Gå til innhold

Har så lyst å ta hevn...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Liten_*
Skrevet

Jeg ble voldtatt for 6 år siden, og fikk store psykiske problemer i ettertid selv omm jeg aldri hadde hatt problemer før den tid i det hele tatt. Det hele har ødelagt hele livet mtit rett og slett, og da jeg anmeldte henla politiet saken. Ergo er det ikke noe hjelp å få derifra.

Jeg vet at han har voldtatt 5 andre jenter, og selv om de har anmeldt blir det henlagt fordi det ikke finnes noe bevis. Jeg har derfor litt lyst å straffe ham på en annen måte. Har lekt litt med tanken på å sende brev til ham fra det som ser ut som å være et offentlig kontor, om at en person han har hatt seksuell kontakt med er hivsmittet, og at han derfor har nødt å teste seg umiddelbart. Dermed vil han i det minste få ganske lang tid med bekymringer for å være hivsmittet om ikke annet...

Så, hvor ille er det å få voldtektsforbryteren sin til å tro at han kan ha blitt hivsmittet av å voldta noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glem det!

Gå videre med livet ditt, du. Jo mer du dveler og pønsker i denne saken, jo lenger tid bruker du å komme over den.

Skrevet
Glem det!

Gå videre med livet ditt, du. Jo mer du dveler og pønsker i denne saken, jo lenger tid bruker du å komme over den.

du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å tenke på hevn. du får aldri gjerningen ugjort, og alt annet er meningsløst.

det er bare du selv som taper på å kaste bort tid og tanker på ham.

Skrevet

Jeg er ikke like mye imot hevn som "folk flest". I noen tilfeller tror jeg hevn kan være til hjelp for å komme over noe.

Hadde noen voldtatt meg (eller noen jeg er nært knyttet til) er det ikke umulig at hevn hadde vært noe jeg lurte på.

Et sånt brev der han må lure på om han er smittet en stund er ingenting i forhold til det han har gjort mot deg og de andre jentene.

I og med at han ikke er tatt enda, er det vel ikke umulig at han kan finne på å gjøre lignende igjen heller.

Om du virkelig tror at dette kan få deg til å føle deg bedre, så kjør på! Men da bør du være klar over at det kan å deg til å føle deg bare enda verre og nede på hans "nivå". Oftest er det best å bare heve seg over ting som skjer, og la tiden slikke sårene....

Skrevet

Jeg skjønner så godt at tanken på hevn er fristende, men dette er ikke måten å gjøre det på.

Bruk tiden og kreftene dine til å bearbeide traumene du har etter voldtekten og bygg opp livet ditt på andre måter.

Skrevet
Jeg skjønner så godt at tanken på hevn er fristende, men dette er ikke måten å gjøre det på.

Bruk tiden og kreftene dine til å bearbeide traumene du har etter voldtekten og bygg opp livet ditt på andre måter.

Tankene om hevn er svært forståelige - trolig ville jeg ha tenkt det samme viss jeg hadde vært i din situasjon. Men så kom jeg på en bok jeg engang leste om en overlevende fra konsentrasjonsleirene. "Jeg har tenkt ut den perfekte hevn over mine plageånder: jeg har bestemt meg for å leve et godt og lykkelig liv!". Lett for meg å skrive, men det er noe i det. Vis han og verden, men fremfor alt deg selv, at han ikke har makt over ditt liv.

Skrevet

Det er en veldig ille ting å gjøre. Jeg vil også tro at det kan være straffbart. Det er jo faktisk å vifte med en falsk dødstrussel. Du kan ende opp med å bli straffet selv, er han anmeldt vil det jo kunne føre politiet til et lite antall jenter med motiv.

Skrevet

Gir du en person hatet ditt, gir du h*n automatisk makt i ditt liv. Er det det du vil?

Nei det klokeste her er å prøve å bearbeide opplevelsene og etterhvert glemme. Det vil du tjene mest på. Ikke kast bort energien din på et menneske du hater. Bruk energien på alt det positive som finnes i denne flotte verden!

Skrevet

Ikke gjør det! Det er ulovlig!

