Gjest Bekymret Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Jeg har lest litt om hemoroider og funnet ut at det er ganske vanlig. Men jeg lurer på, kan man ha hemoroider uten at det gjør vondt? Leste dette: De vanligste plagene er: * Blod på avføringen/toalettpapiret - oftest frisk, rødt blod * Følelse av at noe sitter i endetarmsåpningen * Lekkasje av brun væske (tilgrising av undertøyet) * Smerter * Ubehag * Væsking fra endetarmsåpningen * Hygieniske problemer * Kløe i endetarmsåpningen Jeg har kun den første og siste symptomene. Hvordan foregår en undersøkelse hos legen hvis man kommer og tror man har hemoroide?
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Man kan ha hemorider uten å ha smerter. En undersøkelse hos legen hvis du kommer og tror det er hemorider du har, går ut på at legen kjenner litt der det gjelder (kikker og ser).
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Du kan se det, hvis det etterhvert blir verre. Legg ett speil på baderomsgulvet, og senk deg ned mot det på huk, mens du lyser via speilet mot endetarmsåpningen med ei lommelykt el.lign. Ser ut som en utposning i selve åpningen, hvis denne "hemorriden" blir større vil det føles ubehagelig å sitte, akkurat som det "sitter noe i hølet". Irriterende greier, det kommer nok ofte av stillesitting, så hold deg i form (gå/løp vær aktiv).
Gjest Gjest_Thomas_* Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Jeg har lest litt om hemoroider og funnet ut at det er ganske vanlig. Men jeg lurer på, kan man ha hemoroider uten at det gjør vondt? Leste dette: De vanligste plagene er: * Blod på avføringen/toalettpapiret - oftest frisk, rødt blod * Følelse av at noe sitter i endetarmsåpningen * Lekkasje av brun væske (tilgrising av undertøyet) * Smerter * Ubehag * Væsking fra endetarmsåpningen * Hygieniske problemer * Kløe i endetarmsåpningen Jeg har kun den første og siste symptomene. Hvordan foregår en undersøkelse hos legen hvis man kommer og tror man har hemoroide? Du burde lese om det på www.hemoroider.no der stod det masse,
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå