Gå til innhold

Herpes?


Gjest Gjest_bolla_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bolla_*

Jeg fikk herpes for en del år siden, da var jeg i ett fast forhold, nå er det slutt mellom oss.

Jeg har bare hatt ett første gangs utbrudd for en del år siden.

Er det sant at smittefaren minsker med årene, eller kommer jeg alltid til å være like smittefarli, å smitte alle jeg kanskje kommer til å ha sex med vist han ikke bruker kondom?

Har vert i ett forhold, etter det ble slutt mellom meg og han jeg blei smitta av.

Jeg syns det var dritflaut å fortelle den nye typen min, om at jeg hadde herpes, men jeg fortalde det allikavell før vi snakket om å ha sex, han ble veldi sur, å han ville ikke bruke kondom første gang vi hadde sex, han hadde på kondomet, men midt under sexen, drog han den plutselig av, å sa jeg kjenner ingenting med kondom på, å bare fortsatte uten...

Jeg hadde ikke utbrudd da, å han gjore det slutt kort tid etterpå,, å han har ikke vært til å legen å sjekka, så eg vet om, enda jeg sa han burde, for han kan vell ha blitt smitta, sjøl om jeg ikke hadde utbrudd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lissi32

Hvis du bare har hatt et utbrudd kan det være IT. Man behøver ikke få flere utbrudd. Jeg tror heller ikke du smitter noen uten at du selv har utrbrudd, så egentlig ville jeg ikke brydd meg om å fortelle dette til alle du har sex med, men bare passet på om du skulle få utbrudd å beskytte deg. Jeg har herpes simplex 1, munnsår, og typen min kan ikke få dette når jeg ikke har utbrudd. Når jeg har munnsår holder jeg meg unna både kyssing og oralsex. Tror du kan slappe av:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er man kun smittefarlig RETT FØR og under et utbrudd, så om du bare har hatt et for flere år siden, bør du være trygg.

Til lissi32: man er faktisk MER smittefarlig i dagene FØR ett utbrudd, da er viruskonsentrasjonen i spyttet på sitt høyeste. Nå er det "heldigvis" slik at over 90 % av alle voksne allerede er smittet av Herpes simplex virus type 1, så det er ikke noen krise å kysse før ett utbrydd (kan jo være greit å la vær å kysse UNDER ett utbrudd, da dette generelt ikke er så behagelig) men oralsex bør man absolutt unngå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_bolla_*

Jeg håper det stemmer, for det å fortelle det gang på gang(nå pleier ikke jeg å ligge rundt med alle) det kan det fort bli rykte av, vist det kommer ut til feil personer tror jeg.

Å den reaksjonen siste exen fekk, den hjelper jo ikke selvtilliten,

men hva mener du med IT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32
Jeg håper det stemmer, for det å fortelle det gang på gang(nå pleier ikke jeg å ligge rundt med alle) det kan det fort bli rykte av, vist det kommer ut til feil personer tror jeg.

Å den reaksjonen siste exen fekk, den hjelper jo ikke selvtilliten,

men hva mener du med IT?

Det jeg mener med IT er at ofte får noen kun et utbrudd. At det var alt liksom.

Ja stemmer at veldig mange er smittet av munnsår, og sikkert riktig at smittetiden også er før utbrudd. Munnsår er noe herk, heldigvis har jeg funnet et genialt middel mot det.

Forcec of nature, bestilte fra Usa, det slår tilbake herpesutbrudd. Ikke funnet noe i Norge som virkelig fjernet det etter at det er slått ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm det Forces of Nature skulle jeg gjerne vist mere om, har du noen link eller noe?

Har herpesutbrudd 2 x i året, selv, og bruker Zovirax mot det, som kutter ned tiden utbruddet varer, men fjerner det ikke helt.

Er jo få ting som virker mot virus da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kristin_

Okei, ikke for å være ufin eller noe, men eksen din høres ut som en idiot. Han får vite at du kan bære en kjønnsykdom og etterpå insisterer han på å ikke bruke kondom? Han kan risikere å bli smittet, og i tillegg ha et mindre aktivt immunforsvar slik at han kan få utbrudd hele tiden. Det skremmer meg hvor lett enkelte tar på slike ting :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_bolla_*

Tar meg ikke nær at du kaller exen min for idiot, for det var han når han gjor d...

Visst ikke han hadde gjort det slutt, så hadde jeg gjort det slutt, han tok lett på alt muli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...