Gå til innhold

Full dagen derpå

Fremhevede innlegg

Skrevet

På lørdag hadde en veninne bursdagsfest og jeg ble skikkelig full utpå natta. Da jeg våknet til liv utpå søndagen oppdaget jeg til min undring at jeg fortsatt var full! Ikke bare bakfull, men rett å slett full. Ikke så beruset som på lørdagskvelden, men jeg var fortsatt ustø og susete i hodet. Samboeren tok vare på meg mens jeg tullet rundt. Tenker på gru på hva som kunne ha skjedd viss jeg var alene og det attpåtil hadde vært arbeidsdag. Hadde jeg vært dum nok til å gå på jobben, kanskje attpåtil sette meg bak rattet? :tristbla:

Vel, jeg sovnet utpå dagen og mandagen var jeg skikkelig syk.

Søndagen var kjempefin likevell :fnise:

Har ikke opplevd slikt før, og ikke veninnene mine heller.

Er dette "vanlig"? Har dere opplevd dagen derpå-fylla?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spiderella
Skrevet

Nei. Eller, hvis du har drukket på nachspiel til klokka 08 om morningen er det vel ikke rart du er full på søndagen da?

Men hvis du slutta å drikke kl 02-03, da syns jeg det er merkelig at det går ann. Drakk du sinnsykt mye du da?

Skrevet
Nei. Eller, hvis du har drukket på nachspiel til klokka 08 om morningen er det vel ikke rart du er full på søndagen da?

Men hvis du slutta å drikke kl 02-03, da syns jeg det er merkelig at det går ann. Drakk du sinnsykt mye du da?

Jeg husker ikke så nøye når jeg sluttet å drikke, men jeg kom hjem i 4-5 tida. Tror jeg drakk noen shots på slutten og jeg la meg trolig på stigende rus. samboeren min måtte støtte meg fra drosjen og inn i senga. Han hadde det forresten moro på søndag han også. Han lo og lo av meg og fikk meg til å gjøre "edruskapstester" :ler:

Gjest Cathena
Skrevet

Jeg har opplevd det noen ganger, da helst etter jeg har drukket sprit og vert veldig drita med andre ord. Jeg skjønner hva du mener, det er ekkelt. Jeg har da gjerne lagt meg i 3-4 tiden, òg våknet sånn i 10 i tiden. Er utrolig rart..., lurer på hva som gjør det...

Skrevet

Man forbrenner bare ca 0.15 promille i timen, så det går saaakte å bli edru hvis man var skikkelig full.

En alkometer i huset anbefales.. Jeg har hatt mange gjester som har vært HELT sikre på at de var kjørbare, uten at de var det.

Skrevet
Man forbrenner bare ca 0.15 promille i timen, så det går saaakte å bli edru hvis man var skikkelig full.

En alkometer i huset anbefales.. Jeg har hatt mange gjester som har vært HELT sikre på at de var kjørbare, uten at de var det.

Dette er TS. Jeg opplevde det egentlig ikke som skummelt, bare rart. Etterpå tenkte jeg naturligvis hva som kunne ha gått galt, men akkurat så var var jeg full og samboeren min syntes det bare var moro. Syntes det bare var rart. Hvordan reagerte omgivelsene deres?

Og ja, jeg var snydens på lørdag. Viss promillen bare minker med 0.15 i timen så forklarer det mye ...

Skrevet

Har, opplevd det et par ganger ja, etter altfor mye inntak av sprit... Ingen herlig opplevelse, men der og da bryr man seg ikke så veldig, så fremt man har dagen fri..=)

Gjest Spiderella
Skrevet
Jeg husker ikke så nøye når jeg sluttet å drikke, men jeg kom hjem i 4-5 tida. Tror jeg drakk noen shots på slutten og jeg la meg trolig på stigende rus. samboeren min måtte støtte meg fra drosjen og inn i senga. Han hadde det forresten moro på søndag han også. Han lo og lo av meg og fikk meg til å gjøre "edruskapstester" :ler:

men var du full helt til kvelden igjen?

Skrevet
Har, opplevd det et par ganger ja, etter altfor mye inntak av sprit...

Samme her.

Skrevet

Kroppen forbrenner vel saktere når den sover også, så om man legger seg på stigende rus og i tillegg er ganske snydens, så er det vel ikke så rart? Har opplevd lignende selv, men ikke så ille - men kan tenke meg samboer fikk seg en latter! :D

Skrevet

Har opplevd det ja... Men som de andre her har det vært når jeg har drukket i overkant mye brennevin. Særlig sent på kvelden. Veldig kjedelig og vondt når en endelig sent neste kveld blir edru. Tar vanvittig laang tid å komme seg etter en slik fyllekule!

:skaal:

Skrevet

Jeg er alltid småfull når jeg våkner søndag formiddag. Fyllesjuken kommer litt utpå ettermiddagen.

Skrevet

Sånn går det når man drikker for meget sprit! :perebrus: Selv drikker jeg bare karsk, men enkelte kan få hoggtenner og briller av det.

Skrevet
Jeg er alltid småfull når jeg våkner søndag formiddag. Fyllesjuken kommer litt utpå ettermiddagen.

Uff, sånn har jeg det også når jeg har "vært skikkelig ute på galeien" (som min kjære mor sier). Er helt grusomt...

Skrevet
Uff, sånn har jeg det også når jeg har "vært skikkelig ute på galeien" (som min kjære mor sier). Er helt grusomt...

Dette er TS. Jeg ble passet på av sambo. Hva gjorde dere denne ekstra fylledagen? Gjorde dere noe rart/dumt? :fnise:

Skrevet
Dette er TS. Jeg ble passet på av sambo. Hva gjorde dere denne ekstra fylledagen? Gjorde dere noe rart/dumt? :fnise:

Rusen varer sjelden lenger enn utpå dagen/ettermiddagen. Jeg pleier å legge meg for å sove den ut. Jeg pleier sjelden å bli "gøy-full" når jeg våkner dagen derpå, otg jeg er som regel så trøtt at jeg ikke fungerer andre steder enn i senga.

Men noen ganger har det hendt at jeg har "reparert" med en fishermanshot hvis jeg skal noe spesielt, for å unngå at fyllesjuken kommer.. :rodme:

Skrevet

Jeg har også vært ute for dette. Var i et 30-års lag langt nord i landet for et par uker siden, og festen varte ut i de små timer. Har fått høre at jeg måtte hjelpes ned i drosjen, husker egentlig ikke så mye. I alle fall, jeg våknet likevel tidlig, sånn rundt kl 10 morgenen etter. Følte meg helt fin, helt til jeg reiste meg opp... Balansen var ikke helt på topp nei, men humøret derimot. Mannen min syntes det var ustyrtelig morsomt. Vi hadde planlagt en sightseeing i byen denne dagen, og det skulle gjennomføres, sa han. Spilte ingen rolle om jeg var full eller bakfull ;) Så i alle fall, han fikset noen godsaker fra minibaren til meg, slik at humøret i alle fall holdt seg oppe, og jeg prøvde etter beste evne å oppføre meg ordentlig der vi gikk. Fikk noen rare blikk, men tror egentlig ikke andre enn mannen min merket noe. Folk tror liksom ikke at vanlige, velkledde mennesker vandrer rundt i byen fulle en lørdags formiddag.

Uansett, lørdags kveld og søndag var et h.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...