Gjest Gjest Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Jeg skal til øyelege snart og lurer litt på hva de pleier å gjøre? Noen som vil forklare litt? Jeg liker å vite hva jeg går til på forhånd Skal undersøke øynene fordi optikeren ikke klarer å se ordentlig inn i øynene mine.
sweetdana Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 De gjør vel stort sett det samme, bare med litt mer avansert utstyr. Vanskelig å forklare, men du skal vel sitte å "se inn i en maskin" mens legen får ting og tang frem på en skjerm.
LilleKylling Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Det kan hende du blir dryppet med noen øyedråper som utvider puppillene. Forferdelig ubehagelig, tårene triller og man blir veldig lyssky. Ikke så lett å kjøre bil rett etterpå. Puppillene trekker seg sammen igjen etter en liten stund, men sist jeg gjorde det var den ene puppillen stor til dagen etterpå. Så ganske gal ut. Det stod ingenting info i brev fra øyelegen om at jeg skulle dryppes, og at det kunne være vanskelig å kjøre etterpå. Det ble litt vanskelig å komme seg hjem da. Ikke så godt å gå rundt i byen heller. Ikke for å skremme deg altså, men kanksje lurt å ta med et par solbriller!
øyenstikker Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 jepp, signerer den over. Jeg gikk til øyenlege 1 gang i året intil jeg var 18. Ble alltid dryppet. kan være lurt å ta med seg en som kan guide deg litt og kjøre deg hjem etterpå Jeg hadde med meg mamma en gang jeg hadde dryppet øynene. Hus slapp hånden min et øyeblikk mens vi gikk i byen....BOING sa det..jeg gikk selfølgelig rett å en lyktestolpe
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Takk. De gjør ingen vonde undersøkelser?
øyenstikker Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Slapp heelt av...ingen vonde undersøkelser Når jeg var liten syns jeg det var morsomt å dra til øyenlegen. Der var det bare gøy, og jeg fikk fri fra skolen og alt
wind-up bird Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Ja, jeg var til øyelege årlig da jeg var yngre, slapp unna dråper på øyet og.. Kan bare huske at det var kjekt.. Hadde en hyggelig øyelege, og ingenting var ubehangelig (bare tester av typen "hva ser du nå" og slikt..). Det går nok helt fint!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå