Donpedro Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 http://www1.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2...hp?artid=154530 Hvis han mener han kan jobbe som ordfører (han stiller jo til valg, så jeg antar han mener det selv om han sier han ikke vet), dvs kontor, så burde han da vitterlig ikke være ufør?
Skravla Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Kols er jo en ganske alvorlig lidelse og jeg tror ikke at ordfører-jobben er så enkel. Vet ikke om Orkdal er tjent med ham som ordfører.....
Nokia Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Dette er jo bare helt merkelig! Om han ikke kan fungere i en vanlig jobb, hvordan skal han da takle det fysiske og psykiske stresset med å være ordfører? Han er jo ikke engang sikker på om han klarer det...hvordan kan Orkdal være tjent med en ordfører som mest sannsynlig bakker ut etter kort tid? Synes hele saken er snodig - og da har jeg ikke engang sagt noe om hva jeg syns om folk som er arbeidsføre, men likevel fikser å være i jobb. Arbeidssky, kaller jeg slikt.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Han burde helt klart ikke være 100% ufør om han tror at han kan greie en fulltidsstilling som ordfører. Her har systemet (og arbeidsviljen...) sviktet. Om han ikke greide sin forrige jobb av helsemessige årsaker, burde han hatt attføring og kommet seg i annet arbeid. En lavere uføregrad kunne også vært aktuelt, men ikke 100%.
Gjest Elfrida Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 I linken står det opplyst at han har jobbet i 45 år, dvs at 18 år av hans liv har han ikke jobbet. Det lukter ikke arbeidsskyhet for meg i hvert fall. At han pr i dag er 100 % ufør betyr ikke at han kommer til å forbli det resten av sin arbeidskarriere, men han har jo kun få år til pensjonsalder allikevel. Syns ikke dette var så mye å skrike opp om.
Daria Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Hvorvidt han burde vært ufør eller ikke, skal jeg ikke spekulere i, men jeg synes det vitner om liten respekt for velgerne å stille med en ordførerkandidat som ikke aner om han er i stand i til å faktisk utføre jobben. Greit nok at man ikke vet hva man klarer før man har prøvd, men jeg ville ikke stemt på en som har som utgangspunkt at "- Jeg skal forsøke å bli ordfører, og hvis jeg blir det vil jeg prøve å gå i jobben og se om jeg klarer det." .
Gjest Spiderella Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 Det her er kanskje grunnen til at han er ufør da.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. august 2007 #8 Skrevet 21. august 2007 Jeg synes ikke det er riktig av ham å stille i jobben dersom han ikke vet om han greier den. At han er ufør fra en type jobb trenger ikke bety at han ikke kan utføre en annen men synes det er rart at uføregraden er satt til 100 % eller attføring ikke er prøvd hvis hodet er så friskt at det kan brukes selv om lungekapasiteten er dårlig. Jeg tror imidlertid vurderingsevnen hans er svært dårlig for jeg tror ikke han er istand til å jobbe 100 % som ordfører med sin sykdom. I utgangspunktet er jeg for at personer av alle slag - svarte, hvite, kvinner, menn, homofile, samer, kronisk syke, handikappede, osv - deltar i politikken fordi vi jo trenger dette for at alle samfunnsgrupper skal bli forstått. Men her grenser det opp mot uforstand og misbruk av trygdemidler og jeg finner det en smule betenkelig.
Gjest Gjest_Frk Åberg_* Skrevet 21. august 2007 #9 Skrevet 21. august 2007 Dette viser vel at noen leger er litt vel raske på labben når det gjelder å fylle ut uføre-skjema. Jeg tviler ikke på at man kan ha et godt hode når man har Kols, men da burde han i så fall være i stand til å greie en vanlig jobb også, om ikke en 100%-stilling. Kanskje han burde starte med noe som ikke krever det samme ansvaret, om han vil begynne å jobbe igjen, for å se om han kan klare det før han gir seg i kast med en ordfører-stilling?
Gjest Elfrida Skrevet 21. august 2007 #10 Skrevet 21. august 2007 Jeg vet ikke hvor stor sjansen for å få jobb i en annen bransje, i en stilling man stort sett bare bruker hodet/pc/telefon, når man er 63 år og har KOLS og bor i Orkdal, men hvis jeg skal tippe er de sjansene rimelig små.
gaja Skrevet 21. august 2007 #11 Skrevet 21. august 2007 Jeg syns heller det høres ut som en person som ikke helt kjenner sine egne grenser. Han er ikke i stand til å jobbe, men ønsker det så sterkt at han prøver likevel. Vil absolutt ikke kalle ham arbeidssky, men ville heller ikke stemt på ham
Gjest s0l Skrevet 21. august 2007 #12 Skrevet 21. august 2007 De fleste som stemmer FrP er jo trygdet, så jeg synes han passer helt fint inn, jeg. Jeg visste faktisk ikke hvem dette handlet om eller hvilket parti han hørte under før jeg kikka på linken, men jeg tippa Frp..
Gjest Blondie65 Skrevet 21. august 2007 #13 Skrevet 21. august 2007 (endret) De fleste som stemmer FrP er jo trygdet, så jeg synes han passer helt fint inn, jeg. Jeg visste faktisk ikke hvem dette handlet om eller hvilket parti han hørte under før jeg kikka på linken, men jeg tippa Frp.. Men i motsetning til deg klarte vi andre å diskutere den aktuelle saken uten å gå til angrep på partiet. I motsetning til deg ønsker jeg heller å diskutere FRP sin politikk enn å synke til det nivået der alle som stemmer på et gitt parti fordummes eller kategoriseres. Endret 21. august 2007 av Blondie65
Gjest Blondie65 Skrevet 21. august 2007 #14 Skrevet 21. august 2007 Jeg vet ikke hvor stor sjansen for å få jobb i en annen bransje, i en stilling man stort sett bare bruker hodet/pc/telefon, når man er 63 år og har KOLS og bor i Orkdal, men hvis jeg skal tippe er de sjansene rimelig små. Vet du det kan godt være. Men skal man få uføretrygd fordi man er arbeidsledig eller skal man få uføretrygd på grunnlag av arbeidsevnen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå