Gå til innhold

Hvordan er det å bestille bare fly?


Gjest Cathena

Anbefalte innlegg

Gjest Cathena

Noen som har gjort det før? Må en bestille transfer da? Hvordan gjør en det?

Tingen er at vi finner ingen charter reiser som skal til akkurat det hotellet vi vil bo på, mens jeg har snakket med de som jobber på hotellet at det er ledig og de kan booke for oss. Men, da må vi jo bare bestille fly..., men er det noe å spare på?

Er det lettere å bestille bare fly, alstå flere reiser som har bare fly. Vi skal dra i høsferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å finne ut om det er noe å spare på det må du nesten sjekke prisene. Med mindre du får veldig billig overnatting er det sjelden det lønner seg - iallfall de gangene jeg har sjekket. Når vi har bestilt fly og hotell hver for seg har vi enten tatt taxi, blitt hentet av kjentfolk eller leid bil på flyplassen.

Siden det er høstferie i Norge er gjerne flyprisene herfra høyere, men hotellprisene i utlandet trenger ikke å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathena

Ok. Vi fikk et knall tilbud på hotellet der, fordi jeg kjenner han som noen som jobber der. Det var snakk om 2500,- for 3 stykker i 2 uker, og 1500,- for en uke. Synst det var rimlig jeg, men jeg aner ikke hvordan prisene er ellers.

Men..., noen har påstått at om en bestiller kun fly tur retur, er det mye lettere å velge avreisedag og akkurat om hvor mangen dager vi vil ha, vi tenkte å velge 10 dager, men..., finner ingen reiser som er på det antallet dager. Er det annerledes om vi bare har fly og ikke hotell?

Tipper vi får litt problem med transfer, da det ligger 2 timer fra flyplassen, òg jeg regner med det ikke går rutebusser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det rutefly, eller tenkter dere på å kjøpe billetter på et charterfly? Charterfly går gjerne en dag i uken, mens rutefly går oftere. Kommer an å om det er direktefly (som regel billigst) eller om dere må mellomlande flere plasser (mer fleksibelt med antall avganger)

Leiebil er som oftest billig, så kan nesten lønne seg om det ikke går buss dit dere skal. Evt hør med hotellet hvilke muligheter det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel litt hvor dere skal hen. Til en del plasser går det jo nå direktefly fra de største flyplassene. (til Spania f.eks.) ellers har jeg sett mange annonser i avisen som spesifiserer at det er bare flyreisen. Dette gjelder også de største charterselskapene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathena

Jeg aner ikke helt hva vi har tenkt, sånn jeg har forstått virker det dyrt med rutefly dit (det er Tyrkia vi skal til forresten). Men på an annen side virker det som de har få plasser på charter fly. Jeg tenker vi bare får ringe rundt til de fleste reiseselskaper å hører, for å høre hva de kan tilby oss.

Endret av Cathena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norwegian flyr vel nå også rutefly til Tyrkia, Antalya og Istanbul. Om det er billigere kommer vel helt an på når du skal reise. Høstferien og andre skoleferier er jo typisk vanskelige tidspunkter å finne billige flybilletter til, mens det kan bli veldig billig å reise utenom ferier.

Først må du finne ut hvilken flyplass/by du vil fly til, og så ser du om det går rutefly dit. Hvis ikke er charter best, og da kan du se enten på www.solfaktor.no eller direkte hos de ulike selskapene, Apollo, StarTour, Ving osv. Detur er spesialister på Tyrkia,kanskje de har et bra tilbud.

Ofte er forskjellen på å dra med "kun fly" og billigste hotellovernatting veldig liten, så det skal litt til at det lønner seg, men hvis du vil bo på et bestemt hotell og det er viktig for deg så er det kanskje ikke så nøye om du taper noen hundrelapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...