Gå til innhold

Nigeria


Gjest Gjest_Gulltopp_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gulltopp_*

Ei venninne av meg skal reise til Nigeria og har fått beskjed fra kjæresten sin (som jobber der og som hun skal besøke) om at hun må ordne med VISA før hun drar. Siden hun er turist og ikke skal jobbe der, men være hos han noen uker, kan hun da ikke kjøpe visum på flyplassen når hun ankommer?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visum må skaffes før hun drar. Be henne ringe til den nigerianske ambassaden i Stockholm så kan hun finne ut akkurat hva hun må gjøre:

Tel: +46 8 24 63 90

Besøksadr: Tyrgatan 8

e-mail: [email protected]

Endret av Latee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Som Latee skriver må hun søke om visum. Det gjøres ved å kontakte amasaden, også må man sende passet ditt, for så få det i retur, med riktig stempel o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, be henne for all del sørge for at visumet er i orden før hun reiser! Tro meg, hun vil *ikke* reise til Afrika uten gyldig visum. Jeg skulle til Angola på forretningsreise i juni, og firmaet som skulle ordne visum til meg tullet med datoen, slik at visumet gikk ut fire dager før jeg ankom. Som resultat ble jeg sittende fast på flyplassen, på en sofa i et 3x3 meter stort rom, i halvannet døgn uten mat og drikke (seriøst!), før jeg kom meg på flyet hjem igjen.

Videre kan det godt være at det kreves dokumentasjon på at hun har enkelte vaksiner. I Angola krever de i hvert fall gulfeber-vaksine. Og hvis noen ikke kan fremvise dokumentasjon på å ha mottatt vaksina, blir man påtvunget vaksinasjon på flyplassen, uten noen garanti for at sprøyter og slikt er sterile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Hun reiser via London og skal fikse det der.

Det er neppe noe som kan ordnes på en dag. Ambassadene beholder ofte passet noen dager eller til og med uker før du får det tilbake med visum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...