene. Det har hendt jeg har tatt telefonen fordi jeg i forbifarten ikke har tenkt over hvilket nummer som står i displayet. Det har alltid vært en mannsstemme som kommer med noe uforståelig babbel i den andre enden. Høres ut som det samme som dere andre beskriver. Nr begynner med +37 og har tilsammen 11 siffer.

Lurer på hvorfor de ringer akkurat meg. Er det tilfeldig? Hvor kan jeg ha lagt igjen nummeret mitt?

Kan jeg "sperre" for oppringinger fra akkurat dette utenlandske nummeret på noe vis?

Jeg er lei av telefonene derfra! :kjefte:

Skrevet
Hvordan fant dere ut at det var fra Nigeria? Tips mottas!

Jeg er blitt oppringt en rekke ganger fra et laangt utenlandsk nummer de siste 2 månedene. Det har hendt jeg har tatt telefonen fordi jeg i forbifarten ikke har tenkt over hvilket nummer som står i displayet. Det har alltid vært en mannsstemme som kommer med noe uforståelig babbel i den andre enden. Høres ut som det samme som dere andre beskriver. Nr begynner med +37 og har tilsammen 11 siffer.

Lurer på hvorfor de ringer akkurat meg. Er det tilfeldig? Hvor kan jeg ha lagt igjen nummeret mitt?

Kan jeg "sperre" for oppringinger fra akkurat dette utenlandske nummeret på noe vis?

Jeg er lei av telefonene derfra! :kjefte:

http://www.retningsnummer.no/index.php

Her finner du alle retningsnummer. Jeg finner ingen som har +37, men mange som begynner med 37 og har et tredje tall.

Gjest antigartner
Skrevet
http://www.retningsnummer.no/index.php

Her finner du alle retningsnummer. Jeg finner ingen som har +37, men mange som begynner med 37 og har et tredje tall.

Takk for tipset.

Fant i alle fall ut at det ikke var Nigeria, men Litauen jeg er blitt oppringt fra. Vel, oppringingene er like irriterende uansett.

Noen andre som er blitt oppringt fra +370......??

Skrevet (endret)

Jeg opplevde dette , men fra Sierra Leone.

Jeg ringte både telefonleverandøren min og abonnementsleverandøren, men ingen av de kunne hjelpe meg med å sperre et enkelt nummer for innkommende anrop. Irriterende!!

Heldigvis ga de seg etterhvert, men da hadde det pågått i et par måneder. Og de ringte til alle døgnets tider, og gjerne 15-30 ganger i løpet av et døgn.

Endret av Lassie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...