@lfa Skrevet 23. mars 2003 #1 Skrevet 23. mars 2003 Pappa fyller snart 60 år. Jeg aner ikke hva jeg skal finne på i gave... Klær og parfymer er ikke aktuelt. Han har det han trenger av alt, og har heller ingen spesielle hobbyer... Han er gårdbruker og bruker mesteparten av døgnet til å arbeide. Jeg har spurt både ham og mamma, men ingen av de er behjelpelige med å finne på noe... Som person så er han mer ungdommelig enn hva alderen skulle tilsi.
Gjest Lea Skrevet 23. mars 2003 #2 Skrevet 23. mars 2003 Dette er hva jeg ville kjøpt til min far (som er på samme alder som din): *Alkohol (cognac, rødvin e.l.) *Bøker (humor eller historie) *Marsipan eller sjokolade (han er svaak for sånt) Vet at det er vanskelig å finne på noe til de som har alt de trenger.. Men forbruksvare er alltid fint...
L@dy Skrevet 23. mars 2003 #3 Skrevet 23. mars 2003 Ikke enkelt å finne på gaver til en som ikke "trenger" noe. Kunne ei bok være noe? Vet ikke om han er opptatt av historie, men de fleste gårder så ligger det vel en eller annen historie bak. Kanksje ei bok om dette stedet? Vet ikke om det finnes jeg da... Eller et fotografi av gården? kanskje ei god flaske av noe han liker...vin, whisky.... Siden han bonde så farter han sikkert mye rundt. En lommeradio? Eller ny mobil? he,he..
Gjest Lea Skrevet 23. mars 2003 #4 Skrevet 23. mars 2003 Mobil ja... mannfolk elsker jo sånne tekniske duppeditter. Eller hva med noe til bilen?
Pip Skrevet 23. mars 2003 #5 Skrevet 23. mars 2003 Flyfoto av gården hans! (Sikkert styggdyrt, men tipper det ville falt i smak... hvis han ligner min pappa iallefall...)
@lfa Skrevet 23. mars 2003 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2003 He he, jeg må le litt når jeg leser forslagene som kommer inn her. Har visst glemt en god del på "ikke-siden".... Alkohol blir nok ikke aktuelt. Moder'n er totalt avholdsmenneske, og det sterkeste han "får lov til" å drikke, er øl... stakkars mann.... Bilen er mamma's, og siden han stort sett går rundt i arbeidsklær, er det ikke så ofte han får låne den.... Mobil har han/de fra før av. Som sagt så er det utrolig vanskelig å finne på noe til den mannen... :-? Men er takknemlig for alle forslag!
@lfa Skrevet 23. mars 2003 Forfatter #7 Skrevet 23. mars 2003 Flyfotot er styggdyrt... :-? Vi hadde nylig en på døra som ville selge til oss, og det blir nok ikke aktuelt med en så dyr gave... Selv om han helt sikkert hadde likt det....
@lfa Skrevet 23. mars 2003 Forfatter #8 Skrevet 23. mars 2003 Det var foressten en ting han nevnte... Husker ikke hva det heter, men det er en slik stokk som man henger over skuldra og bærer to bøtter med... En på hver side... Aner ikke hva han skal med det, og aner ikke hvor jeg skulle fått tak i det...
L@dy Skrevet 23. mars 2003 #9 Skrevet 23. mars 2003 Vet ikke hvor mye du har tenkt å spandere, men om du kan gå sammen med søsken, om du har. Så kunne dere gitt et gavekort til en "drømmedate" på resturant. He,he....sammen med din mor selvsagt. Da er det noe som de begge to får glede av. En sånn stokk som du nevnte...Sånn kan du sikkert lage selv... Eller kanskje det finnes spesial butikker som selger utstyr til gårder? Eller kanksje på en jernvare butikk? aner ikke om de selger noe sånt der...
