Gå til innhold

Guttenavn,

Anbefalte innlegg

Gjest Nils Taje
Skrevet

Stod å snakket med en kompis i dag. Han fortalte at en kamerat hadde blitt pappa og sønnen skulle hete Alrik.

Aldri hørt det navnet før.

Flere som har opplevd det samme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt navnet Taje før, heter du det?

Gjest Kaploink
Skrevet

Navnet Alrik hadde ikkje eg høyrt før heller, før Herr Kjell Alrik Schumann gjorde sitt inntog i norsk offentlegheit. Alrik var jo ikkje så verst aleine da!

Eit guttenamn eg aldri hadde høyrt før var Svale.

Skrevet
Navnet Alrik hadde ikkje eg høyrt før heller, før Herr Kjell Alrik Schumann gjorde sitt inntog i norsk offentlegheit. Alrik var jo ikkje så verst aleine da!

Nå heter vel han Alrich Schuman, som etternavn. ;) Men det er faktisk 16 menn i Norge som har Alrik som første fornavn.

Skrevet
Aldri hørt navnet Taje før, heter du det?

Ja jeg heter det.

Gjest prestekrage
Skrevet

Hadde ikke hørt navnet Tengel bli brukt i "den virkelige verden" før jeg ble vist bilder av ei venninnes stesønn. Kun hørt det i Margit Sandemos verden.

Skrevet

Tidemann er ganske spesielt fornavn, synes jeg.

Gjest ¤*Morgensol*¤
Skrevet

Sjovat hadde ikke jeg hørt før.

Skrevet

Vet dere hva som er morsom??

dette:

Jeg heter egentlig Joachim, men mora mi klarer bare ikke å uttale navnet mitt! aaargh! Hun sier Wakkim! Wakkim! :sjenert: er bare så flaut når vi er ute og sånn..folk hører jo at det ikke uttales sånn..særlig de som vet at jeg heter Joachim, ikke Wakkim! Hun roper Wakk! Wakk! Ho har bare så lav IQ ass!!!

LOL @ broren min og! Han heter Terje... og hun roper på han : Talje! Talje! Talje!! :ler::ler::ler:

folk som har hørt på det sier nok at de heller har aldri hørt om de navnene :fnise:

Wakkim og Talje :ler:

Skrevet

dette:

Jeg heter egentlig Joachim, men mora mi klarer bare ikke å uttale navnet mitt! aaargh! Hun sier Wakkim! Wakkim! :sjenert: er bare så flaut når vi er ute og sånn..folk hører jo at det ikke uttales sånn..særlig de som vet at jeg heter Joachim, ikke Wakkim! Hun roper Wakk! Wakk! Ho har bare så lav IQ ass!!!

LOL @ broren min og! Han heter Terje... og hun roper på han : Talje! Talje! Talje!! :ler::ler::ler:

folk som har hørt på det sier nok at de heller har aldri hørt om de navnene :fnise:

Har dere kanskje hørt oss?

Ihvertfall er mamma ikke opprinnelig herfra stakkar.. jeg er halvt så det er greit..men (halv)broren min, som er helnorsk, og bli kalt for talje! :ler::ler:

Har dere forresten hørt både Wakkim og Talje før? ikke jeg...bortsett fra på hjemmebane. :fnise:

Skrevet

Vet om noen som valgte å gi sønnen sin Arin, det hadde jeg aldri hørt før.

Skrevet
Har dere kanskje hørt oss?

Ihvertfall er mamma ikke opprinnelig herfra stakkar.. jeg er halvt så det er greit..men (halv)broren min, som er helnorsk, og bli kalt for talje! :ler::ler:

Har dere forresten hørt både Wakkim og Talje før? ikke jeg...bortsett fra på hjemmebane. :fnise:

eh.. klarer ikke hun damen å uttale "R'en"?? og Joa???

De navnene har jeg aldri hørt om før faktisk :fnise:

altså Talje.. ja forstår broren din at hun damen roper på han da? :kaffe:

Skrevet

Jeg vet om en Russer som heter Ruslan. Slå den!

Skrevet

Min oldefar het forresten det samme til fornavn som jeg har til etternavn. Og det er ikke noe -sen navn. Har ikke hørt om noen andre i Norge som har hett dette til fornavn.

Skrevet
Vet om noen som valgte å gi sønnen sin Arin, det hadde jeg aldri hørt før.

Jeg vet også om en Arin, og hadde heller ikke hørt det før :)

Skrevet

dette:

Man kaller da ikke moren sin tilbakestående fordi hun er fremmedspråklig og ikke fikser perfekt norsk uttale?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...