Gå til innhold

hvordan steike FISKEPINNER?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Donna

Hvordan steiker man fiskepinner for å ungå at de blir bløte og slappe og smaker tran?? Jeg spiser ikke fisk :oops: - men tenkte å prøve meg på fiskepinner ...men så trekker de fett og blir rett og slett uspiselige :(

Noen råd? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes de blir sprø med litt smør i panna, jeg! Derfor skjønner jeg ikke helt hva du mener med bløt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

mulig jeg har hatt for lite varme på da ....for de har blitt slappe og feite og bløte med transmak .....får prøve meg frem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler som Chimp, legg fiskepinnene på bake/matpapir på en stekeplate og hiv det i ovnen. ca 150-200 grader i ca 10 min tror jeg (bruker å stå bak på pakkene/posene). Papiret skal trekke til seg litt fett, og ved å steke det i ovnen, slipper du jo å tilsette ekstra fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert best i stekeovnen, men jeg har aldri prøvd det...

Jeg har ikke noe imot fett, da... Og tine-smør gir litt ekstra god smak på fiskepinnene, synes jeg! Men jeg tror godt at du kan bruke litt varme!

Ellers er det sikkert godt i frityrgryte, men da blir de hvertfall fete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg varmer først opp pannen med litt smør i på varmeste temp., og skrur ned temp., et par hakk når jeg legger fiskepinnene nedi. Så steker jeg dem ca.3-4 min.på hver side, de blir helt perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med litt KARRI på, så forsvinner garantert transmaken.

NAMMENAM!! :D

Har aldri kjent noen transmak av fiskepinner...?? :o Synes baer de er knallgode jeg, måtte lage sånne til middag igår etter å ha lest innlegget :ler:

Mange gode tips til steking av dem ihvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Tenkte bare jeg skulle komme med et lite tips til fiskepinnesaus:

ca 1 dl rømme

litt mindre majones enn rømme

ca 1-2 ss tomatpuré (etter smak)

ca 1 neve hakket sylteagurk

en god dæsj sylteagurklake

litt sitronsaft

ca 1 ts sukker

pepper

Pappa pleide alltid å lage det når jeg var liten, og vi nekta å spise fiskepinner uten pappas røde saus... synes det er digg til enda jeg! Men spiser sjelden fiskepinner, synes det er bedre med fersk fisk, men det krever planlegging... er ikke så flink til det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, den sausen høres kjempegod ut Ètoile. Den må jeg prøve en gang. Har heller ikke kjent noen transmak av fiskepinner, så jeg bare steker dem i panna jeg (i flytende Olivero) og slenger på noen hvitost skiver som smelter på dem de siste 30 sekundene. Nam nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg hadde fiskepinnene mine i frityrkokeren forrige uke men etter to minutter lakk det hvis væske uttav dem! det ødelegger jo frityrfettet det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Man taget tre EURO paller, heller to liter bensin over, legger fiskepinnene på øverste palle og setter fyr på stasen. :evil:

FISKEPINNER SUGER. det er jo bare oppkværna fiskeavfall inni, fysj.

Du bør prøve litt bedre kvalitet fiskemat, f.eks. stekestorsk. Ordentlige filetbiter, nam nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spist fiskepinner på 20 år - det finnes da så manga andre myyyye bedre alternativer til fiskeretter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Scarlet

Hvis du bruker smør i stedefor olje, og steker de på litt høy varme så blir de spør og fine (bruk heller ikke for mye smør) ..det fungerer i hvertfall for meg. Men da må du passe på de hele tiden så de ikke svir seg :blunke:

Fiskepinner er GODT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...