Væren Skrevet 23. mars 2003 #10 Skrevet 23. mars 2003 Jeg tenkte også på et gavekort på restaurant, @lfa! Siden det virker som han/de har alt de trenger, er det greit å konsentrere tankene om noe som har med "opplevelse" eller gleder å gjøre, som ikke er varige i "fysisk form"! Altså noe som gir minner eller rett og slett viser omtanke! Hvor mye har du tenkt å legge i gaven? Nei, det å skulle finne på noe til de som "har alt", det kan være skikkelig vrient. Til jul måtte jeg bite i det sure eplet og spørre mamma og pappa hva jeg kunne finne på, for jeg kom ikke på en ting!!! Jo, brødristeren hadde tatt kvelden, så det kunne jeg jo kjøpe! Det ble brødrister + nogo attåt... Klem fra
Mrs. K Skrevet 23. mars 2003 #11 Skrevet 23. mars 2003 Jeg kjenner flere som har åk på hytta. Prøv Jernia. Hilsen Trille
@lfa Skrevet 23. mars 2003 Forfatter #12 Skrevet 23. mars 2003 Åk var det den dingsen het, ja... Takk, Trille! Er bare meg, så jeg har ingen å spleise med... Ellers så er mamma av den typen som hater å spise utenfor husets fire vegger... Dessuten er det ikke akkurat overflod av restauranter i nærheten av der de bor... Det skal ikke være lett... Noen ganger innbiller jeg meg at jeg har verdens særeste foreldre... I alle fall mor...
Veslejenta Skrevet 23. mars 2003 #13 Skrevet 23. mars 2003 Hva med billetter til et teaterstykke/en lokal revy? Eller et "minnealbum" hvor du har samlet bilder av familien, skrevet historien bak bildene osv? Bøker (Som tidligere nevnt av andre). Bøker om gamle herregårder, bygdebøker, om ulv, krigen, noe som faren din interesserer seg for. "Gavekort" hvor du lover å hjelpe ham med noe han trenger hjelp til, som å male deler av huset/låven. Men ca hvor mye har du tenkt å bruke?
Gjest indiangranny Skrevet 23. mars 2003 #14 Skrevet 23. mars 2003 Hei @lfa Jeg tenkte på biletter til en revy og opphold på hotel som han og fruen kunne se inne Oslo. Oppleveser er noe til dem som har alt i skuffer og skap. hilsen
@lfa Skrevet 23. mars 2003 Forfatter #15 Skrevet 23. mars 2003 Har ikke helt bestemt meg for prisklasse, men max 1000,- Billetter til forskjellige arrangement er vanskelig å få til siden de ikke har fast avløser... og dermed ikke har anledning til å reise noe sted... :-? Bøker har han fått mange av fra før ved tidligere anledninger (jul/bursdag), så nå har jeg visst brukt opp de jeg vet han hadde lyst på... Håper jeg ikke høres negativ ut nå.... Ikke meningen det altså. :blunke: Er glad for alle forslag, jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2003 #16 Skrevet 24. mars 2003 Hvis du har god tid og kjenner noen som er gode til å male, kan du få noen til å male et bilde av gården. Moren min ga et slikt maleri av barndomshjemmet til pappa til jul for et par år siden. Det var kjempefint. Hvis du ikke kjenner noen som maler, kan det hende det finnes en kunstforening i nærheten. Kanskje noen kan hjelpe deg der. Hobbykunstnere tar vel ikke så mye penger for dette heller. Hva med noe til huset. En antikvitet? Ny CD-spiller/radio? Bestefaren min fikk forresten en sånn hageskulptur i 70-årspresang for mange år siden. Vet jo ikke om det passer hos dere. Eller hva med en lusekofte eller noe slikt. De er jo dyre og flotte. Ser ikke puslete ut til en 60-årsdag. Reisegavekort er ellers en idè, men jeg skjønner at det kanskje ikke er aktuelt her. Ellers er jeg enig i at gaver til voksne mannfolk er kjempevanskelig. Faren til samboeren min fyller 60 snart han også. Vi er flere som skal spleise på ny sykkel til ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå