Gå til innhold

Parkering ved Gardermoen


Elze

Anbefalte innlegg

Tidligere har jeg alltid tatt buss eller lokaltog til Gardermoen, men nå skal jeg reise med en liten baby for første gang, og vi har mye å drasse på i tillegg til barnevogn, bilsete mm. Siden flyet går grytidlig om morgenen vurderer vi å parkere på Gardermoen i stedet.

Har noen erfaringer med de ulike selskapene/stedene? Både Dalen som ligger lengst unna og EuroPark som ligger nærmest, sier at de har kontinuerlig skyttelbuss. Hvor ofte går bussene, hvor lang tid tar det i praksis fra Dalen og Europark P3, står bilen trygt?

Hvis mannen setter av meg og babyen og resten av "flyttelasset" ved inngangen til terminalen, hvor lang tid må vi realistisk sette av for å få parkert bilen og frakte ham med buss tilbake til terminalen?

Lurer også på hvordan det egentlig fungerer å ta flybussen med baby, har de noen seter hvor man kan feste bilsetet? Eller er det greit å ta med barnevogn inn på bussen? Synes ikke det virker trygt å ha babyen på fanget på bussen. Flytoget er ikke aktuelt da vi bor 15 min gange fra SAS flybussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*

Hei

vi har parkert flere ganger på euro park ved gardemoen. kommer fra trheim. har stått fint der i 14 dager for rundt 500kr tror jeg. parkerer alltid på det billigste alternativet vi da.

om du sjekker ut euro park sine sider står det litt info der mener jeg. bussene går regelmessig så det var ikke noe problem. kom dit midt på natten en gang. hoho. da skulle vi trykke på en knapp og di hentet oss. det skjedde ikke da knappen ikke funket. men ringt euro park og det ordnet seg.

buss turen går rimeli fort, avhengig av hvor mye folk som skal på og hvor mange stopper.

billigste alternativ er også med lengst busstur. kanskje ti min eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frida_*

Vi står alltid på P4, som er den rimeligste plassen (kr. 390,- for en uke). Det går shuttelbusser hvert 15. minutt, og de bruker vel ca. 10-15 minutter til avgangshallen. Å la barn oppholde seg i barnevogn på bussen er helt uproblematisk (dog en smule trangt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...