Tenk deg om du blir tatt og straffet for det og han aldri fikk en dritt.

Jeg tror aldri hevn er løsningen.

Skrevet

Kan noen forklare nøyaktig hvorfor det er ulovlig å be noen om å hivteste seg, slik som i eksempelet over..? Synes det er litt merkelig at det å si til noen at de burde kjenne hivstatusen sin er ulovlig :P

Skrevet
Kan noen forklare nøyaktig hvorfor det er ulovlig å be noen om å hivteste seg, slik som i eksempelet over..? Synes det er litt merkelig at det å si til noen at de burde kjenne hivstatusen sin er ulovlig :P

Har lekt litt med tanken på å sende brev til ham fra det som ser ut som å være et offentlig kontor, om at en person han har hatt seksuell kontakt med er hivsmittet, og at han derfor har nødt å teste seg umiddelbart.

Det er dokumentforfalskning, kanskje også å utgi seg for å være offentlig tjenestemann eller noe sånt, og det er å gi inntrykk av at livet hans kan være i fare.

Du husker sakene med brev med vaskepulver sendt som spøk etter miltbrannbrevene i USA? Man kan faktisk straffes for å sende pulver til folk. Og meget sannsynlig også falske hivtrusler fra offentlige kontor.

Skrevet
Gir du en person hatet ditt, gir du h*n automatisk makt i ditt liv. Er det det du vil?

Signerer denne!

Akkurat nå holder han fremdeles på å ødelegge livet ditt. Tankene på det han har gjort mot deg forgifter følelsene dine. Hevntanker er aldri konstruktive og tanken på evt. å utføre hevnen vil aldri uansett gjøre opp for det han utsatte deg for.

Sinne er derimot en sunn følelse -tror jeg.

Dersom det er mulig for deg - prøv om du kan fokusere på _handlingen_ som ble begått mot deg - det traume og det du har blitt påført av bivirkninger i årevis, fremfor han som person.

Ikke gi han mer energi, ikke kast bort en eneste tanke på han, han er allikevel bare en low life scumbag som ikke er verdt dritten under skoene dine. Han vil antagelig, eller ganske sikkert få som fortjent en dag.

Men det som har skjedd med deg kan du aldri ta vekk, du kan aldri få tilbake de årene det har kostet deg. Det har du lov til å være sint for og gråte over. Ditt fokus og din energi fortjener du å bruke på deg selv nå.

Lykke til

Skrevet

Jeg ville heller skrevet ett brev om hva voldtekten har ødelagt for deg. Eventuelt ville jeg sendt ham dette brevet jevnlig med mindre jeg var redd for represalier fra ham. Det synes jeg er fullstendig akseptabelt å gjøre.

Når det gjelder psykiske problemer så har jeg tidligere gitt visse råd i denne tråden om ting som kan være til hjelp i tillegg til vanlig terapi hos psykolog og eventuell medisinering:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=280306

Har du forresten vært i kontakt med noe behandlingsapparat eller tatt kontakt med en støttegruppe for voldtektsoffere? Jeg tror det vil kunne være til stor hjelp. Det finnes sikkert folk i samme situasjon du kan ha kontakt med på nettet også hvis du ikke ønsker å møte folk ansikt til ansik eller ikke ønsker en fast tidsforpliktelse.

Uansett vil jeg bare si at du er like verdifull uansett hva han har gjort med deg og at jeg er sikker på at du kan få det utrolig mye bedre enn du har det i dag.

Skrevet

Jeg stemmer i innlegget over! Plag fyren med tankene dine!

I tillegg er det visst sunt å pønske ut hevn, bare ikke å gjennomføre den. Det er en terapiform å f.eks drepe fyren på de grusomste måter i hodet. Det å ta tak i hendelsen og gjentatt ganger forandre hendelsesforløpet til at du klarer å stoppe han når han prøver seg og f. eks dytter han ut døra siden du har all makt og han er en liten taper e.l. Hvis du gjør dette mange nok ganger så vil kroppen tro det og det blir lettere å takle alt.

Jeg vet at det kommer noe om dette i papirutgaven til Nrk Puls om ett eller to nummer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...