Gjest Gjest -- Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Nå er jeg svimmel igjen for 'nte gang! Det kommer og går. Tidligere var det pga jernemangel, dette ble ordnet og svimmelheten gikk vekk. Så ble jeg svimmel igjen og da var det ikke jernmangel, men det kunne kanskje være nakken som kranglet så jeg ble henvist til fysioterapeut, det hjalp ikke noe særlig, men svimmelheten forsvant etterhvert i hvert fall. Nå er den tilbake igjen for fullt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, kan ikke fly til legen annenhver måned heller! Det er en sånn rar svimmelhet, på en måte susing i hodet og føler meg litt ustø når jeg går som om jeg skal gå i bakken hvert øyeblikk, men jeg gjør aldri det - vel..ikke hittil i hvert fall. Noen råd eller tanker rundt dette? Legen har rett og slett sagt til meg at om svimmelheten kommer tilbake så er det ikke stort å gjøre, det er tatt MR av hodet mitt for å utelukke svulst og jeg har vært hos øre-nese-halslege for å sjekke at det ikke er noe med ørene. Dette er ett år siden, men uansett - det er samme svimmelheten fremdeles. :gråte:
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Du bør be din fastlege om en henvisning til nevrolog. Nå er jeg svimmel igjen for 'nte gang! Det kommer og går. Tidligere var det pga jernemangel, dette ble ordnet og svimmelheten gikk vekk. Så ble jeg svimmel igjen og da var det ikke jernmangel, men det kunne kanskje være nakken som kranglet så jeg ble henvist til fysioterapeut, det hjalp ikke noe særlig, men svimmelheten forsvant etterhvert i hvert fall. Nå er den tilbake igjen for fullt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, kan ikke fly til legen annenhver måned heller! Det er en sånn rar svimmelhet, på en måte susing i hodet og føler meg litt ustø når jeg går som om jeg skal gå i bakken hvert øyeblikk, men jeg gjør aldri det - vel..ikke hittil i hvert fall. Noen råd eller tanker rundt dette? Legen har rett og slett sagt til meg at om svimmelheten kommer tilbake så er det ikke stort å gjøre, det er tatt MR av hodet mitt for å utelukke svulst og jeg har vært hos øre-nese-halslege for å sjekke at det ikke er noe med ørene. Dette er ett år siden, men uansett - det er samme svimmelheten fremdeles. :gråte:
Bokormen Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Det kan ikke være BPPV da? Samboeren min er plaget med dette, og har vært det de siste 5 mndr. Du kan lese mer om det her. Kjennetegnes av en svimmelhet som plutselig dukker opp, og går over etter noen timer. For samboeren min er "anfallene" så ille at han blir kvalm, og må ligge helt i ro. Når han lukker øynene, går rommet "rundt". Fryktelig plagsomt, men heldigvis helt ufarlig!
Connie80 Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 - Spiser du nok? - Er du flink til å få nok hvile og ro? - Sover du nok? - Har du sjekket synet ditt? - blodtrykket ditt? - Virus på balansenerven..? Bare noen tanker og forslag...
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Hei, 1. Angstsymptomer kan gir svimmelhet og spenninger i muskulatur. 2. Disembarkment Syndrome Nå er jeg svimmel igjen for 'nte gang! Det kommer og går. Tidligere var det pga jernemangel, dette ble ordnet og svimmelheten gikk vekk. Så ble jeg svimmel igjen og da var det ikke jernmangel, men det kunne kanskje være nakken som kranglet så jeg ble henvist til fysioterapeut, det hjalp ikke noe særlig, men svimmelheten forsvant etterhvert i hvert fall. Nå er den tilbake igjen for fullt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, kan ikke fly til legen annenhver måned heller! Det er en sånn rar svimmelhet, på en måte susing i hodet og føler meg litt ustø når jeg går som om jeg skal gå i bakken hvert øyeblikk, men jeg gjør aldri det - vel..ikke hittil i hvert fall. Noen råd eller tanker rundt dette? Legen har rett og slett sagt til meg at om svimmelheten kommer tilbake så er det ikke stort å gjøre, det er tatt MR av hodet mitt for å utelukke svulst og jeg har vært hos øre-nese-halslege for å sjekke at det ikke er noe med ørene. Dette er ett år siden, men uansett - det er samme svimmelheten fremdeles. :gråte:
Gjest Pax Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Har du undersøkt om du har virus på balansenerven? Det er en tilstand som det dessverre er permanent, men det finnes medisiner for å lindre plagene.
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 Har du undersøkt om du har virus på balansenerven? Det er en tilstand som det dessverre er permanent, men det finnes medisiner for å lindre plagene. Det er da ikke permanent det! http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_legen/1448302.html
Bokormen Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 Her er det tydeligvis fler som forveksler BPPV med "virus på balansenerven". Ett EKTE virus vil gi ledsagersymptomer lignende forkjølelse/influensa med feber osv, og vil være akutt, dvs komme brått og gå ganske fort over, mens BPPV som ofte kalles "virus på balansenerven" har ingen slike ledsagersymptomer. Sitat fra PULS, fra linken over her : Vi har tidligere i PULS omtalt en type svimmelhet som skyldes noen krystaller i de små balanseorganene i øret, og hvor en spesiell prosedyre med dreiing av hodet i forskjellige retninger i en viss rekkefølge kan kurere denne mer langvarige typen.
Gjest Pax Skrevet 19. august 2007 #9 Skrevet 19. august 2007 (endret) Det er da ikke permanent det! http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_legen/1448302.html Javel, jeg gir meg, delvis, den kan bli permanent http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.V...p_SEKS_ID=32230 Mange i min familie har det permanent, mamma har f.eks hatt det i 40 år, mormor har hatt det i 70 år, min kusine har hatt det i 15 år. Jeg har sluppet unna. Endret 19. august 2007 av Pax
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå