Gå til innhold

Besteforeldre søkes?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Jeg er dessverre det man kaller "foreldreløs" etter at foreldrene mine døde i en ulykke for få år siden (jeg er i slutten av 20 årene). De var begge enebarn, og jeg er enebarn. Jeg har dermed ikke noe familie igjen.

Jeg har aleneomsorg for et barn, og jeg synes det er så trist den situasjonen vi har havnet i. Jeg trodde aldri at det skulle skje meg, vi var jo en så kjærlig og god familie, man tror jo aldri at de man er glad i skal dø fra en når de er så unge.

Jeg synes det er så synd at dattera mi skal vokse opp uten å ha den "familiefølelsen" som jeg hadde når jeg vokste opp, å ha muligheten til å tilbringe tid sammen med mennesker som oppriktig bryr seg. Så slo tanken meg, kanskje det finnes barnløse mennesker der ute som kunne tenkt seg en "liksomfamilie"? Noen å snakke med innimellom, og kanskje dra på besøk til innimellom. Er jeg helt på jordet når jeg tenker slik, eller kan det la seg gjennomføre...? Hvor kan jeg evt. henvende meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med f.eks frivillighetssentralen. De vet kanskje om noen som trenger det samme som dere.

Lykke til

Skrevet

Dette har vi snakket om, vi har sett annonser om dette og kunne tenke oss det. Det er bra både for den voskne og barnet å ha slike "stebesteforeldre"

Hvor bor du hen i landet?

Skrevet
Dette har vi snakket om, vi har sett annonser om dette og kunne tenke oss det. Det er bra både for den voskne og barnet å ha slike "stebesteforeldre"

Hvor bor du hen i landet?

Jeg bor i Østfold...kan jeg spørre deg om hvor du har sett slike annonser? Jeg tror ikke frivillighetssentralen er noe for meg...iallefall ikke slik den blir drevet her i byen, virker som at det er mye rart der. Men kanskje jeg kan sette inn en annonse i et blad som "eldre" leser...hadde vært veldig koselig om jeg hadde funnet et eldre, koselig ektepar.

Skrevet

Hva med foreldrene dine sine fettere og kusiner ?

Gjennom mine foreldre (dumt argument men likevel fakta) har jeg fått mer og mer kontakt med deres familie (tremeninger, etc). Og det er ingen tvil om at når vi treffes er det veldig hyggelig. Nå har barna og jeg begynt å få kort fra dem med jevne mellomrom og har langt på vei klart å bygge et forhold til en del av familien som tidligere var veldig fjern.

Jeg forstår at det er vanskelig å bygge samme forhold uten å benytte seg av sine egne foreldre, men det er sikkert likevel mulig.

Lykke til uansett hva dere velger å gjøre.

Skrevet
Hva med foreldrene dine sine fettere og kusiner ?

Gjennom mine foreldre (dumt argument men likevel fakta) har jeg fått mer og mer kontakt med deres familie (tremeninger, etc). Og det er ingen tvil om at når vi treffes er det veldig hyggelig. Nå har barna og jeg begynt å få kort fra dem med jevne mellomrom og har langt på vei klart å bygge et forhold til en del av familien som tidligere var veldig fjern.

Jeg forstår at det er vanskelig å bygge samme forhold uten å benytte seg av sine egne foreldre, men det er sikkert likevel mulig.

Lykke til uansett hva dere velger å gjøre.

De var enebarn skrev jeg ovenfor....har overhodet ingen familie igjen..

Gjest beekeeper
Skrevet

Hva med å legge inn en annonse i hjemmet, allers eller familien?

Det tror jeg er magasiner som passer yppelig for en sånn annonse.

Det er sikkert mange som forstår at dette er vanskelig, og kanskje noen gamle savner å ha noen små i familien også? :)

Skrevet

Syns du skal prøve å sette en annonse i et blad jeg :) Trur du vil få svar. Trur det er mange ensomme eldre mennesker der ute, også ektepar, som du kanskje helst vil. Syns du gjør/vil gjøre noe fint for barnet ditt :)

Skrevet

Noen blader er allerede nevnt. Jeg foreslår bladet "Vi over 60". Faren min leser det og jeg synes det er et godt blad. Helt sikkert mange oppegående eldre som leser det!

Kommunen har også mulighet til å tilby besøkshjem til dere. Mulig det blir litt for formelt for deres behov og ønsker. Dessuten er det da primært rettet mot barnets behov og jeg forstår deg sånn at du også ønsker å delta i det nye bekjentskapet?

Jeg synes ikke at den resevefamilien dere søker nødvendigvis hverken trenger å være gamle eller ensomme. Det finnes nok av mennesker som har mer enn nok hjerterom til fler enn bare sin "egne". Eller som oss (mor, far, barn) som flytter til en ny plass og ikke har noe nettverk av familier med barn, men som sårt ønsker det for alles skyld.

Skrevet (endret)

...

Endret av Kykkelikokos
Skrevet
Jeg bor i Østfold...kan jeg spørre deg om hvor du har sett slike annonser? Jeg tror ikke frivillighetssentralen er noe for meg...iallefall ikke slik den blir drevet her i byen, virker som at det er mye rart der. Men kanskje jeg kan sette inn en annonse i et blad som "eldre" leser...hadde vært veldig koselig om jeg hadde funnet et eldre, koselig ektepar.

Litt langt unna. Men har lest slike annonser i Familien og Allers. En annen trygg arena for å komme i kontakt med en famillie som vil være besteforeldre er å ta kontakt med det lokale Røde Kors. Kansje de har en famillie gjennom sitt nettverk som dere kan kobles sammen med? :ball:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...