Gå til innhold

Hjernen spretter ut.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Ja, det er ikke så drastisk da, men når jeg skal fly og det går ned for landing kommer det en smerte foran i pannen som er så vondt at det føles som om hjernebarken er i ferd med å åpne seg. Det starter med noe som høres ut som knitring før det sprenger på. Er det noen der som har opplevd det samme og har noen ide og tips om hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er sånn det føles å fly når man er veldig forkjøla i hvert fall ;) finnes ting som kan hjelpe så sjekk med lege

Skrevet
er sånn det føles å fly når man er veldig forkjøla i hvert fall ;)

Jepp, på grunn av at bihulene blir tette når man er forkjøla.

Skrevet

Huff, jeg skal ta fly på onsdag, og er forkjølet.. Håper jeg slipper det, hørtes ikke noe godt ut. (har flyskrekk i tillegg..) :tristbla:

Skrevet

Hvis jeg er forkjølet når jeg skal ut å fly, har jeg funnet ut at det hjelper å drikke. Små slurker mens vi går opp, og det samme når vi skal ned. Det letter trykket.

Skrevet

Har samme problemet, og dette funker:

2 paracet ca en halv time før take-off og/eller landing (kommer an på flyturens lengde), nesespray i begge nesebor både opp og ned, drikke vann i små slurker, en DIGER tyggis og lett massasje av ørene samtidig som du gaper.

Lykke til!

Gjest Gjest_line_*
Skrevet

Takk for svar. Men det har ingeting med forkjølelse å gjøre. Kan det være slik at noen har tettere bihuler enn andre? Og ørene har aldri vært en problem. Er det noen som har hørt om å stikke opp bihulene?

Skrevet

Du har antagelig naturlig tette bihuler slik som meg. Jeg har også dette problemet,spesielt hvis landingen går fort ned. Inniblant er det så vondt at jeg nesten svimer av.

Det går ann å gjøre noe med tette bihuler. Jeg har fått "staket" opp mine,men de er dessverre gått litt tett igjen. Snakk med legen din om problemet,så kan han henvise deg til øre-nese-hals lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...