Gå til innhold

Nôtkøtt-fars i Sverige


Smørblomsten

Anbefalte innlegg

Spurte i den svenske matbutikken (Ica Maxi) om Nôtkøtt-fars med 10% fettinnhold er det samme som karbonadekjøttdeig.

Det mente de det var. Men er det det?

:roll:

Ellers var det mulig å kjøpe blandings-fars med 20% fettinnhold, som jeg da regner med er det samme som norsk kjøttdeig!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vimselot

Det er kanskje mindre fett, men tilsatt andre saker, f.eks. soya, mye salt og vann. Det blir kornete og ser ikke ut som et kjøttprdukt engang, under el etter steking.

Er verre enn det som selges som kjøttdeig her i landet. Og kan ikke sammenlignes med karbondedeig.

Men kanskje andre mener noe annet, vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Det er vel mer enn mellomting, Norsk karbonadedeig inneholder 5% fett, mens kjøttdeig inneholder 14% fett.

Det er kanskje mindre fett, men tilsatt andre saker, f.eks. soya, mye salt og vann. Det blir kornete og ser ikke ut som et kjøttprdukt engang, under el etter steking.

Det er ikke min erfaring (og jeg ser alltid på innholdsbetegnelsen når jeg handler og vet at det ikke stod oppført noe soya etc der sist jeg handlet), oppfører seg helt likt karbonadedeig/kjøttdeig, verken mer eller mindre vann og heller ikke spesielt salt.

Har også kjøpt karbonadedeig i Sverige med 5-6% fett etpar plasser, men det er ikke så utbredt.

Endret av -eline-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...